BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 21:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Swap silnika z m54b25 na jakies V8
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 23:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Jak w temacie chce zrobic swapa mojego m54b25 na cos mocniejszego m54b30 odpada za mala roznica w mocy, silnik z emki rowniez nie wchodzi w gre za duze koszty. Myslalem nad silnikiem 4.4 benz montowanym m.in w e39 badz czyms podobnym mocowo.
Pytanie brzmi czy w ogole jest mozliwosc upchac ten silnik do e46 bez wielkiej rzezby ?
Czy ma ktos info na temat podobnych swapow ?
Przeszukiwalem forum ale niestety malo jest tematow o swapach w e46, a te co sa w wiekszosci dotycza silnikow fabrycznie montowanych w tym modelu.
Pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 23:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
S54 za duże koszty a V8 z manualem upchany do E46 to już będzie tanio?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 23:38 
Cytuj:
Pytanie brzmi czy w ogole jest mozliwosc upchac ten silnik do e46 bez wielkiej rzezby ?


Nie.

Ori M3 GTR było też poszerzane specjalnie do tego celu i ledwo co weszło. Również jest problem miską i pompą, stosuje się tutaj też miski z Alpiny B8 do takich przeróbek, której koszt ok. 2000 euro.

Da się upchnąć, ale nie bez rzeźby.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 stycznia 2009, 23:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
TomekB napisał(a):
S54 za duże koszty a V8 z manualem upchany do E46 to już będzie tanio?

Raczej m3 e46 angola do swapa nie kupie w dobrej cenie a na przyklad e39 juz tak.

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 13:24 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Przemyśl sprawę, może taniej wyjdzie kompresor - to zakłada się bez rzeźby i miałbyś ok 300KM.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 15:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
Tu masz 2 zestawy:

http://www.esstuning.com/default.asp?c=shop&cat=93&subcat=101&subcat2=176&id=140

http://www.esstuning.com/default.asp?c=shop&cat=93&subcat=101&subcat2=176&id=256

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Piotrk napisał(a):


Widziałem tez zestawy tez nad nimi myślałem ale wolałbym miec mocniejszy silnik w serii od tego co mam i dopiero grzebac ;)
Skoro V8 to rzezba , to co myslicie o m54b30 ?
Duzo zabawy jest z tym swapem z m54b25 na m54b30 ? Wchodzi to plug and play czy sa jakies grubsze roznice ?

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
dzapan, to są 2 praktycznie takie same silniki, ta sama rodzina M54, różnią się tylko pojemnościa. Analogicznie do E36 i silników M52 nie powinno być większych problemów.

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Piotrk napisał(a):
dzapan, to są 2 praktycznie takie same silniki, ta sama rodzina M54, różnią się tylko pojemnościa. Analogicznie do E36 i silników M52 nie powinno być większych problemów.

Rozumiem ale na przyklad skrzynia w 2,5 i 3,0 jest ta sama ? Czego potrzebuje do takiego swapa ? Czy osprzet silnika 2.5 podejdzie do 3.0 ?

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:22 
przy M54 były takie same skrzynie w 320i oraz 325i, 330i miała nieco inną, ale czym się różniły, to nie wiem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 20:41 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Z tego co wyczytalem m54 b20, b22, b25 i b30 maja takie same kompy różniące się programem.
Czego jeszcze potrzeba prócz gołego silnika do tego swapa ?
Szukam po forach polskich i zagranicznych info na temat tego swapa i duzo tego nie ma.
Jezeli ktos zna adres stronki prosze o link.
Pozdro

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 00:08 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 857
Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Moje BMW: e46 330ci
Kod silnika: M54B30
dzapan, http://fwmotorsport.pl/ tu zapytaj, albo i nawet podjedź daleko nie masz.

_________________
Zobacz moją byłą 540..., "Tatowe" 530D

Galeria 330ci IN PROGRESS...

Mapka osób z interfejsami INPA DIS TV FREE itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 00:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
dzapan nie sluchaj, zadne tam suszarki takie rzeczy to do japoncow

Masz pomysla na V8 i super ja popieram wysylam PW co i jak - idz w to samochod powinien miec 8 garów !!

na zakupie E39 anglika fajnie wyjdziesz :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 09:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Co PW, co? Dawaj tutaj, nie bądź żyła, podziel się z kolegami.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
Hartge wypuscil tez E46 coupe z 5.0 litrowym V8 z M5 http://pl.youtube.com/watch?v=di2X-yOSLuE
Napisze do Hartge, jak to zrobili ? :rotfl:

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Fryderyk napisał(a):
Ori M3 GTR było też poszerzane specjalnie do tego celu i ledwo co weszło. Również jest problem miską i pompą, stosuje się tutaj też miski z Alpiny B8 do takich przeróbek, której koszt ok. 2000 euro.

z ta miska to chyba mowisz o e36, silnik V8 powinien sie zmiescic bez wiekszych problemow w e46, duzo firm tuningowych np g-power, ac schnitzer wstawialo S62B50 do e46. a z M62B44 powinnien byc mniejszy problem bo nie potrzebuje sygnalu z DSC

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:38 
Santino napisał(a):
z ta miska to chyba mowisz o e36, silnik V8 powinien sie zmiescic bez wiekszych problemow w e46, duzo firm tuningowych np g-power, ac schnitzer wstawialo S62B50 do e46. a z M62B44 powinnien byc mniejszy problem bo nie potrzebuje sygnalu z DSC


niee

Cytuj:
Beim Einbau des V8 in einen E36 oder E46 ist eine ALPINA B8 Ölwanne, samt elektrischer Ölpumpe zu verbauen. Kostenpunkt rund 2000 EUR. Weitere Infos und Bilder dazu folgen.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 14:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
TomekB napisał(a):
Co PW, co? Dawaj tutaj, nie bądź żyła, podziel się z kolegami.


Juz kilka razy sie dzielilem na tym forum informacjami w tej sprawie i teraz zeby sie nie powtarzac poszlo prywatnie a poza tym to bylo bardzo osobiste ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 16:16 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Dostałem właśnie smsem informacje z hamowania 330i z kompresorem. Wynik 290KM :) Myślę że to jest droga którą możesz rozważyć.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 18:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 179
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: Bmw E46 325Ci
Kod silnika: m54b25
TomekB napisał(a):
Dostałem właśnie smsem informacje z hamowania 330i z kompresorem. Wynik 290KM :) Myślę że to jest droga którą możesz rozważyć.


Rozwazam tez taka droge i jest chyba ona dosc rozsadnym rozwiazaniem ale ciagle mysle o tej V8 :)

_________________
Obrazek
obczaj srebrną qpe klik, klik :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL