BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] termostat
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 23:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: Olsztyn
witam mam pytanieczy nie dogrzanie silnika jest jakas wada? bo wyjolem termostat bo sie popsul i byl caly czas zamkniety:/ i teraz temperatura silniki nie podnosi sie powyzej niebieskiego:/ czy to szkodzi silnikowi?


Ostatnio edytowano 7 stycznia 2009, 23:58 przez damian89, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 00:03 
damian89 napisał(a):
czy to szkodzi silnikowi?


tak, bo silnik nie pracuje w optymalnej temperaturze, a jak wiadomo- większość elementów jest wykonanych z metalu, różne metale różnie się wydłużają przy wzroście temperatury i części w silniku są policzone na temperaturę, gdy masz wskaźnik w połowie, a olej nie osiąga odpowiedniej temperatury, by dobrze wszystko sprawnie smarować, tylko jest bardziej gęsty, niż powinien.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 00:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Do tego co napisal Fryderyk, dochodzi jeszcze sprawa pracowania silnika ciagle na ssaniu...jesli silnik nie osiagnie roboczej temperatury jego spalanie bedzie odbiegalo znaczaco do wskazan producenta.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL