BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 19:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] TDS - dymi na wolnych obrotach
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 15:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Zacznę od początku we wrześniu kupiłem e39 TDS wszystko było ok , lecz pewnego grudniowego dnia stojąc w korku skoczyła mi temp. szybko zjechałem na pobocze (kontrolka się nie zapaliła) odczekałem chwilę odkręciłem korek od zbiorniczka okazało się że nie ma płynu. Kupiłem na CPN płyn , zalałem i kontynuowałem jazdę lecz temperatura dalej rosła choć tylko na wolnych obrotach. Zadzwoniłem do mechanika od BMW powiedział że to wisko. Pojechałem więc do niego wymieniłem wisko i spokój temp stoi w pionie jak zaczarowana ale, na wolnych obrotach nie mam ogrzewania z lewej strony a silnik na wolnych obrotach strasznie kopci. Pojechałem więc do pompiarza podłączył pod kompa niby wszystko ok ,powiedział że to wada mechaniczna , albo leje wtryskiwacz albo do silnika dostaje się woda. FAKT ciągle mi ubywało ale w sobotę padł mi bendiks w rozruszniku i podczas jego wymiany zauważyłem wyciek z węża od powrotu z ogrzewania , dokręciłem opaskę wyciek ustąpił ale lewa strona dalej nie grzeje , zauważyłem jeszcze ż po odkręceniu korka od zbiorniczka po chwili samochód przestaje dymić !!!! NIE DYMI NAWET NA MAX OBROTACH. W związku z tym mam pytanie. Czy to wina zapowietrzonego układu chłodzenia , uszczelki pod głowicą , czy może głowicy?


Ostatnio edytowano 13 stycznia 2009, 15:21 przez piotrfire, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e39 TDS Dymi na wolnych obrotach
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 15:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
piotrfire napisał(a):
stojąc w korku skoczyła mi temp. szybko zjechałem na pobocze (kontrolka się nie zapaliła) odczekałem chwilę odkręciłem korek od zbiorniczka okazało się że nie ma płynu. Kupiłem na CPN płyn , zalałem i kontynuowałem jazdę


gratuluję, do gorącego silnika wlałeś zimny płyn = palnięta uszczelka (jeśli masz szczęście), ale wg mnie pęknięta głowica :(

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 15:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Cytuj:
gratuluję, do gorącego silnika wlałeś zimny płyn


Chyba kolego nie czytałeś z uwagą!!! napisałem że odczekałem aż przestygnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 17:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8392109 ... caid=17512 :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: TDS - dymi na wolnych obrotach
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 18:05 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
piotrfire napisał(a):
odczekałem chwilę odkręciłem korek od zbiorniczka okazało się że nie ma płynu. Kupiłem na CPN płyn , zalałem i kontynuowałem jazdę


przepraszam, jeśli chwilka to kawał czasu

silnik stygnie bardzo wolno i 5-10 czy nawet 15 min. niewiele zmieni (jak temp. cieczy była ponad 100st)


PS i się nie denerwuj, bo teraz jest już za późno - jedno jest pewne - następnym razem nie nalejesz płynu zbyt szybko

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 19:08 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
niewiem czy temat aktualny ale TDS sam sie odpowietrza całkiem realne ze klękła głowica ten silnik jest bardzo czuły na temp , jezeli po uszczelnieniu układu płyn nadal bedzie Ci ubywał to niestety ale rorafalki ma racje

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 stycznia 2009, 20:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Panowie wyjaśniam że silnik nie był przegrzany . Unieruchomiłem auto zaraz jak tylko wskazówka zaczęła przesuwać się w prawo.

Cytuj:
niewiem czy temat aktualny ale TDS sam sie odpowietrza


To dla czego brak jest ogrzewania z lewej strony? i dla czego chłodnica jest prawie cała zimna?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2009, 17:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
piotrfire napisał(a):
i dla czego chłodnica jest prawie cała zimna?
termostat sprawny ?
piotrfire napisał(a):
To dla czego brak jest ogrzewania z lewej strony?
elektrozawór sprawny ?

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 09:38 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Rozmawiałem z mechanikiem w sprawie ceny za usługę , powiedział że jeśli to tylko uszczelka to demontaż /montaż , sprawdzenie i planowanie głowicy oraz części to ok 1000 zł . Czy to jest dobra cena? jego robocizna to 600 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 10:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Odkręć korek od zbiorniczka, poproś kogoś żeby ci przytrzymał chwilę gaz tak na 2000 obrotów i sprawdż czy nie ma pęcherzyków powietrza, czy strumień płynu nie jest przerywany. Pewnie będzie uszczelka pod głowicą. Bo napisałeś
piotrfire napisał(a):
zauważyłem jeszcze że po odkręceniu korka od zbiorniczka po chwili samochód przestaje dymić
Czyli w układzie wytwarza się wysokie ciśnienie które w przypadku zakręconego korka odprowadzane jest nieszczelną głowicą na układ wydechowy a jak odkręcisz korek całe wytworzone ciśnienie uchodzi właśnie tamtędy. Równie dobrze mógłbyś odkręcić odpowietrznik przy chłodnicy. Będzie ci para lecieć a temperatura na cyfrerblacie zacznie się obniżać.

Cena za naprawę normalna. W mojej okolicy za taka usługa + wymiana pompy wody kosztuje 1200 zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 10:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
cena dobra

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 12:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
W takim razie oddaję do "doktora" pozostaje mi tylko pomodlić się aby to była tylko uszczelka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 12:28 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
piotrfire napisał(a):
W takim razie oddaję do "doktora" pozostaje mi tylko pomodlić się aby to była tylko uszczelka


dobrze by było, ale... przygotuj się na najgorsze :(


PS wymień od razu pompę wody, często padają

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 13:12 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 114
Lokalizacja: prawie WrocÂław
Moje BMW: E46 i E36
Cytuj:
PS wymień od razu pompę wody, często padają


Właśnie o tym myślałem tylko nie wiem o ile to podwyższy koszty bo budżet mój nie jest nieograniczony


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 13:15 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
piotrfire napisał(a):
Cytuj:
PS wymień od razu pompę wody, często padają


Właśnie o tym myślałem tylko nie wiem o ile to podwyższy koszty bo budżet mój nie jest nieograniczony


zapytaj Maćka (stones1), ma częsci w dobrej cenie


PS wg internetowego katalogo intercars (http://ekatalog.intercars.com.pl/)

Pompa wody

4MAX

0212-01-0200 0212-01-0200P 131,55 zł 7

FEBI BILSTEIN

14349 FE14349 328,09 zł

HEPU

P462 P462 218,31 zł

JC AUTO

D1B023JC

D1X029JC

RUVILLE

65050 EVR65050 172,53 zł

SKF

VKPC 88826 VKPC 88826 284,03 zł

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 44 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL