BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 21:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Ubytek oleju :(
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 37
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E39 525d '03 tour
Kod silnika: M57N
Witam.
Niedawno stałem sie szczęśliwym posiadaczem kolejnego BMW, tym razem E39 528iA z listopada 98r. Przegieb ( w momencie zakupu) był 168200. Nierealne jak na ten rok, no ale po stanie technicznym można było uwierzyć.
Po zakupie wymieniłem olej na Castrol Edge 0W30 (full syntetic), gdyż tak zaleca producent (jeszcze przy takim przebiegu)... Dziś po przejechaniu ok. 8 tys.km pojawił się komunikat na OBC - Check Engine Oil. Trochę za wcześnie, nie sądzicie ?

Na jaki olej przejść żeby aż tak go nie ubywało.... (nie ma żadnego wycieku).
Właśnie zdałem sobie sprawę, że ten przebieg nie może być realny....aż strach pomyśleć ile może mieć przejechane.... :zalamany:
Pomóżcie

_________________
Było e30 2.0i clima coupe '90, e39 528ia '98, e46 318D '02. Obecnie e39 525D '03 . Przyjdzie i czas na 7er :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 22:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Rzeczywiście 8000 km to wcześnie. Z tego co słyszałem to nie sam przebieg ma wpływ na znikanie zielonych kontrolek od inspekcji ale również warunki w jakich użytkuje się auto. Z doświadczenia np wiem że częsta jazda z dużymi prędkościami powoduje właśnie ubywanie oleju. Również rodzaj paliwa wpływa na zużycie oleju. W poprzednim aucie jak zalewałem Pb 98 to brało więcej oleju niż na uniwersalnej 95.

Co do tego na jakim oleju jeżdzić to większość specjalistów poleca półsyntetyczne 10W40 najbezpieczniejsze do aut o wysokich przebiegach. Ja mam u siebie Valvoline Max Life 10w40 ale o tym możesz sobie poszukać na forum bo ten temat jest szeroko omówiony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 00:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 37
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E39 525d '03 tour
Kod silnika: M57N
Akurat inspekcji nie skasowalem, wiec nie wiem ile kontrolek ubylo, ale komunikat ktory mi sie pojawil, swiadczy o tym ze jest go krytycznie malo (nie myle się?)
Jezdze bardzo spokojnie, zwykle nie przekraczam 120km/h. Raz tylko na autostradzie rozpędziłem się do 220km/h żeby sprawdzić ile pojedzie.... i to był max....
Jeżdzę na gazie, instalacja sekwencyjna.

_________________
Było e30 2.0i clima coupe '90, e39 528ia '98, e46 318D '02. Obecnie e39 525D '03 . Przyjdzie i czas na 7er :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 10:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
A wcześniej jaki olej był zalany? Jeżeli jakiś mineralny albo półsyntetyk to pełen syntetyk który teraz zalałeś mógł wypłukać nagar i rozszczelnić silnik, dlatego bierze olej a jeżeli masz u siebie LPG to tym bardziej bo większości przypadków instalacja gazowa przyczynia się do szybszego ubywania oleju.
W paliwach stosuje się jakieś dodatki zmniejszające opory tarcia a gaz to gaz.
Silnik jest tak skonstruowany aby pracował na Pb i LPG zawsze skróci jego żywotność.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 10:26 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
El-Tomaso napisał(a):
instalacja gazowa przyczynia się do szybszego ubywania oleju.



Dokładnie ;) Nie spotkałem sie jeszcze żeby u kogoś kto ma lpg nie jadł oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 13:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
MARCIN08 napisał(a):
Dokładnie ;) Nie spotkałem sie jeszcze żeby u kogoś kto ma lpg nie jadł oleju


no widzisz, a ja w 328i jezdze na castrol edge 0w30, jezdze na gazie, a oleju pomiedzy wymianami (zwykle 11-12tysiecy km) nie dolewam ani kropli ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 15:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
kiloff napisał(a):
no widzisz, a ja w 328i jezdze na castrol edge 0w30, jezdze na gazie, a oleju pomiedzy wymianami (zwykle 11-12tysiecy km) nie dolewam ani kropli ..


To dobrze ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 15:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
kiloff napisał(a):
no widzisz, a ja w 328i jezdze na castrol edge 0w30, jezdze na gazie, a oleju pomiedzy wymianami (zwykle 11-12tysiecy km) nie dolewam ani kropli .

A sprawdzasz bagnet?

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 16:00 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
spider napisał(a):
kiloff napisał(a):
no widzisz, a ja w 328i jezdze na castrol edge 0w30, jezdze na gazie, a oleju pomiedzy wymianami (zwykle 11-12tysiecy km) nie dolewam ani kropli .

A sprawdzasz bagnet?

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 37
Lokalizacja: Czestochowa
Moje BMW: E39 525d '03 tour
Kod silnika: M57N
Sprawa wygląda następująco:
Przejechałem dziś ok. 50km, postawiłem auto w garażu (wydaje mi się że jest dość poziomo), odczekałem ok. 5 minut i sprawdziłem poziom oleju na bagnecie. Poziom po 2 pomiarach oscylował w okolicy połowy punktu pomiarowego bagnetu.
Zaznaczę że nie za każdym razem pojawia się ten komunikat na OBC (dziś ani razu, a gasiłem auto kilka razy, w różnych miejscach).

Pytanie:
Zwracać uwagę na ten komunikat i szukać przyczyny czemu się pojawia, czy zapomnieć o temacie i kontrolować bagnet ?

El-tomaso nie wiem dokładnie jaki był zalany wcześniej olej, ale mechanik który go wymieniał, metodą "na palec" stwierdził, że napewno jakiś pełny syntetyk. Przed wymianą czytałem forum i konsultowałem się w ASO i wspólnie doszliśmy do wniosku, że te silniki (podwójny vanos) najlepiej sprawują się tylko na pełnym syntetyku i niezależnie jaki był wlany wcześniej najlepiej zalać go full syntetykiem.

_________________
Było e30 2.0i clima coupe '90, e39 528ia '98, e46 318D '02. Obecnie e39 525D '03 . Przyjdzie i czas na 7er :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 18:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Moze czujnik tylko wariuje...ja bym go troche olal i kontrolowa tradycyjna metoda..."wyjmij, sprawdz, wloz" :rotfl: :rotfl: :rotfl: ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL