BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 21:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Skrzynia 2.o vanos a 2.5 jaka różnica???
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 22:21 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Witam, mam pytanko... mam e36 2.0 vanos i mam do kupienia skrzynie od 2.5L Czy potrzebne beda jakies przerobki??? z tego co sie orientuje to chyba flansza jest wieksza... Mógł by mi ktoś pomuc??? :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 23:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
w 2,5 są dłuższe przełożenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 23:39 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
Jest to dokładnie ta sama skrzynia.

lukdream napisał(a):
w 2,5 są dłuższe przełożenia

Za przełożenia odpowiada dyferenciał.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 00:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
oki, ale co z wałem? jezeli flansza w skrzyni od 2.0 jest mniejsza??? czy jak założe do siebie tez wał od 2.5 to bedzie mi pasował do mojego dyfra 2.0 ??? Może ktoś zakładał kiedyś taką skrzynie i by mi coś doradził... co trzeba jeszcze zmienic i czy nie bedzie muł... :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 01:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 707
Lokalizacja: Kamyk
Moje BMW: E46
Kod silnika: M54B30 Supercharged
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 78&start=0
Różnica w skrzyni pomiędzy 2.0 a 2.5 jest jedynie taka iż ta od 2.5 ma "mocniejsze tryby" gdyż musi znosić raptem 200 koni :) a nie 150 :]
W przełożeniu różnicy nie ma :!:

Możesz ją moim zdaniem śmiało zakładać :) :)
Wysłuchajmy też innych na ten temat oczywiście. :padam:

Ja mam 2.0 M50 Bez Vanosa a dyferencjał mam od 2.5 TDS ;) jedyne co nie pasowało to flansze na półośkach ale założyłem od starego dyfra i jest gites :hyhy:

Ba jakby jeszcze tego było mało mam skrzynię biegów od E46 320i (przed liftem) :D

Pozdro! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 01:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
kolego ja zakładałem właśnie skrzynie od 2.5 do 2.0 i pasuje ale musisz ją kupić z wałem i z tym gumowym kołem na wale napędowym bo od 2.5 jest większe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 01:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
aby nie zmieniać dyferencjału rozpinasz wał i ta część od strony dyferencjału zostaje a tą od strony skrzyni musisz wsadzić z motoru 2.5


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 01:22 
Offline
Forumowicz

Posty: 150
Lokalizacja: radom
dla pewności zmierz długość wału żeby ci ktoś nie wcisnął od automata bo jest krótszy.powodzonka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 02:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
BorysKrystian napisał(a):
Jest to dokładnie ta sama skrzynia.

lukdream napisał(a):
w 2,5 są dłuższe przełożenia

Za przełożenia odpowiada dyferenciał.


:wstyd: :wstyd: :wstyd: Byłem przekonany, że to sprawa skrzyni :wstyd: :wstyd: :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 06:44 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
boban2006 napisał(a):
dla pewności zmierz długość wału żeby ci ktoś nie wcisnął od automata bo jest krótszy.powodzonka


a wał od automatu nie ma innej flanszy w M50?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 10:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
boban2006 napisał(a):
aby nie zmieniać dyferencjału rozpinasz wał i ta część od strony dyferencjału zostaje a tą od strony skrzyni musisz wsadzić z motoru 2.5


Kolego nie wypisuj głupot.
po takiej operacji trzeba wyważyć wał.


Co do mocowania skrzyni z wałem to najwyraźniej trzeba przełożyć, nie przekładałem skrzyni i nie wiem :) ale wiem że ta flansza strasznie ciężko schodzi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 15:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
A więc tak... Zmiezylem wał i od 2.0 jest dluzszy. Skrzynia od 2.5 jest o 2cm dluzsza niz 2.0... wiec jak tu pisal Kolega Boban2006 miał racje ze musze skrzynie kupic z wałem i gumą bo raz: flansza nie pasuje dwa: nie wsune na tyle wału zeby skrecic go ze skrzynia... Wieczorkiem jade po wał wiec dam znac jak mi poszlo :) Pozdrawiam i dzieki za pomoc ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 00:52 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
A wiec tak, skrzynia pasujeje idealnie od 2.5 ale wał faktycznie trzeba zalozyc tez od 2.5 bo jest skrzynia dluzsza i wał musi byc krutszy. Ja zakladałem ją do cabrio e36 ale kupilem wał od sedana a nie cupe... i tu jest pewnie ta roznica o której niewiedziałem a bardziej nie pomyślałem :kwasny: Wał od sedana ma podpore mocowaną bliżej dyfra i założyłem od strony dyfra tą częśc wału od 2.0 a przednia częśc z gumowym łącznikiem od 2.5... i wszystko jest okey, samochód jezdzi ale nadal wyje tak jak wyło :( jest znacząca różnica ale jednak wyje coś jeszcze.... czy może to byc łożysko w podporze (ta czesc wału została moja stara) czy raczej trafiłem na zajechaną skrzynie jak moja??? niewiem co mam zrobic zeby to przestało wyc... prosze o jakaś pomoc, może ktos miał taki przypadek i podpowie co mam zrobic :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 00:57 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
lozyska w kolach sprawdzales?? dyfer tez czesto wyje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 09:01 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 283
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 Cabrio
Kod silnika: N46B20 swap M54B30
Ale to nie lozyska w kole... bo lozyska w kolach jak zaczna wyc to wyja im szybciej sie jedzie tym glosniej... a ten odglos co jest u mnie to tak dziwnie zmienia tony, raz wyje raz nie... zalezy od obciazenia :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 grudnia 2008, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
to moze byc dyfer w takim razie, skrzynie w beemkach sie nie sypia,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL