BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 19:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] stożek
PostNapisane: 18 września 2008, 17:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Jaworze
Witam klubowiczów :D

Mam takie pytanie co do filtra stozkowego jaki najlepiej zalozyc do silnika 1.8 MB40 chodzi o firme i wielkosc (samego filtra) i czym zrobic dolot jakiej rury?? wymiar oraz dlugosc czy tez musi byc okreslona pozdro


Ostatnio edytowano 18 września 2008, 21:26 przez brendy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 września 2008, 17:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
A pierwsze podstawowe pytanie...po co Ci stozek??



http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8626

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 20:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
no właśnie po co?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 20:37 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
brendy, opcja szukaj... na forum jest kupa tematów o stożkach do bawarek, nie opłaca się to bo to nic nie daje, a wręcz przeciwnie. Kup sobie sportową wkładkę K&N dedykowaną do Twojego modelu i będzie git :super:

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 21:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
jesli juz jestes tuningowcem i cos MUSISZ zamontowac, to zamontuj simote


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 23:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1532
Lokalizacja: Skierniewice
Moje BMW: E39
Kod silnika: M62B35
iglu napisał(a):
A pierwsze podstawowe pytanie...po co Ci stozek??

Moze kolega ma wizje ztuningowanj komory silnikowej zeby to ładnie wizualnie wyglądało i inni co sie nie znaja na mechanice itd byli w zazdrosci ...

Czemu na tym forum większość nie umie odpowiedziec na jakiekolwiek proste pytanie ktos sie zapyta co zalozyc to 90% osob odrazu krzyczy a po co ci to lepiej zrob to czy tamto, przecierz w pytaniu nigdzie nie ma zapytania czy cos to da czy nie, tak samo mozna powiedziec ze ktos chce sobie basen wybudowac kolo domu to co mam napisac w odpowiedzi ze po co basen wes lepiej kup sobie dom z basenem na karaibach bo tam jest lepiej...

eh :P :wstyd: juz sie boje komentow na mojego posta :D

_________________
Moje pierwsze BMW e36 316i
Drugie to E39 528i
No i obecne E39 535i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 23:49 
brendy napisał(a):
1.8 MB40


ja Ci dam MB :cisza:

a w stożki się nie baw, jak już koniecznie stożek, to jakiś konkretnej firmy, z carbonowym airboxem. a jak nie, to bawełniana wkładka k&n i tyle.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 września 2008, 23:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 41
Posty: 553
Lokalizacja: Jelenia Gora ( Dolny Slask)
Moje BMW: e61 530xd LCI
Kod silnika: m57tu2
Moze was to zdziwi ale ja do swojej 320i E46 stozek zalozylem, pipercrossa ( kolo 350zl ) bylem na hamowni przed i po i dzieki dobremu "dopowietrzeniu" stozka powerrura od wlotu za halogenem, przyszlo 3,7km i 9nm, no i dzwiek stal sie zdecydowanie bardziej basowy...

_________________
OFICJALNY PARTNER BMW AG
Diagnostyka,kodowanie, aktualizacja, doposażanie.
F-ra VAT 23%
Tel. 790-465-462


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 07:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
Jak dla mnie to tez nie widzę sensu wstawiania stożka... Moim zdaniem jest to tylko dodatkowy minus katowania silnika a w szczególności gdy się kupi jakieś nierenomowane badziewie które po 2 miesiącach będzie miało tak duże przedmuchy ze później nawet nie jest w stanie odpowiednio filtrować powietrza które się dostaje bezpośrednio do bardzo czułych na zabrudzenia elementów naszych serduszek :/

A poresztu większość osób które już się zaopatrzyły w stożek lub nabyło auto w takim stanie , to raczej ich nie wymienia, tylko jedyna rzecz jaka robią to chwalą się ze auto jest po tuningu bo ma filtr stożkowy :hyhy: :hyhy:

Także panowie są stożki i są STOŻKI (także jeżeli nie macie kasy na firmowy osprzęt to nie zawracać sobie głowy jakimiś pseudo koronomysłami. :hyhy:

To jest tylko moje zdanie....

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 września 2008, 09:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
wtrące swoje 3 grosze ,bo targałem kiedyś auto z niemiec i miało filtr stożkowy przy czy dawało piękny dzwięk i tylko dlatego założyłem stożek do siebie za 115pln mam go jakieś 3 miesiące i zero różnicy w dzwięku nie doznałem a w dodatku teraz zajrzałem do niego i w niektórych miejscach została sama siatka a ten materiał wydmuchało tak że jak zakładać to już coś droższego bo te z allegro za 30 złociszy wytrzymają jeszcze krócej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 79
Lokalizacja: West
Kolego nie ma sensu zakładać stożek,moim zdaniem to i tak to naprawde Ci nic nie da a może pogorszyć.
W fabryce BMW pracują tacy inżynierowie że przeliczają nawet najmniejsze zwężenie rury dolotowej powietrza.
Czyżbyś chciał być mądrzejszy od nich.
Jeżeli tak to powodzenia

_________________
R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 września 2008, 15:42 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Stożek w turbo owszem ale w N/A odpuść sobie.Jeśli zależy ci na przyroście mocy a nie na wyglądzie i dzwięku to kup wkładkę K&N,odizoluj nawet ori puszkę filtra od ciepłego powietrza dolatującego z silnika oraz zrób bezpośredni dolot zimnego powietrza do puszki filtra na przykład z pod zderzaka.Będzie napewno lepiej :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: SulejĂłwek k.Warszawy
powracam do tematu. własnie zamoiwlem wkladke k&n i chcialbym sie odwolac do ostatniego postu kolegi. Jak mozna i czym odizolowac pudło od standardowego filtra powietrza od ciepla silnika?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 22:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
grzeslegia napisał(a):
powracam do tematu. własnie zamoiwlem wkladke k&n i chcialbym sie odwolac do ostatniego postu kolegi. Jak mozna i czym odizolowac pudło od standardowego filtra powietrza od ciepla silnika?


Przy wkładce niema sensu jeszcze jakoś izolować puszki.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 grudnia 2008, 23:11 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Ja mam wkładeczkę K&N i faktycznie nie ma co izolować, ewentualnie wstaw rurę spiro a jej koniec umieść przy grilu, ale też ciężko ją tam upchać. Osobiście polecam wkładkę, dźwięk autka po prostu wspaniały, a i znacząco poprawia się przyspieszenie przy niższych obrotach.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 13:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: SulejĂłwek k.Warszawy
ok, dzieki a ile taka rurka spiro moze kosztowac? naprawde dzwiek jest lepszy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 15:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
grzeslegia, Trzeba sprawdzić jaka średnica dobrze będzie pasowała do dziury w obudowie filtra, ale wura ok. 15 zł a głosik .... gwarantuje że będzie fajny...no przynajmniej w mojej is brzmi w pełni zadowalająco:-)

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 16:57 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
grzeslegia napisał(a):
ok, dzieki a ile taka rurka spiro moze kosztowac? naprawde dzwiek jest lepszy ?


W r6 nie zauważyłem żadnych zmian akustycznych.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 17:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 38
Posty: 579
Lokalizacja: Szczawnica
Moje BMW: e36 318is
Kod silnika: M42B18
Jak mi się uda jutro nagram wam dźwięk z wkładką K&N i ze zwykłym filtrem.

_________________
318 Is MOTOSPORT INTERNATIONAL / SEDAN

moje oczko :-D http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=364965#364965


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 42
Lokalizacja: SulejĂłwek k.Warszawy
jak mozesz to fote wlep jak masz to zrobione bo u mnie w 2,8 nie ma za bardzo miejsca na ta rure;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL