BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 05:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Jak wykrzesać wiecej mocy z m52b28 ?
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 22:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 523
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: E36 QP
Kod silnika: m54b30
Jak w temacie, przymierzam sie do swapniecia na 2.8 moje 2.0 i chce zgłebic troszke wiedzy co mozna podzialac z tym silnikiem

Jest to m52 wiec zmiana programu nic tu nie da, jedynie strojenie w jakiejs firmie. Dobrze, mysle?

:?: Co mozna jeszcze zrobic aby auto sie zbierało jeszcze lepiej.

:twisted: Glownym zamierzeniem jest to aby auto łoiło inne seryjne 2.8 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 grudnia 2008, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Starachowice
Z takich prostszych rzeczy to możesz zmienić kolektor dolotowy z m50b25 odetkasz dolot na forum masz wątek o tym zabiegu: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30265 do tego dorzuć barny na wydech na koniec strojenie i około 30 kucy powinno w stadku przybyć. Oczywiście to kosztem mniej równego przebiegu krzywej momentu i mocy ale to drobnostka. Jeśli jednak jeszcze nie zmieniłeś silnika a już ci mocy brakuje to poszukaj silnika z m3 albo v8 4.0 z piątaki lub siódemki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 00:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2081
Lokalizacja: Sandomierz
Moje BMW: X6
Cytuj:
Z takich prostszych rzeczy to możesz zmienić kolektor dolotowy z m50b25 odetkasz dolot na forum masz wątek o tym zabiegu: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=30265 do tego dorzuć barny na wydech na koniec strojenie i około 30 kucy powinno w stadku przybyć. Oczywiście to kosztem mniej równego przebiegu krzywej momentu i mocy ale to drobnostka. Jeśli jednak jeszcze nie zmieniłeś silnika a już ci mocy brakuje to poszukaj silnika z m3 albo v8 4.0 z piątaki lub siódemki.



:ok: Nic do tego bym już nie dołożył ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 12:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
z 4,0 v8 to nie bedzie tak prosto, z tego co mi wiadomo sa problemy ze zmieszczeniem miski olejowej w e36. Co innego w e30, tam jest prosciej. 30 KM po wyzej wymienionych zabiegach to tez optymistyczna wersja, ja stawiałbym blizej 20 KM.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 13:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 446
Lokalizacja: Tarczyn , Warszawa
Moje BMW: E39
Kod silnika: m62b44
powiem ci tak połowa to teoretyków, a takich jest najwięcej. zajrzyj na http://www.racingforum.pl/index.php? i poszukaj tam jest opis tej 2,8 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=507171848 wraz z wykresem, wiec albo poszukaj albo napisz do niego myśle ze pomoże ci. Duzo osób skończyła na samym klektorze, a reszta to teorja wiec lepiej szukać u źrudeł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 13:51 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 37
Posty: 991
Lokalizacja: biaÂłystok
Moje BMW: e36 Coupe
Kod silnika: m52b20
Cytuj:
z 4,0 v8 to nie bedzie tak prosto, z tego co mi wiadomo sa problemy ze zmieszczeniem miski olejowej w e36
i pompy ale sa ludzie co sobie z tym poradzili.

ostatecznie wersja z garbem na masce moze byc :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 14:43 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 25
Lokalizacja: Starachowice
ryszard86 napisał(a):
z 4,0 v8 to nie będzie tak prosto, z tego co mi wiadomo są problemy ze zmieszczeniem miski olejowej w e36. Co innego w e30, tam jest prościej. 30 KM po wyżej wymienionych zabiegach to tez optymistyczna wersja, ja stawiałbym bliżej 20 KM.
30KM to nie jest bardzo optymistyczny wynik, kolega wyżej dał już link do opisu 328 z 230KM czyli przyrost mocy rzędu 36 KM nie zagłębiałem się w opis modów tego auta ale wszystko zależy od fachowców którzy dokonają tej modyfikacji i botem zestroją elektronikę. Co się zaś tyczy v8 to nie da rady bez modyfikacji miski i pompy - tu link do anglojęzycznego wątku o takim modzie http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... hlight=344 - chłopcy w końcu polegli i zamontowali suchą miskę bo seryjna pompa oleju się nie zmieściła do tego dochodzi jeszcze konieczność przeniesienia serwa na przód albo konwersja na układ hamulcowy rodem z serii 8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 01:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: Lubin
nie wierz kolego w kolektory z m50b25...jak chcesz nagaram ci filmik jak latam z coupe koleszki...obaj mam m52b28...on swoje mody ja swoje...i ziomus dostaje straszne baty...jak kazde 328 jakies staje obok...w styczniu hamownia rwde powie jaka moc jest u mnie i wtedy ci powiem co jest zrobione...puki co cale moje coupe do sprzednia lub komplet na swap bo kupi mnie s50b32

_________________
>>>CZʦCI DO BMW E36<<<
AUTA Z ANGLII, SPRZET BUDOWLANY, LAWETY, TRANSPORT, KLIATYZACJE SAMOCHODOWE SERVIS
609-099-353, 725-056-599, GG:8767963


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL