BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 20:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] 2.5 automatyczna skrzynia biegów
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Radomsko
Moje BMW: e36 sedan. 2.5 Td
Jak w temacie :) autko pochodzi z 1990 roku , 2 drzwiowe , 2.5 silniczek z automatem. instalacja gazowa sekwencja 60 tys km zrobione :)
co sądzicie o tym silniku i skrzyni jak to polączenie jakie plusy i minusy ?



Niebawem będą fotki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 2.5 automatyczna skrzynia biegów
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 20:47 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
arturro171 napisał(a):
Jak w temacie :) autko pochodzi z 1990 roku , 2 drzwiowe , 2.5 silniczek z automatem. instalacja gazowa sekwencja 60 tys km zrobione :)
co sądzicie o tym silniku i skrzyni jak to polączenie jakie plusy i minusy ?



Niebawem będą fotki :)


Plusy:

Nie trzeba wachlować dźwignią w korkach
Silnik w lepszej kondycji bo na automacie trudniej go zmęczyć

Minusy:

Gorsze osiągi
Większe spalanie
Wyższe koszty serwisowania niż manuala
Jak się sypnie skrzynia to chyba prościej trafić 6 w lotku niż druga skrzynię w dobrym stanie

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 grudnia 2008, 23:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Radomsko
Moje BMW: e36 sedan. 2.5 Td
skrzynie mam w stanie nie mal że idealnym :) a jak jest z silnikiem na co uwazac najbardziej jakie wady itd ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 08:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
2,5l daje juz rade w automacie, bez problemu bedziesz mogl przycisnac kiedy bedzie potrzeba.

plusy:
podam jeden, ktory uwazam za najwazniejszy - jazda w korkach jest mniej meczaca

minusy:
brak mozliwosci "strzelenia" ze sprzegla :hyhy:

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 10:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Radomsko
Moje BMW: e36 sedan. 2.5 Td
hmm pytałem konkretniej o zalety i wady mechaniczne tego silniczka :)
a co do strzelania ze sprzęgła to juz sie nabawiłem ;) miałem wcześniej e30 z 1.8 a później z 2.3 w manualach więc juz wybawiłem się ;) chodzi mi tutaj o mechaniczną strone na co uwazać zeby nie bylo pozniej "ZONK" :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 10:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
arturro171 napisał(a):
hmm pytałem konkretniej o zalety i wady mechaniczne tego silniczka :)
a co do strzelania ze sprzęgła to juz sie nabawiłem ;) miałem wcześniej e30 z 1.8 a później z 2.3 w manualach więc juz wybawiłem się ;) chodzi mi tutaj o mechaniczną strone na co uwazać zeby nie bylo pozniej "ZONK" :)


Zalety to konstrukcja prosta jak cep i samemu można wszystko przy nim robić tyle że trafić egzemplarz w dobrym stanie jest ciężko. Klasyczny problem M20 to zużyty rozrząd czyli wałek i koniki = klepiące zawory - koszt naprawy jakieś 1,5 tyś. Głowice lubią pękać ale jeżeli to jest automat to powinno być wszystko ok - koszt głowicy 500-1 tyś zł

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 11:45 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
arturro171 napisał(a):
chodzi mi tutaj o mechaniczną strone na co uwazać zeby nie bylo pozniej "ZONK" :)


sprawdzic stan i poziom oleju, ew wymienic. Jedni twierdza, ze oleju w automacie sie nie wymienia inni odwrotnie. Osobiscie jestem zdania, ze jezeli automat plynnie zmienia biegi bez szarpania to oleju nie zmianiam. Jednak poziom warto sprawdzic.
Uwazaj na przelaczanie biegow przod/tyl podczas toczenia sie samochodu, czyli jedziesz do przodu, prawie sie zatrzymales i wrzucasz R, wtedy skrzynia dostaje niezlego kopa po tarczkach i szybciej sie zuzywa. Dodatkowo zaraz po odpaleniu staram sie jechac na poczatku w miare powoli aby olej mogl sie troche rozgrzac.

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 grudnia 2008, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 13
Lokalizacja: Radomsko
Moje BMW: e36 sedan. 2.5 Td
hmm no rozumiem. Ja mam taki problem póki co auto stoi bo szukam porad co to może być. tłucze mi coś w silniku jakby u góry co to może byc może ktoś wie?

jedni mówią ze podpora wału. jedni ze szklanki jakieś sam nie wiem co to może byc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL