BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 21:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Jak zabrać się do demontażu instalacji gazowej?
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 01:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Witam wszystkich mam taki problem że niedawno zakupiłem drugie BMW jest to E30 320i z gazem i tu jest kłopot ponieważ autko jest jeszcze w dobrej kondycji chcę się pozbyć gazu bo szkoda autka na męczenie go w tak okrutny sposób. Mam pytanie czy można bez problemu we własnym zakresie wywalić to okropne gazisko czy będzie trzeba oddać autko gazownikom do demontażu?
Dodam że w dowodzie już nie mam wpisu o gazie gdyż przy rejestracji po prostu nie podałem że ma też gaz a nikt w urzędzie chyba tych wniosków nie sprawdza bo przeszło i na diagnostyce nie będzie problemów z dopłacaniem za przegląd auta z instalacją gazową. Został tylko wpis w karcie pojazdu i mam w związku z tym pytanie czy jak zdemontuję gaz to jakieś formalności trzeba dopełnić żeby wykreślono gaz z karty pojazdu? Czy wogóle jest to konieczne?

Ciekaw jestem czy już ktoś ma doświadczenia związane z demontażem gazu i tymi formalnościami?

Dodam że zwykłe nie używanie tego gazu nie jest rozwiązaniem bo pół bagażnika mi zagraca i w grę wchodzi pozbycie się tego gazu tylko i wyłącznie. Może nawet gazownikom uda się to jeszcze sprzedać bo gaz ma tylko 2 lata dlatego chciałbym go tak zdemontować żeby nie uszkodzić instalacji.

Jeszcze jedno pytanie czym zabezpieczyć dziury po przewodach od gazu w podłodze bagażnika żeby się tam nie lała woda bo jakoś nie mam pomysłu na to? No i co zrobić z dziurą po wlewie gazu pod zderzakiem bo ta dziura jest spora i będzie psuć mi estetykę auta?

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 02:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
jesli w dowodzie rejstracyjnym nie masz wbitego gazu to juz masz problem z glowy,a ze w karcie pojazdu jest adnotacja ze byl gaz to jest wylaczni tylko twoja sprawa.

demontaz instalacji zacznij od zakrecenia zworow(sa dwa pod plastikowa pokrywa) na butli
kolejno popuszczasz rurki miedziane przy parowniku jedna z nich poluzujesz delikatnie tak,aby gaz sprezony w przewodzie sie rozprezyl (moze to chwile potrwac).
po wykonaniu tego zabiegu masz jazde dowolna wykrecasz calkowicie rurki od butli i od parownika itd itp,tylko niezapomnij o przewodach wodnych bo masz zalozone trojniki.
jeszcze jednojak masz podlaczony gaz na mikserze zamocowanym przed przepustnica czy na jednopunktowym wtrysku? jesli masz zainstalowana klape anty strzalowa tez nalezalo by ja wyciagnac


powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak zabrać się do demontażu instalacji gazowej?
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 10:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
Marko84s napisał(a):

Jeszcze jedno pytanie czym zabezpieczyć dziury po przewodach od gazu w podłodze bagażnika żeby się tam nie lała woda bo jakoś nie mam pomysłu na to? No i co zrobić z dziurą po wlewie gazu pod zderzakiem bo ta dziura jest spora i będzie psuć mi estetykę auta?


Otwory można zaślepić gumowymi zaślepkami. Jeżeli średnica pasuje to możesz coś dobrać z ori zaślepek występujących w BMW.
A zderzak najlepiej wymienić, ewentualnie zaspawać plastikiem otwór i polakierować.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 13:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
To jest gaz z mikserem i też muszę to zdjąć. Jeśli chodzi o przewody wodne to faktycznie uświadomiłeś mnie że muszę kupić nowe albo zakładać jakieś przedłużki zamiast tych trójników, ale węże chyba lepiej nowe kupić bo drogie raczej nie są.
Co do dziur w podłodze to może dopasuje jakieś gumy z e36 muszę poszukać w katalogu czegoś co będzie pasować.
Gorzej z dziurą po wlewie bo jest tuż pod zderzakiem i ta część jest chyba nie wymienna i jest stalowa więc chyba muszę to zaspawać i do lakiernika jak nie znajdę jakiejś zaślepki na to.

Mam jeszcze pytanie gdzie znajdę elektronikę od tego gazu?

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 11:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Panowie, wracamy do tematu!

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 17:55 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Tak myślałem że niektórzy napiszą żeby zostawić ten gaz, ale ja już za dużo najeździłem się autem na gaz żeby stwierdzić że nie jest szkodliwy dla silnika. Pozatym poprzedni właściciel zgubił też gdzieś papiery od gazu więc nie mam nawet homologacji na to.

Dziś wyjeździłem gaz do końca i jest już gotowy do demontażu tylko nie wiem czy w taki mróz sam się za to zabiorę czy oddam gazownikom do demontażu. Napewno zdam relację z całego procesu bo może się jeszcze komuś przydadzą takie informacje.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 17:58 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Tak myślałem że niektórzy napiszą żeby zostawić ten gaz, ale ja już za dużo najeździłem się autem na gaz żeby stwierdzić że nie jest szkodliwy dla silnika. Pozatym poprzedni właściciel zgubił też gdzieś papiery od gazu więc nie mam nawet homologacji na to.

Dziś wyjeździłem gaz do końca i jest już gotowy do demontażu tylko nie wiem czy w taki mróz sam się za to zabiorę czy oddam gazownikom do demontażu. Napewno zdam relację z całego procesu bo może się jeszcze komuś przydadzą takie informacje.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 18:09 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 434
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E36 323i Turing
Kod silnika: M52B23
Prośba do moderatora o usunięcie tego podwójnego postu bo coś forum się dzisiaj wiesza i dwa razy mi wysłało.

_________________
BMW forever!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL