BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 14:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
ale co za tym idzie spada jakosc jego granai czy nie? z tego co napisales to da sie przerobic glosnik ale jak?

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 14:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
chodzi o to że do głośnika 2 Omy potrzeba mniejsze wzmocnienie niż do głośnika 4 OMY...

głośnik 300 RMS przy 4 Ω musi mieć wzmacniacz ok. 300RMS przy 4Ω
a głośnik 300RMS przy 2 Ωmusi mieć wzmacniacz ok. 150RMS przy 4Ω czyli da to nam 300 RMS przy 2Ω

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 16:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
ale glupoty morfi piszesz, jestem w szoku, im glosnik ma mniej omow tym wiecej wycisnie z wzmacniacza, im mniej omow tym trudniej zeby wzmacniacz byl stabilny, 4omy to typowy opor glosnikow w samochodzie, glosnik 2 omowy bedzzie gral glosniej od 4 omowego tylko i wylacznei dlatego ze wycisnie dwa razy wicej mocy z wzmacniacza,

dodtkowo nie wiem czy wiesz ale jest jescze takie cos jak wspolczynnik tlumienia, im wyzsza jego wartosc to wzmacniacz ma wieksza zdolnosc do kontroli nad duzym glosnikiem, wspolczynnik tlumienia spada razem z oporem wiec niekorzystnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 16:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
Pawel BMW e36 napisał(a):
ale glupoty morfi piszesz, jestem w szoku, im glosnik ma mniej omow tym wiecej wycisnie z wzmacniacza, im mniej omow tym trudniej zeby wzmacniacz byl stabilny, 4omy to typowy opor glosnikow w samochodzie, glosnik 2 omowy bedzzie gral glosniej od 4 omowego tylko i wylacznei dlatego ze wycisnie dwa razy wicej mocy z wzmacniacza,

dodtkowo nie wiem czy wiesz ale jest jescze takie cos jak wspolczynnik tlumienia, im wyzsza jego wartosc to wzmacniacz ma wieksza zdolnosc do kontroli nad duzym glosnikiem, wspolczynnik tlumienia spada razem z oporem wiec niekorzystnie


RACJA!!!
A do tego jak głośnik ma jedną cewkę 4 ohm to możesz podłączyć tylko wzmacniacz 4 ohm - nie da się tego pospinać na 1 lub 2 ohmy. Jedynie gdy głośnik ma dwie cewki to wtedy można się bawić...
I nie warto też inwestować w monoblok (stosuje się je raczej do głośników dwu-cewkowych lub do zasilenia kilku głośników w rzędzie) skoro można zmostkować duuużo tańszą dwukanałówkę...

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 16:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
BeeRTe napisał(a):
I nie warto też inwestować w monoblok (stosuje się je raczej do głośników dwu-cewkowych lub do zasilenia kilku głośników w rzędzie) skoro można zmostkować duuużo tańszą dwukanałówkę...


tak samo taniej mozna jezdzic na gazie badz kupowac nieoryginalne czesci co nie znaczy ze tak jest lepiej .................. :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 17:22 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
2Ohm przy monobloku jak stabilny to ok, ale przy zmostkowanej dwukanałówce to nie przejdzie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 17:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
czyli pod 4ohm co najlepiej kupic? 2kanalowke i zmostokwac ja?

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 18:15 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
krzysiekbb napisał(a):
czyli pod 4ohm co najlepiej kupic? 2kanalowke i zmostokwac ja?


mozna, ale jesli myslec przyszlosciowo to lepiej zainwestowac w monoblok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 18:21 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
BeeRTe napisał(a):
RACJA!!!
A do tego jak głośnik ma jedną cewkę 4 ohm to możesz podłączyć tylko wzmacniacz 4 ohm - nie da się tego pospinać na 1 lub 2 ohmy. Jedynie gdy głośnik ma dwie cewki to wtedy można się bawić...
I nie warto też inwestować w monoblok (stosuje się je raczej do głośników dwu-cewkowych lub do zasilenia kilku głośników w rzędzie) skoro można zmostkować duuużo tańszą dwukanałówkę...



qrax napisał(a):
mozna, ale jesli myslec przyszlosciowo to lepiej zainwestowac w monoblok
to w koncu jak? taniej na pewno 2kanalowka... ale czy jest az taka roznica pomiedzy 2kanalowka a monoblockiem?

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 18:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
krzysiekbb napisał(a):
ale czy jest az taka roznica pomiedzy 2kanalowka a monoblockiem?

W dźwięku nie zauważysz różnicy (nikt nie zauważy!!!) a w cenie różnica już spora...

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 19:26 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
BeeRTe napisał(a):
W dźwięku nie zauważysz różnicy (nikt nie zauważy!!!) a w cenie różnica już spora...


zeby nie byc goloslownym, pokaz nam wszystkim ta olbrzymia roznice kolego.

Ja podam przyklad - wzmacniacze z tej samej serii, tego samego producenta

JBL GTO 75.2 - dwukanałówka, moc w mostku 250W, niestabilny przy 2 ohm - cena 649 zł
JBL GTO 3501E - monoblok, moc 200w przy 4 ohm, 350 wprzy 2 ohm - cena 649 zł

BeeRTe napisał(a):
a w cenie różnica już spora...
jak widac ta spora roznica wynosi 0 zł

z danych katalogowych wydaje sie ze dwukanalowka w mostku ma wieksza moc, jednak z doswiadczenia wiem ze jest inaczej. Jesli ktos decyduje sie na oddzielny wzmacniacz na subwoofer, lepiej wybrac monoblok - do tego one sa tez stworzone


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 20:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
monoblok oprocz mocy ma wiele wiekszy damping factor czyli wspolczynnik tlumienia, przy sub woferach jest to wazny parametr, jesli cie stac na dwa wzmacnniacze czyli na przod i na sub to na suba szukaj monobloka,

zeby uzyskac 2 omy z glosnka 4omowego, trzeba miec dwa glosniki :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 20:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
czytajac to stwierdzam ze monoblock ma wieksza moc i jest lepszy przy 2ohm... a ja mam poki co 4ohm wiec chyba zostane przy 2kanalowce... Jak bede zmieniac suba to kupie 2cewkowy (wtedy mozna zrobic 2ohm tak? ) i kupie monoblocka... Chyba najlepsze rozwiazanie? Czy macie jakies lepsze :)?

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 20:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
a co chcesz uzyskac kupujac 2 cewkowy? Przy takich systemach robionych w ciemno monoblock jest o tyle dobry, ze masz jeden glosnik - dziala w 4 ohm, jest pieknie ale czegos brakuje - dokupujesz drugi glosnik i wzmak zostaje, bo przechodzi na prace w 2 ohm.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 20:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 553
Lokalizacja: Bielsko-Biała
qrax napisał(a):
a co chcesz uzyskac kupujac 2 cewkowy? Przy takich systemach robionych w ciemno monoblock jest o tyle dobry, ze masz jeden glosnik - dziala w 4 ohm, jest pieknie ale czegos brakuje - dokupujesz drugi glosnik i wzmak zostaje, bo przechodzi na prace w 2 ohm.
czyli jakbym mial 2 skrzynki z glosnikami 4ohm to monoblock dziala jakby byl na 2ohm tak? a jak te skrzynki wtedy lacze z wzmakiem?

_________________
Jezeli moj post był Ci pomocny kliknij -> POMÓGŁ

Moja była :( -> M52B25 Estoril blau power!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 21:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 268
Lokalizacja: Żelechów/Tullamore
Moje BMW: 2xCoupe: E30&E36
Kod silnika: M40 & M42
Garaż: www.klubbmwirlandia.czo.pl
qrax napisał(a):
jak widac ta spora roznica wynosi 0 zł

tak, ale za 300-400zł kupisz już dobrą dwukanałówkę, a monobloka nie...

_________________
Obrazek
PL e30 M40B18 by BeeRTe
IE e36 M52B28 by BeeRTe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 stycznia 2009, 22:34 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 714
Lokalizacja: kuj-pom
krzysiekbb napisał(a):
a jak te skrzynki wtedy lacze z wzmakiem?

Głośniki równolegle, plus do plusa, minus do minusa i to pod wzmacniacz.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 00:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 42
Posty: 76
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e36 318tds
Kod silnika: m41b18
cos pieknego, genesis, http://allegro.pl/item527923174_genesis ... i_end.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 01:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Pawel BMW e36 napisał(a):


o tak zaraz klikam go :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 09:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 7229
Lokalizacja:
Moje BMW: E36 & E46
Kod silnika: M42 & M52
Panowie głównie mi chodziło o to że do głośnik 2Ω wystarczy tańszy wzmacniacz niż do tego 4Ω który potrzebuje większej mocy. A grać będą tak samo. Co do stabilności wzmacniaczy - monoblock to może jest to dziwne ale na rynku jest najwięcej wzmacniaczy stabilnych przy 2Ω i 1Ω... a nie przy 4Ω. Skrzynię którą posiada kolega krzysiekbb - jedyny opis tej skrzyni to moc i to że ma 4Ω... nie wiem czy jest tam jedna cewka czy dwie... to też dlatego gdybam że może jest możliwość uzyskania 1Ω ! jeśli jest jedna cewka to na 100% ma 4Ω i żeby zmniejszyć tą impedancje trzeba by dołożyć drugą taka samą skrzynię.. tak jak tu ktoś pisał wcześniej... Pragnę również zauważyć że większość kultowych i drogich głośników mają dwie cewki i na 90% impedancja jest 2Ω lub 1Ω i w ten sposób uzyskują ogromną wartość muzyczną!

Prosty przykład:
http://allegro.pl/item520414654_rockfor ... _bass.html
ma 2x4Ω można go podłączyć tak by miał 2Ω lub 8Ω....
Alpina:
http://allegro.pl/item519759755_alpine_ ... oofer.html
Tak samo... Audiobahn
http://allegro.pl/item524880317_audioba ... nikat.html
JBL... wyjątek 3Ω
http://allegro.pl/item521051551_jbl_w15 ... od_ss.html


Może się stronka przyda:
http://www.rockfordfosgate.com/rftech/w ... ofer_imp=4

_________________
Sprzedam fele 16" + roczne opony...
E36 ALPINWEISS... Sprawdź... :hyhy:
E46 COSMOSSCHWARZ... Sprawdź... :hyhy: :hyhy: Nowe foty strona 31!!!!!!!!!!!!!!!!!
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 70 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL