BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 sierpnia 2025, 15:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E83] Przy odpalaniu X3 niebieskawy dymek i nie rowna praca
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 11:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
Witam,
Problem polega na tym ,ze przez kilka sekund ( mniej niz 5) po odpalaniu rano leci niebieskawy dymek i troche nierowno pracuje. NIgdy nie mialem diesla,ale slyszalem,ze takie rzeczy sa normalne przy ropniaku. Czytalem tez,ze moze przyszedl czas na silnik i cos sie z nim dzieje niedobrego. Auto jest w miare nowe - 2005 rok, ale z dosc duzym przebiegiem - 120 000. Posiadam je dopiero kilka dni i oczywiscie przez pierwsze dwa dni wszystko bylo OK,wiec nie wiem czy zostal 'podkrecony' do sprzedazy,czy 'diesle tak maja' :( Dzieki z gory za odpowiedz. Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 17:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
Jakies pomysly? :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
A jak z olejem? Dużo ci go bierze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 stycznia 2009, 18:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
A jak z olejem? Dużo ci go bierze? A jak trzyma stan to sprawdż świece czy już nie czas na wymiane. Mogą nie nagrzewać sie odpowiednio przed rozruchem i się ci troszke zalewa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 16:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
Probowalem sprawdzic olej wlasnie i ku mojemu zaskoczeniu bagnet byl caly pokryty olejem. Nie mam pojecie jak to sie moze stac. I to po 6 godzinach postoju na plaskiej powierzchni. Na dodatek jak odkrecilem korek, to oleju jest po sam czubek. Nie wiem czy tak toi ma wygladac w takiej BeeMce,ale troche to dziwne by oleju bylo tak duzo nalane. Mozliwe,ze sprzedawca chcial tym ukryc jakas usterke i dlatego dolal na MAXA? Auto w komisie kupowane i po ich przegladzie,wiec troche bym sie zdziwil jakby mechanik przypadkowo dolal oleju na maxa :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 17:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Jak to cały mokry? Na pewno wiesz jak się sprawdza stan? Niektórzy wyciągają bagnet i od razu stwierdzają jaki jest poziom a to trzeba wyciągnąć, wytrzeć do sucha , włożyć ponownie na jakieś 5 sek i dopiero wtedy interpretować wskazanie. I co to za historia z tym olejem pod korek? Przecież to niemożliwe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
No mechanikiem to nie jestem,ale olej to umiem sprawdzic ;) Jest 'ponad miarke' tego oleju i to sprawdzalem na roznych parkingach co by byc pewnym,ze rowno zaparkowalem ;)
Olej wlany jest tak,ze moge go dotknac po odkreceniu korka. Wczesiej mialem astre i beznyniaka, a to jest diesel. NIGDY NIE MIALEM DIESLA, wiec moze w dieslach tak jest? :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 18:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
W każdy silniku jest tak że jest miarka od stanu oleju. Nigdy nie spotkałem się z silnikiem, w którym korek byłby tak nisko żeby można było zobaczyć olej i w ten sposób sprawdzać stan. Jeżeli przy zakupie nie sprawdzałeś poziomu na bagnecie ( a to karygodne), tylko teraz pierwszy raz to pewnie ci za dużo nalali np bo im się spieszyło i lali na oko. Spróbuj zlać do jakiegoś pojemnika i ponownie zalać jeżeli jest to świeży olej. Tylko pilnuj dobrze stanu.
I nie zwlekaj z tym bo może cie to słono kosztować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
Dzieki el-Tomaso. Na tym korku jest napisane ONLY ATF OIL. Jak to zgooglowalem,to ten ATF wystepuje razem z filtrami do skrzyni biegow. MOze ja nie ten korek okrecam?? :D No bo na silniku jest cos w krztacie korka,ale jest... kwadratowe i nie moge odkrecic tego kwadratowego korka :kwasny:
MAm jeszcze jedno pytanie. Czy w takich autach czesto sie zmienia pasek rozrzadu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 19:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Conradio napisał(a):
MOze ja nie ten korek okrecam??
odkręciłeś korek od wspomagania :wstyd:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 19:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 673
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e46 320d Touring '00
o ile się nie mylę to właśnie ten kwadrat będzie korkiem od oleju :) a paska rozrządu nie masz - tylko łańcuch :)

_________________
Mała galeria trumniaka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 19:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
udalo mi sie odkrecic ten 'kwadratowyi to zobaczylem,to mniezszokowalo. Widac 'wnetrznosci' silnika z lancuchami jakimis itp. W Astrze jak wlawalem olej,to tego nie bylo :]
A nie wiecie jak z tym paskiem jest? Czy takie nowe auta tez potrzebuja takiej konserwacji jak nasze stare 10/15 latki?? ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 19:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
kolego ja mam e46 330d i mam podobne objawy co ty w x3 i mi mowili ze to wina swiec zarowych,ze ktoras z nich nie grzeje lub w jakis sposob jest wadliwa.u mnie mechanik sprawdzal i powiedzial ze wszystkie sa wpelni sprawne i nadal nie wiem jaki jest tego powod ale jak juz mowilem duzo ludzi pisalo ze powodem czegos takiego sa swiece zarowe.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 19:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
Conradio napisał(a):
Widac 'wnetrznosci' silnika z lancuchami jakimis itp
no to dobrze że widać tak powinno być... w astrze jest taki czarny plastik który przesłania to i dlatego tam nie widać

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
Arturro100 napisał(a):
kolego ja mam e46 330d i mam podobne objawy co ty w x3 i mi mowili ze to wina swiec zarowych,ze ktoras z nich nie grzeje lub w jakis sposob jest wadliwa.u mnie mechanik sprawdzal i powiedzial ze wszystkie sa wpelni sprawne i nadal nie wiem jaki jest tego powod ale jak juz mowilem duzo ludzi pisalo ze powodem czegos takiego sa swiece zarowe.


Dzieki. U mnie dzieje sie tak jjak bylo zimno ( powiedzmy ponizej zera!) a ostatnio lekkie ocieplenie bylo jakby przestalo tak dymic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 20:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Conradio, dałeś popis teraz z tym korkiem. Sprawdż świece tak jak pisałem wcześniej. No chyba że skoro się ociepliło i już nie dymi to nie warto- twoja sprawa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 24
Lokalizacja: obecnie Norwegia
Moje BMW: ...
podepnę sie pod temat....

mam e65 3.0d i coś podobnego z rury szło (jak w x3) i po wpięciu w komputer okazało się że dwie świece żarowe padły ..zmienione są i jest oki...(ale to moze być coś innego)

daj znać jak rozwikłasz problem...

_________________
....bmw...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 22:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
El-Tomaso napisał(a):
Conradio, dałeś popis teraz z tym korkiem. Sprawdż świece tak jak pisałem wcześniej. No chyba że skoro się ociepliło i już nie dymi to nie warto- twoja sprawa.

zawsze warto :) No wiesz. NIe zdarzyly mi sie nigdy DWA korki z OIL pod maska nigdy :hyhy: ale swiece i tak sprawdze,tylko mam problem z ich lokalizacja, bo w tej BeeMce wszystko jest zabudowane i nie ma takiego dostepu jak w Astrze, ale .. sproboje ;) Dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 23:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 10112
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M4 M6
Jak tak sprawdzasz olej to moze lepiej nie ruszaj świec :niepewny:

Oddaj do warsztatu pod komputer... zobacz czy jakieś błędy będą...

No i zobacz poziom oleju (tego silnikowego pod kwadratowym korkiem)

Jak trzeba to dolej na 1/2 lub 3/4 miarki i sprawdz czy ubywa coś po przejechaniu np. 2tyś km... lub więcej

A tak wogóle to wnioskuje że masz świerze auto kupione w komisie to daj do ASO na przegląd, niech zrobią co do nich należy i bedziesz miał spokój....

_________________
http://www.andrew-performance.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 23:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: Czestochowa / Dublin
Dzieki Andrew. Wlasnie myslalem co by oddac do salonu na sprawdzenie czy wszystko jest OK. oczywiscie komis sie zarzekal,ze sami sprawdzali wszystko 'dopiero co',ale wiadmo jak to jest ze sprzedawcami :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 169 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL