BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 16:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Wahacze - wymiana całości, czy tylko sworzni
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 20:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Witam! Otóż czeka mnie wymiana wahaczy. Jak wiadomo, tworzą one jeden aluminiowy element, w którym (przynajmniej teoretycznie) nie można wymienić samych sworzni. Nie chcę kupować chińskich zamienników za 200PLN/szt, a z drugiej strony wahacz godny zaufania to ok. 400PLN/szt. Przeszukując forum natknąłem się na kilka postów autorstwa zbigniewst, który przeprowadzał już zabieg wymiany samych sworzni (Wzmocnione sworznie Meyle to jakieś 65PLN/szt) i potem tulei (Komplet FEBI 190PLN). Czy ktoś już kiedyś robił coś podobnego? Jakieś bardziej szczegółowe instrukcje? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 21:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: Legnica
Chyba trzeba najpierw kupić wahacz, w którym jest możliwa wymiania sworznia. Ale też pomału będe się za to zabierać. Na razie zbieram kasiore :P Wiem że użytkownik Stones1 ma części. Chyba sie nie obrazi ze reklamuje :D

_________________
More!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 23:00 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
ponoc to jest bardzo proste tez mnie to czeka. Nie ma z tym problemu wiekszego w ori wahaczach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 23:09 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
qrax napisał(a):
ponoc to jest bardzo proste
dokładnie :ok:
nic trudnego sam będę to robił za nie długo :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2009, 23:34 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
To dobra wiadomość, miejmy nadzieję, że 'mój' mechanik będzie wiedział jak to ugryźć :hyhy: Z wcześniejszych postów w tej tematyce to podobno mało który fachowiec słyszał o wymianie samych sworzni w wahaczach E46. Dzięki za info!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 09:08 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
w Bytomu szombierkach robią to juz od lat i do wszystkich samochodów ! wszystko z zawieszeniem ! umawiasz sie , wstawiasz auto idziesz na cpn na kawe długo ja pijesz - wracasz - gotowe ! :hurra:

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 09:46 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Do Bytomia to mam jakieś 300km ;) ale fajnie, że ktoś już to robi, wielkie dzięki za info!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 12:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
a jak samemu można wziąć sie za wymiane sworzni??bez prasy chyba nic z tego??ja tez zmierzam do tego tematu z wymianą i mam mieszane uczucia,kupić zamienniki za 500zł/2szt i na 50tys mieć spokój czy coś lepszego i na dłużej.na lato chce alu 17'' założyć oponki profil 45-50 i niechciałbym po 10tys mieć znowu luzów

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: [E46] [E46] Wahacze - wymiana całości, czy tylko sworzni
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 13:09 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
prasa musi byc....przy starym wachaczu obcinasz rant aluminiowy.....stary swozen wypychasz i wciskasz nowy swozen zewnetrzny

Obrazek
ten cienszy rancik obcinasz

a tak wyglada po wcisnieciu
Obrazek :P

a taki wciskalem

Obrazek

Meyle-wzmocniony :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Ostatnio edytowano 9 stycznia 2009, 13:31 przez zbigniewst, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 13:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Wielkie dzięki za schemat i instrukcję! Przyda się na pewno! ;) Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2009, 13:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
oczywiscie wachacze musza byc wyciagniete :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 84
Lokalizacja: Legnica
I jak Jacku, wymienione?? :)

_________________
More!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 11:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1002
Lokalizacja: Toronto, ON
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54B30
Zdecydowałem się regenerować swoje. Koszt mniej więcej podobny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wahacze - wymiana całości, czy tylko sworzni
PostNapisane: 3 maja 2013, 15:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: E46
Witam
Ma ktoś może namiary na kogoś z śląska kto wymienia sworznie w oryginalnych wahaczach ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wahacze - wymiana całości, czy tylko sworzni
PostNapisane: 4 maja 2013, 11:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
boniek82, zadałeś takie same pytanie w 5 tematach w tym jeden sam założyłeś. Gdyby ktoś wiedział i chciał się podzielić z Tobą taką informacją to by Ci odpisał po pierwszym poście, a takie nabijanie postów nie ma sensu... :wstyd:
viewtopic.php?f=1&t=44958&start=20
viewtopic.php?f=1&t=54891&start=80
viewtopic.php?f=1&t=34444&start=80
viewtopic.php?f=1&t=37774
viewtopic.php?f=1&t=44958&start=20

http://lmgtfy.com/?q=bmw+%C5%9Bl%C4%85s ... ahacze+E46


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wahacze - wymiana całości, czy tylko sworzni
PostNapisane: 4 maja 2013, 13:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 610
Lokalizacja: Kraków
Moje BMW: E46
Jestem w trakcie wykonywania tego zabiegu w OE wahaczu.
Ze sworzniem krótkim nie ma problemu, z długim jest więcej pracy ponieważ trzeba frezować otwór lecz jest to wykonalne.
O ile uda mi się wymienić to planuję się tym zająć na większą skalę.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wahacze - wymiana całości, czy tylko sworzni
PostNapisane: 5 maja 2013, 11:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 328
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52TU B28
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 0#p1636660 [*]
jacek.kupracz napisał(a):
Witam! Otóż czeka mnie wymiana wahaczy. Jak wiadomo, tworzą one jeden aluminiowy element, w którym (przynajmniej teoretycznie) nie można wymienić samych sworzni. Nie chcę kupować chińskich zamienników za 200PLN/szt, a z drugiej strony wahacz godny zaufania to ok. 400PLN/szt. Przeszukując forum natknąłem się na kilka postów autorstwa zbigniewst, który przeprowadzał już zabieg wymiany samych sworzni (Wzmocnione sworznie Meyle to jakieś 65PLN/szt) i potem tulei (Komplet FEBI 190PLN). Czy ktoś już kiedyś robił coś podobnego? Jakieś bardziej szczegółowe instrukcje? Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!


Co do tych zamienników za ,,ok. 400PLN/szt." to byś się zdziwił. Ostatnio miałem okazję widzieć taki wahacz będąc u mechanika. Gość 14 dni od dnia montażu przyjechał z Lemforderem (nowym), główny sworzeń się po prostu rozdu :cenzura: pcył a tuleja prawie że odpadła, a wjechał w niedużą dziurę bo reszta elementów nie miała luzów. Co do frezowania, prasowania to dla mnie druciarstwo - czy wy myślicie co się stanie jak jadąc z większą prędkością wypadnie wam sworzeń, bo wprasowanie puści? :/ Ja uważam że lepiej zregenerować ewentualnie zdecydować się na Meyle HD gdzie sworznie są wymienne! Ja podchodzę do tego że lepiej część zawieszenia wymienić na nową i jeździć i ŻYĆ niż coś kombinować i potem nie daj Boże jakby się coś miało stać. Z WŁASNEGO DOŚWIADCZENIA WIEM ŻE ZDROWIA I ŻYCIA NIE KUPI SIĘ ZA ŻADNE PIENIĄDZE, pomyślcie czy warto ,,chwilowo" zaoszczędzić niż przeczekać miesiąc dołożyć 200 zł i kupić porządną rzecz. Na klockach hamulcowych czy innych podzespołach elementu zawieszenia również tak oszczędzacie, kupujecie tarcze szlifowane? OMG... :szok:

_________________
BYŁA :serce: E46 320ci LIGHTGELB METALLIC... ech :( [*]
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... 0#p1636660

Było E46 320d TITANSILBER METALLIC:
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98671

Były E36 Compi [*]
viewtopic.php?f=6&t=41752


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Wahacze - wymiana całości, czy tylko sworzni
PostNapisane: 5 maja 2013, 14:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
zimer89 napisał(a):
frezowania, prasowania to dla mnie druciarstwo - czy wy myślicie co się stanie jak jadąc z większą prędkością wypadnie wam sworzeń, bo wprasowanie puści? :/
nic nie trzeba frezowac tylko odciąć pierścień w zew jak wew sworzniu.sworzeń nie ma prawa wypaść,to rozwiązanie jest we wszystkich modelach takie same i niema tam dodatkowego zabezpieczenia.najpierw oglądnij jak to wygląda a później pisz...nawet gdyby zwożeń chciał wypaść z wahacza to opuści sie o 1.2-2cm i więcej nie wyjdzie bo uniemożliwia to zwrotnica. ale jest to nie możliwe..!! chyba że ktoś nie umie zamontować sworznia i uszkodzi go,lub wahacz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 92 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL