BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 maja 2025, 20:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] na zimnym silniku falują obroty (1,6+GAZ)
PostNapisane: 12 listopada 2008, 20:47 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
mój problem jest może i powszechny ale szukam dodatkowych informacji.Przy zimnym silniku Falują mi obroty.Dodam ,że mam Gaz i zastanawia mnie czy któryś wtrysk daje raz paliwo a po chwili gaz (jeśli jest to możliwe). Na komputerze wykazało,że 2 wtryski mają błąd i nie wiem co dalej. Można je wyczyścić jeśli mają jakiś osad lub coś takiego?? kompletnie zapomniałem jak to jest z wtryskami.. Piszcie Ziomki co radzicie.. z góry dzięki :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 listopada 2008, 21:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
daj wiecej szczegolow a pierwsze co to napisz czy faluje Ci na gazie czy na benzynie i jaki masz gaz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 18:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
tankuje tylko Shell-a Gaz czasem Orlen ale rzadko bo jest gorszy jak dla mnie. Na zimnym silniku występuje taki problem że jak odpali i zgaśnie przez te niski obroty to ciężko go ponownie odpalić.Zawsze czekam jak paliwo odparuje i to skutkuje. Na benzynie jest troszkę lepiej ale na gazie kuleje tak między 550-950 obr.. Co może być i jak to usunąć wiadomo nie wdając się w niepotrzebne koszta.. Na kompie wyszło że 2 wtryski maja błąd,ale nie zdążyłem tego sprawdzić bo byłem u kumpla w serwisie po godzinach praktycznie,a teraz on wyjechał i szukam Dobrej rady wśród ziomków ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 20:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
a jesli odpalasz tylko na benzynie to falowanie tez jest?? tylko odrazu za pierwszym podejsciem na benzynie. sprawdz poziom plynu chlodzacego. jesli masz gaz to powinienes go miec nawet ponad stan. ja jamialem za malo to mialem na gazie takie wlasnie objawy. jak sie zagrzal to to znikalo

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 20:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 630
Lokalizacja: kuj-pom
witam domyslam sie ze sekwencji tam nie masz wiec nie ma nic wspolnego z tym wtrysk ,tak w ogole trzeba zaczac od tego jak chodzi na benzynie ,jesli faluje na benzynie to jak w kazdym prawie przypadku swiece ,przewody ,kopulka,przeplywka ,krokowy ,sonda ,czujnik polozenia walka ,w ostatecznosci komp wydaje mi sie ze to sa najczestsze powody falowania obrotow pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2008, 23:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
na benzynie faluje,a czasem nawet tak samo jak na gazie. Sekwencji nie mam bo to głupota do tego silnika według mnie. Parownik nie zamarza jeśli o to chodzi z tą cieczą w chłodnicy.. Tylko to takie dziwne bo jak jest zimny to ledwo utrzymuje jakieś tam niskie obroty.. ale jak przejadę te 3 km to obroty są niby ok lecz i tak jest delikatny uskok . Jeśli to świece itp to czemu wyskoczyły mu błędy ?? Pogubiłem się teraz :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 05:44 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Ja też byłem na kompie i pokazało sie zwarcie na wtryskach...NIe wiem co to oznacza...Wyciagalismy z kolega wszystkie wtryski,czyscilismy,sprawdzilismy elektryke wtryskow i nic...Wszystko wydaje sie ok.A teraz co do falowania...Na poczatek przeczysc silnik krokowy bo to on odpowiada zobroty biegu jałowego na benzynie.Sprawdz również czy silnik nie bierze lewego powietrza.A co falowania na gazie.To nie wiem czy masz instalacje 1 generacji ( na srubce) czy 2 generacji jest sterowny komputerem.Jesli 1 to sprobuj sam podniesc obroty,na falowniku jest nizej taka dosyć gruba sruba.Wkreć lub wykreć i zobacz reakcje.Oczywiscie zalecana wizyta u gazownikow mimo wszystko....NIech ustawia..JA jezdziłem do nich przez 3 tygodnie dzień w dzień bo nie mogli sobie poradzic...Zrezygnowałem i sam ustawiłem i jest lepiej niz po ich naprawach.Pozdro

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 16:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
zastosuje się do ww rady. Nawet nie wiem jaka instalacja ale montowana w maju '05.. jeśli ktoś jeszcze miał taki przypadek to proszę śmiało pisać...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 18:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 113
Lokalizacja: BI / NKE
Moje BMW: E46 320d
Kod silnika: M47
Mam bardzo podobny problem - obroty faluja jak silnik jest zimnny zarowno na gazie jak i na benzynie (gaz bingo s4). Ostatnio zjadla mi 20l/100 po miescie bez jakiegos katowania.. myslicie,ze to bedzie sonda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 listopada 2008, 21:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
jak dla mnie to możliwe ale jak ma się Gaz to za dużo pytań i zbyt wiele odpowiedzi... ja to się gubię bo każdy ma swoją tezę . Jutro nie dam rady dłubać bo muszę w domu wymienić okno a w niedzielę to pewnie do teściowej :hyhy: kobita mnie wyciągnie.. Ale chyba to rozkręcę i wyczyszczę a jak to nie przyniesie skutku to do pijalki pójdę odstresować się... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 grudnia 2008, 14:17 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Przysietnica
Ja mam identyczne auto jeśli chodzi o silnik i identyczne objawy. Na zimnym silniku są duże wariacje, jak się rozgrzeje to objawy znikają do minimum jednak są odczuwalne. Jak masz problemy z gaśnięciem auta po przełączeniu na gaz i problem z odpaleniem to na tą dolegliwość zaradzi gazownik. Gaśnie ponieważ w momencie przełączania na gaz nakładają się dwa rodzaje paliwa to pewne. Co do falowania obrotów to nadal się z tym problemem borykam. Jak coś poradzę dam znać. Na wieszające się wtryski czasami wystarcz dodać do zatankowanej benzyny odpowiedni preparat który czyści i konserwuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 grudnia 2008, 01:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 2.0 sedan
Witam :) Ja mam problemik z moja 316 ktory musze usunac bo zaczyna mnie to juz dobijac. Mianowicie odcina mi zaplon przy obrotach 4- 4.5 co sprawia ze predkosc mojej Betti zmniejszyla sie do 150 i wiecej nie pojdzie. Nie chodzi tu o szybko jazde tylko o to odciecie zaplonu. Odcina zarowno na biegu jalowym jak i na benzynie i gazie POMOCY !!!! :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2008, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: ÂŁopatki
Z tym falowaniem to dziwna sprawa. Ja dzisiaj miałem się zabrać za czyszczenie krokowca bo już mnie dobijało to falowanie a ostatnio to samochód nawet gasł tak obroty skakały (wszystko to się działo na zimnym silniku) więc myślę od tego zacznę. Odpalam rano samochód obroty falują odłączyłem silniczek krokowy obroty trochę wzrosły ale silnik chodził równo. Więc wjeżdżam tak na wyciągniętej wtyczce do garażu(może z 2 metry przejechałem) gaszę silnik wkładam tak nie wiedząc czemu wtyczkę z powrotem do krokowca zapalam silnik a tu :szok: .Silnik zaczął równo pracować falowania prawie zero. Zapalałem i gasiłem silnik, wkładałem i wyciągałem wtyczkę tak parę razy i nic zero falowania więc jak narazie :hurra: .Może to te styki coś nie tak łączyły bo zaśniedziały albo może kabel gdzieś nie łączył nie mam pojęcia co się stało i od czego to zależy ale ważne że działa zobaczymy jak długo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 grudnia 2008, 01:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 36
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 2.0 sedan
Tylko ja mam inny problemik. Kazda beemka ma odciecie przy 4.5 tys obrotow ?? Mi sie wydaje ze zadna. Dlatego mam pytanie jak zmienic obroty tzn. Przestawic ja tak aby odcinalo mi przy np. 6 tys. Moze mam cos uszkodzone tylko nie wiem co kable swiece sonde lamba wymienialem i dalej ciagle to samo. Kiedy kupilem moje Becie to tez miala te odciecie ale latala lepiej szybciej , teraz natomiast jest coraz gorzej.. Prosze o pomoc jakiegos magika :) Pzdr :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 10:50 
Offline
Forumowicz

Posty: 278
Lokalizacja: Z PiekÂła
faluje nadal jak zimna ...Moje pytanie brzmi.Czemu jak zgaśnie nie mogę odpalić.. Paliwo zalewa świece? ( nie mogę z powrotem odpalić przez to?) tylko jak zimna to tak jest...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL