BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 20:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Luz w prawym kole
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 23:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Witam,
Mam mały problem z moim BMW E36 318iS, a mianowicie jak złapię za przednie prawe koło od góry i szarpnę to da się odczuć lekki luz. Zaznaczam, że jest on wyczuwalny tylko kiedy samochód stoi na kołach jak go podniosę to luz znika. Niedawno wymieniałem poduszki amortyzatorów więc to odpada. Łożysko nie wyje i poza tym jeśli są luzy na łożysku to tym bardziej są wyczuwalne kiedy samochód jest podniesiony, a mi na podniesionym się kasują luzy. Podczas jazdy słychać pukanie. Jak wymieniałem poduszki na amortyzatorach to patrzyłem końcówki i były sztywne. A poza tym przecież luzy się pojawiają jak samochód staje pod swoim ciężarem. A i symembroki (nie wiem jak to się pisze:) na wahaczu były wymieniane. Byłem na szarpakach ale nic nie znaleźli ale tu podchodzę z rezerwą, bo niektóry twierdza ze nie są to specjaliści najwyższej klasy. Pomocy co robić!!! Kiedyś słyszałem, że wahacze trzeba dokręcać na opuszczonym samochodzie. A i jeszcze jedno na kole przednim lewym takich luzów niema.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 23:33 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
Moze cos jest niedokręcone, sprawdz najpierw to. A luz wyczuwalny po szarpnieciu kola za gore to jak dla mnie lozysko lub sworzen wachacza (krotki) ;) Jesli masz ori sworznie do E36 (plywajace), to tez bedzie takie odczuzcie bo sworzen moze byc sztywny ale guma dookola niego rozerwana). Jakby co, nastepne zakladaj od E30 ;)
Zobacz czy amortyzator jest dokrecony do zwrotnicy, czy amortyzator jest dobrze skrecony z poduszka...

Co do dokrecania wachaczy na opuszczonym aucie, w przypadku E36 z przodu nie ma to znaczenia, trzeba jedynie zwrocic uwage na poprawnosc montazu tulei wachacza (tez nie wiem jak sie pisze simmerblock) ;)

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 grudnia 2008, 23:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Posprawdzam i dam odp.
A czy łożysko może mieć luz tylko jak samochód stoi pod własnym ciężarem. Jak sprawdzić czy na 100 proc to łozysko??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 00:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
furious1, to nie lozysko ! na 100%. przerabialem to samo u siebie.

u mnie tez byl luz na postoju, gdy wpadalem w dziure sluszalem "huk", a powyzej 100km/h nie dalo sie praktycznie jechac poniewaz auto wpadalo w "wibracje".

POWÓD ?

sworznie krótkie w wahaczach (te blizej kola)

ja dla pewnosci wymienilem komplet, krotkie i dlugie sworznie oraz gume wahacza.
koszt czesci 210zl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 09:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
A mozliwe zeby nie wykazalo tego na szarpakach? Niby jak sie rozepnie jest ok ale kto wie. Mi przy 100 raczej nie trzesie chyba ze tak delikatnie ze specjalnie jest to nieodczuwalne. Ale warto to sprawdzic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 10:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
furious1, mialem to samo, wymienilem swoznie i jest ok ;P dla swietego spokoju wymienilem kompelt na wahacz plus tuleje ... i jest ok .. tzn bylo ok do czasu bo niedawno z ciekawosci podnioslem auto i chcialem sprawdzic czy jest ok .. i jest w szoku znowu to samo fakt duzo mniejszy luzik jest, prawie nie wyczowaly ale jest i juz nie wiem co to jest ... albo mechanior cos z tymi swozniami popackal albo nie wiem .... zaznaczam ze nie kupilem najtanszysz podrob ale MEYLE HD i do tego tuleje LEMFÖRDERa

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 12:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 826
Lokalizacja: Elbląg
Moje BMW: mondeo ghia x
Kod silnika: duratec HE
potwierdzam to co mowia koledzy, sworznie wachacza, warto wymienic i dlugie i krotkie, oraz tuleje, w 200zl mozna sie zmiescic za koszt czesci, np Febi bilstein'a, nie polecam tanich typu teknorot itp bo szybko padną


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 grudnia 2008, 14:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
podpinam się pod temat, u mnie również czuć luz jak autko stoi, po podniesieniu nie czuć prawie nic luzu... ale wg. mojego mechanika i szarpaków luz mam na drążku kierowniczym - tak zwanym "jabłku". Wymienię po niedzieli i napisze czy pomogło

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 18:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Wymienilem sworznie na wahaczu i te gumy oraz przy okazji lączniki stabilizatora i nic nie pomogło. Pojechalem do mechanika na stacji kontroli pojazdow i powiedział, że po tej stronie mam luz na maglownicy (30tys temu ją regenerowałem). Ale czy to może być to?? Luz na kole jak sie złapie od gory - wina luzy na maglownicy. Może i tak. A co wy o tym sądzicie? A może samochód mi sie rozlazi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 stycznia 2009, 21:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 440
Lokalizacja: Żyrardów
Moje BMW: E30 sedan
Kod silnika: M40B16
a moze amortyzator?

_________________
Mechanika pojazdowa, diagnostyka komputerowa, wulkanizacja
607 275 281


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 00:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 489
Lokalizacja: LDZ
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: m43
MichcioManiak napisał(a):
Wymienilem sworznie na wahaczu i te gumy oraz przy okazji lączniki stabilizatora i nic nie pomogło. Pojechalem do mechanika na stacji kontroli pojazdow i powiedział, że po tej stronie mam luz na maglownicy (30tys temu ją regenerowałem). Ale czy to może być to?? Luz na kole jak sie złapie od gory - wina luzy na maglownicy. Może i tak. A co wy o tym sądzicie? A może samochód mi sie rozlazi?


jesli wymieniles juz te rzeczy i nic nie pomoglo to sprawdz tak jak kolega wyzej napisal AMORTYZATOR. Ja w e34 tez szukalem przyczyny strasznego luzu, i tluczenia podczas jazdy. a amortyzator byl padniety... (wlozylem reke pomiedzy sprezyne i trzymalem za trzpien amorytzatora, a druga osoba zlapala za kola i szarpala.. wtedy dopiero wyczulem gdzie lezy przyczyna)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 stycznia 2009, 12:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1926
Lokalizacja: Częstochowa
Moje BMW: 530i
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
a może sprawdzisz te drążki o których już Ci pisałem?

_________________
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=149340
Niebieski junkers w mpaku !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 marca 2009, 17:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Mam luz na maglownicy jak szapne za ten trzpień co przesowa końcowkę to rusza się do góry i do dołu. I tutaj szukany luz. Niewiecie czy , można jakoś zlikfidować ten luz? Wymiana tulei a gdzie kupić taką tuleję


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 04:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Kluczbork
kolego ten luz masz na tym trzpniu on sie nazywa drązek kierowniczy i jest wymienialny,ściągasz końcówke odkręcasz z drążka ściągasz obejmy z osłony tzw. charmonijki i ściągasz gume,masz go na wierzchu jest on przykręcony tak więc żaba albo płaski widełkowy (24,26) w ręce. pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 marca 2009, 05:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Kluczbork
kolego ten luz masz na tym trzpniu on sie nazywa drązek kierowniczy i jest wymienialny,ściągasz końcówke odkręcasz z drążka ściągasz obejmy z osłony tzw. charmonijki i ściągasz gume,masz go na wierzchu jest on przykręcony tak więc żaba albo płaski widełkowy (24,26) w ręce. pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Luz w prawym kole
PostNapisane: 9 stycznia 2012, 22:13 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Panowie a wiec przyszyna byla nastepujaca - luz na sztycy amortyzatora, ale bardzo ciezko bylo to wykryc, a to pukanie to poprostu luz na krzyzaku na drazku kierowniczym.

Pozdrawaim


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL