BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 9 lipca 2025, 16:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Za duzy akumulator, za mało pradu z alternatora
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 20:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: I-wa
Witam,mam bmw 5.24. Akumulator ma 92Ah, wszystko było ok, ale przyszły mrozy i mimo tego ze akumulator jest na gwarancji(wszystkie cele ok, prad jest) to nie chciał dzis mi odpalic. W samochodzie miałem około połowe baku paliwa, choc samej ropy.Nic nie rozladowuje akumulatora ,pobor pradu przy wyłaczonych urzadzeniach jest poprawny, sprawdzałem miernikiem. Dodam , ze samochod stoi pod chmurka. A temp wynosiła-17
Dotarłem do instrukcji obslugi zamieszczam ja (ponizszy link). Z tabeli wnioskuje ,ze jest to nie dopatrzenie ze strony BMW w tym modelu e34, gdyz w kazdym innym ładowanie alternatora jest wieksze od pojemnosci akumulatora.
Moje pytanie jest nastepujace, co mam w takiej sytuacji zrobic, czy zmienic akumulator na mniejszy, czy mozna jakos wymienic alternator np o 5,25td/tds? czy dolewac paliwo do ropy gdy temp jest tak niska? Jaki akumulator maja inni posiadacze 5.24, i czy nie maja problemow z odpalaniem zima?

http://images36.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/46/1cc3b19062d1fa67med.jpg


Ostatnio edytowano 5 stycznia 2009, 22:15 przez Masco1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 stycznia 2009, 20:46 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
sprawdz rozrusznik i ile masz ladowanie.....naladuj dobrze aku.

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 21:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: I-wa
przyznam szczerze ze nie wiem jak to zrobic, prosze o wyrozumiałosc

a jak sie ma do siebie te podrecznikowe ładowanie alternatora, ktore jest mniejsze od zalecanej pojemnosci akumulatora?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 207
Lokalizacja: Lubin
Moje BMW: e34 525i
Kod silnika: M20B25
to jak najlepiej dobrać akumulator do samochodu ?? jakiech producentów polecacie ?? :)

_________________
Zamiast podziĂŞkowania kliknij pomĂłgÂł :)

http://i45.tinypic.com/19mpfk.jpgZanim wciÂśniesz gaz, pomyÂśl o tym co poczujÂą Twoi bliscy gdy Ciebie zabraknie !!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: I-wa
jak dobrac masz napisane w tabeli w linku powyzej a firmy wiadomo ze jak cos jest tanie nie bedzie dobre, ja np miałem we wczesniejszym samochodzie aku austriackiej firmy Banner i byłem z niego w 100% zadowolony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 stycznia 2009, 22:21 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
sprawdz ładowanie (weż woltomierz ustaw na 20V prądu stałego i przyłóż do ogniw akumulatora kable od woltomierza - czarny i czerwony+ - prąd podczas pracy samochodu powinien wynosić ok 13-14V. Nie duzo wiecej niż 14V. i nie mniej niż 13V. Jeżeli masz dużo wiecej niż 14V to znaczy że siadł ci regultor napięcia, jezeli ponizej 13V to znaczy że nie masz ładowania dostatniego z alternatora. Weź też pod uwagę to że akumulator podczas mrozu słabnie.

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 00:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: I-wa
ok, jutro akurat wyjezdzam, ale jak wroce to zrobie to a jesli chodzi o osłabienie akumulatora to wiem kazdy stopien na minusie zmniejsza wydajnosc akumulatora chyba o 1%

a ty PAWELEC73 jaki masz akumulator w swojej 5.24?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 10:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
ja mam autoparta 12V 110ah ,spory ale do diesla trzeba dobry akumulator, by miał doby start.Rozrusznik na nim kręci jak szalony.Jak masz wszystko ok z układem wtryskowym i nic ci nie zamarza to bedzie palił na dotyk. warto mieć wiekszy to nic nie szkodzi a daje lepszego kopa dla silnika przy pierwszym starcie. U mnie to niestety coś z paliwem sie dzieje, chyba opcja [zamarzanie]. :P trzeba czekać do ocieplenia.

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 12:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
tez mam e34 ale 520i zaraz ja kupilem go zmienialem akumulator i tez chcialem kupic duzy,ale mi odradzili wiec kupilem taki jaki byl 61ah warta silver i jestem zadowolony

jak akum jest zaduzy to bedzie niedoladowany,jak za maly to przeladowany i go cholera strzeli,wiec mysle ze powinienes wlozyc mniejszy...

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 stycznia 2009, 12:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
nie zgadzam sie z tobą,to jest diesel on potrzebuje kopa,mierzyłem ostatnio to mam ładowanie na akummulatorze przy uruchomionym motorze 13,75-13,85V a wiec to jest bardzo dobrze.Poczytaj lekturę H.R.Etzolda BMW serii5.

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 11:45 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 506
Lokalizacja: śląsk (Dąbrowa Górn)
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B25
wiem ze diesel potrzebuje wiecej pradu no ale bezprzesady... w sumie to tez zalezy od wyposazenia,ja u siebie mam pelna elektryke,poduchy i te sprawy wiec potrzeba duzo pradu na poczatku rozruchu

_________________
BardzoMądryWybór ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 stycznia 2009, 18:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: I-wa
witam ponownie, doladowałem akumulator, i samochod odpalił za pierwszym razem bez problemu, dzis sprawdziłem ładowanie i wynosi one około 13,7V, wiec jest chyba ok, pobor pradu na wyłaczonym akumulatorze wynosi az 0,22A wydaje mi sie ze to troche za duzo ok 0,13A pradu pobiera przekaznik od swiateł wnetrza, czy to normalne?
a jaki wy macie pobor w swoich 524 przy wylaczoych urzedzeniach?

z tym poborem 0,22 to juz chyba wiem dlaczego bo mialem drzwi otwarte


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 11:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
Ładowanie masz ok, a z tym poborem to nie wiem bo nie sprawdzałem.Jeżeli wszystko wyłączysz i nie pobiera prądu to jest ok , ale jeżeli pobiera to nie bardzo. Ile pobiera to sie nie przejmuj alternator doładuje czasie pracy silnika oczywiście to jest pod warunkiem że nie pobiera prądu przy wyłączonych odbionikach.

Powiem ci coś ciekawego; moja nie chciała odpalić ostatnio zaprowadziem do mechanika okazało sie że rozrusznik nie dawał odpowidnich obrotów aby uruchomić i zanim nabrał obrotów to akumulator zdychał (wymienione szczotki)i pali na dotyk.Rozrusznik kręcił jak szlony przed naprawą , ja myślałem że to elegnacko ale guzik prawda on sobie kręcił a silnik nie odpalał dobrze.Chodzil cicho ale niestety były zużyte szczotki i taka to lipa.nie wiem jeżeli chcesz to wyjmij i zerknij na niego może to ta przyczyna. Niestety ja nie widzę jak zachowuje sie twój samochód pdczas odpalania i cieżko mi powiedzieć ale podejrzewam że to jeden z powodów odpalenia silnika w trudnych warunkach.Jak byś wstawił filmik na youtube to może cośby sie zdiagnozowało. pozdrawiam.

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 12:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Witam

W mojej Bumie 524 miałem podobny problem (aku 92 Ah) wymieniłem aku na 100Ah i kreci jak szalony:) Ładowanie wynosi 13,7V a przy wyłaczonych podzespołach (wraz z zapłonem) wyniosi 0.20A. I podejrzewam ze to wszystko pochłania alarm;/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2009, 16:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: I-wa
PAWELEC73 słuchaj, nie moze byc chyba tak ze pobor pradu przy wyłaczonych odbiornikach wynosił 0, przeciez potrzebny jest prad chociazby do godziny, do radia.

wczoraj jak sprawdzałem pobor miałem około 0,22A, ale miałem drzwi otwarte (oswietlenie wnetrza wyłaczone) a sam przekaznik(oswietlenia kabiny) pobiera około 0,13A, wiec radio i zegarek około 0,10A
a jesli akumulator jest 92A/0,1A=920h, a 920h/24=daje około 38 dni(ale wiadomo ze jest to rachunek to zerowego wyladowanie aku) dodam ze moj samochod rzadko kiedy stoi dłuzej niz dwa dni, a mimo wszystko, nie odpala juz (nawet w połowie) tak samo jak na swiezo naładowanym aku

ale dzieki za rade pojade jakos w tygodniu do jakiegos fachowca zobaczyc te szczotki alternatora, no chyba ze da rady to zobaczyc jakos samemu(jak tam sie dostac)?

Kełysz w moim poscie znajdziesz tez odp na twoje pytanie( tzn nie koniecznie alarm musi) pobierac tyle pradu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: było 524td jest530d
Kod silnika: M57
nie nie to szczotki od rozrusznika, musisz wyjąć rozrusznik i rozebrać i wszystko będziesz wiedział.

_________________
Bayerische Motoren Werke :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 65
Lokalizacja: JĂŞdrzejĂłw
Co do akumulatora to pojemność dobra a ładowanie powinno zawierać się pomiędzy 13,8 a 14,5 V zakładając że akumulator nie jest rozładowany, jeżeli jest to napięcie będzie niższe aż do naładowania u mnie jest 14,1 do 14,2 v.Odnośnie poboru prądu to samochód powinien pobierać setne ampera
a jeżeli bierze powiedzmy 0,3 A to jest na dobę 7,2 Ah z pojemności akumulatora, w praktyce bateria nie jest nowa, zima mrozi więc i prąd rozruchowy spada auto postoi dwa dni i nie zapali.Temat znam z autopsji najczęściej rozładowywuje radio.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL