BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:21

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 21:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 49
Lokalizacja: wietnam
Moje BMW: e36 316
Kod silnika: m40
chłopaki u mnie nawiew ciągle ciepły niezależnie od tego jak ustawię pokrętłem (ciepły na szyby i nogi :)) wiem że jest w sumie zimno i ciemno :D ale chciałem się tym zając i mam w związku z tym pytanko : czy to może być elektrozawór ??? jeżeli tak to proszę o info gdzie dokładnie się on znajduje , i co można z nim zrobić czy wymiana konieczna będzie ?. a może to coś innego, może ktoś coś podpowie . pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 21:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 207
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: BMW e34 , e39, e92
tak wymien sobie elektro zawor


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 stycznia 2009, 23:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 691
Lokalizacja: Legnica
Moje BMW: e34
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=19757
ja na twoim miejscu jeszcze sprawdzilbym czy masz dobry stan płynu chłodzącego i czy układ chłodzenia nie jest zapowietrzony

_________________
Obrazek

Zapraszam do oglądania SWAP na M52B28 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 12:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 87
Lokalizacja: Krzeszowice
Witam, na 90% jest to wina elektrozaworu ja tak właśnie miałem po wymianie wszystko wróciło do normy, elektrozawór znajduje się obok serwa, najpierw przed wymianą sprawdziłbym miernikiem czy dochodzi do niego prąd ( sprawdzisz tym czy poprawnie działa Ci sterowanie elektrozaworem) a jak tam by było ok. to wymieniłbym go


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 20:00 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tarnowskie GĂłry
Siema

Mam podobny problem tylko że ciepłe powietrze z ogrzewania dmucha tylko na 1 stopniu a na 2 ; 3 i 4 zawiewa zimnym powietrzem . Ogólnie to w 'kabinie" samochodu jest ciężko "nagrzać"

Widze że przy ścianie grodziowej (silnik/kabina) tam gdzie wchodzą węże do nagrzewnicy a w nich jest wpięte cos jakby elektromagnes a pod filtrem paliwa jest jakby jakaś pompka do której też wchodzą węże z nagrzewnicy . Czy to coś z tego nawala ?????????

Płyn w chłodnicy tak jak powinno

BMW e 36 compakt 1.8 tds

Ludzie ratujcie :zdziwko: laska mi narzeka że w aucie zimno !?!?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 20:53 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Laba, skoro na 1 stopniu jest ok a na pozostałych nie to ja bym nie powiedział że to elektrozawory (to te elektromagnesy) tylko raczej kiepska wydajność nagrzewnicy. Może układ zapowietrzony albo nagrzewnica zawalona syfem już? Co by nie mówić E36 to nie jest Fiat i nawet w niezłe mrozy można tak kabine nagrzać że będzie za gorąco :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 stycznia 2009, 21:07 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tarnowskie GĂłry
Hehe wiem co to BMW

Tylko ze było ok jakis miesiąc temu i nagle się zje*** w drodze z imprezy ciach i koniec ogrzewania

W tym jestem kiepski ;) wiec sie spytałem w sklepie z częściami , odpowiedz była drastyczna "...serwis chyba że to jakaś gwiazda z ogrzewania ..."

Płyn wygląda na czysty , rozumiem ze z czasem wytraca wartości antykorozyjne ale bez przesad

Układ zapowietrzony ? Mym zdaniem jest ok tzn biiorąc pod uwagę fakt ze auto chodzi dobrze ,temperatura silnika ok wentylator wychładza (vi) więc ??

Cholera jak mam nagrzewnice wyciągać to dostane białej gorączki ....

Jak to sprawdzić aby se "roboty zbędnej" nie narobić ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 21:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
pomagalem innym w tych sprawach a teraz sam jestem w kropce :niepewny:
brachol ma e34 m50, i sprawa wygląda tak, pompę rozbierał jest ok,* płyn trzyma poziom, odpowietrzony, termostat nowy visko tez, dodaje gazu widać ruch płynu, tzn im więcej wciskam gazu tym szybciej woda tryska w zbiorniczku, ogólnie wolno dochodzi do pionu,
jak jest w pionie , to nie za bardzo leci ciepło z nagrzewnicy, dodam gazu albo jadę dynamicznie, zaczyna lecieć ciepło, na wolnych obrotach już chłodne nawet zimne,

(*)- czy wierzyć bracholowi? :niepewny:
rozbierać pompę?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 09:54 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 38
Posty: 5210
Lokalizacja: Wołomin
Moje BMW: e30
Kod silnika: m10B18
Garaż: e30 316 '87
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=168435
A filtr przeciwpyłkowy sprawdzaliście? U mnie nagrzewnica chodziła jak wściekła a powietrza dawała tyle, że świeczki by nie zdmuchło, po wymianie filtra jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 16:48 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: Tarnowskie GĂłry
Heh już mam :D sam sobie poradziłem ... Napisze tutaj to bo może się komuś przydać .

Wcześniej pisałem o pewnej pompce a więc przyczyną braku ogrzewania była pompka znajdująca się pod filtrem paliwowym ( tzn . w dieslu a dokładniej w compakcie 1.8 tds )

Wymontowałem felernego typa , rozebrałem i spostrzegłem że na tej pompce jest magnesik który to napędza z silniczka mały wirnik . Zdemontowałem tylną cześć tego wirnika ( z magnesem ) i pod ten magnes dałem "folię" magnes zamontowałem na swoje miejsce tz. siłowo go na ciasno wcisłem . Złożyłem to z powrotem i do autka . Potem standard płyn .

Ogrzewanie grzeje aż miło.

Pompka od momentu załączenia zapłonu chodzi cały czas .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Lokalizacja: Lubin
powiedz mi gdzie dokladnie jest ta pompka??? ja u siebie nie moge jej za cholere znalesc ;/

318tds touring 95 rok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 17:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
JA apropo tego filtra przeciwpyłkowego zakładałęm instalecje pod skrzynie basową i nagle zaczął mi źle grzać ;/ przy wylocie na szyby przystawie ręke i czuć że jest ciepło ale daremnie nawiewa jak by powietrze nie przechodziło to może być ten filtr ;>?? :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 5 kwietnia 2011, 11:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
Odkopię temat.

Co odpowiada za sterowanie elektrozaworem ogrzewania ?? Nie ma klimy, zwykłe pokrętło. Elektrozawór sprawny, układ odpowietrzony itd. Czy jest jakiś moduł od tego, czy tylko potencjometr w panelu tym steruje ??

Problem wygląda tak że jak jest pokrętło nastawione na zimne, to jest ok, nie grzeje, jak ustawię na max, to grzeje super, jak zmniejszę na 70% to tak jakby zawór się zamykał prawie całkowicie, leci lekko ciepłe, i tak jest bez względu czy pokrętło jest na 20% czy na 70%.

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 19 października 2011, 18:08 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 64
Lokalizacja: BUK
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Witam.
mam podobny problem. klima jest 2 strefowa ale wyglada mi na uszkodzony elektrozawor..
sprawa wyglada tak:
od strony kierowcy na nogi i szybe zawsze leci cieplo niezaleznie od ustawien pokretlami
od strony pasazera jest ok.. wszystko ładnie dziala!
dzis zamienilem przewody wychodzące z elektrozaworu. tzn wpiąłem sie odwrotnie i teraz lewa strona dziala dobrze a od strony pasazera grzeje na max caly czas!

ale nie wiem czy to wina elektrozaworu? bo terqaz jak zmieniam ustawiena pokretel to lewa dziala dobrze a kostki elektrycznej nie ruszalem.. czy to uszkodzonu zawor? czy moze jest jakis balagan z tymi przewodami co wychodza z elektrozaworu i wchodzą do kabiny

w ścianie grodziowej sa 3 wejscia.. czy ktos wie jak powinno to być wszystko podłączone?
mam podejrzenie ze jak zakladali mi gaz to cos pomylili..(wpieli sie z podgrzewaniem gazu)

dzieki z góry za pomoc!!

a moze ma ktoś tez taki zawór jak moj ( na 2 strefy) i mogłby zrobić fotke jak do niego idą przewody wodne i wysłac do mnie (talerz1111@wp.pl) ... byłbym wdzięczny

_________________
TM


Ostatnio edytowano 19 października 2011, 19:19 przez talerz1111, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 19 października 2011, 18:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
piotrekM50 napisał(a):
chłopaki u mnie nawiew ciągle ciepły niezależnie od tego jak ustawię pokrętłem (ciepły na szyby i nogi :)) wiem że jest w sumie zimno i ciemno :D ale chciałem się tym zając i mam w związku z tym pytanko : czy to może być elektrozawór ??? jeżeli tak to proszę o info gdzie dokładnie się on znajduje , i co można z nim zrobić czy wymiana konieczna będzie ?. a może to coś innego, może ktoś coś podpowie . pozdrawiam



Sory nie mam czasu czytać całego wątku ale 1 co do głowy mi przychodzi to to, że w bmw e36 zimne powietrze można ustawić tylko na środkowy nawiew szyba i nogi to ciepłe powietrze jak się je tak dosyć skrajnie ustawi pod grzanie środkowe to czasem trochę chłodu poleci.

Nie mam od roku e36 ale nie przypominam sobie by kiedykolwiek dało się tam ustawić mocny nawiew na szybę czy nogi z zimnym

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 19 października 2011, 18:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
A u mnie jest tak, ze auto jak stoi na postoju na wolnych obrotach grzeje jak piec, a gdy jadę ok 80-100kmh to ledwo co grzeje, dodam ze jeszcze grzeje jak jade na 2-3 biegu a potem gdy zapodam 4-5 bieg i jadę dość szybko powietrze staję się ledwo ciepłe co to może być? Denerwujące jest to bo ostanio zimne noce , na postoju grzeje jak najęte, a gdy jadę to zimnica sie robi w aucie.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 19 października 2011, 19:05 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
ROBBMW, 100% termostat do wymiany.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 19 października 2011, 19:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
lupanet napisał(a):
ROBBMW, 100% termostat do wymiany.



Tak twierdzisz? ze Termostat?

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 20 października 2011, 07:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 64
Lokalizacja: BUK
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Witam i ponawiam prośbe.. opisałem wczesnies mój problem..
ma ktoś moze jakiś schemat albo fotki jakpowinny byc wpiete węże od wody do zaworu i dop ściany grodziowej??
zawór podwójny.. 2 wyjscia kolo siebie i 1 nizej a w scianie 3 kolo siebie !!

_________________
TM


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] ogrzewanie - zawsze ciepły nawiew
PostNapisane: 20 października 2011, 07:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
ROBBMW napisał(a):
lupanet napisał(a):
ROBBMW, 100% termostat do wymiany.



Tak twierdzisz? ze Termostat?


Popieram na 100% termostat ;) po prostu gdy jedziesz wychładzasz chłodnicę... termostat powinien być zamknięty a jest otwarty i płyn się wychładza


Są 2 obiegi gdy woda nie przekracza 90% otwarty jest tylko mały a gdy przekracza 90% to termostat sie otwiera i wpuszcza wode/płyn do chłodnicy tam się on wychładza i wraca do małego obiegu jak ostudzi. A u ciebie puszcza cały czas.

Wymień szybko termostat bo szkoda autka, Cały czas na ssaniu jeździsz więc wiecej ci pali, no i silnik na zimnym się bardziej zużywa


talerz1111 napisał(a):

Patrzałeś na realoem.com ??

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL