BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 13:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Kontrolka ciśnienia oleju długo się świeci
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: StaszĂłw
Witam wszystkich,posiadam e36 M40i,i od kiedy go kupiłem przy zapalaniu na zimnym silniku świeciła się kontrolka oleju,tak z 3s po zapaleniu,na początku byłem w szoku,co ja kupiłem,gdzieś przeczytałem że nie trzymają zaworki żeby olej się nie cofał.po wymianie oleju na Mobila 1 ,problem się nasilił, po nocy postoju kontrolka świeci się około 7s. Moje pytanie brzmi co mam wymienić,żeby było ok.Myślę nad zmianą oleju,i obudowy filtra z tymi zaworkami na inny ze sprawnymi zaworkami.


Ostatnio edytowano 22 stycznia 2009, 08:40 przez apocaliptico, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 22:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
myślę Kolego że powinieneś zmierzyć ciśnienie oleju i ewentualnie zainteresować się czujnikiem ciśnienia oleju


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 07:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1868
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: Wierne
Kod silnika: M52B28
jeżeli miałeś gesty mineralny olej to nie ma co się dziwić, jeśli masz półsyntetyka to powinna znikać szybko. Ewentualnie, trzeba by było zdjąć miske olejową, przeczyścić kanały olejowe, splanować stopke od pompy oleju powinno być dobrze.

_________________
[you] zobacz moje E36 coupe na syndykacie lub na 3er lub na sporcie
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: StaszĂłw
mam właśnie półsyntetyka mobila wlanego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 17:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: StaszĂłw
Może ma ktoś jakiś schemat gdzie szukać tych kanałów?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:30 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego zmierz ciśnienie oleju i będziesz wiedział co jest grane


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 stycznia 2009, 21:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: StaszĂłw
Wpadłem na pomysł że zamienię czujnik ciśnienia oleju na sprawny,i może to on szwankuje. Dodam jeszcze ze jak jest silnik nagrzany to po upływie 10s przy ponownym zapalaniu ta kontrolka się w ogóle się nie świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: StaszĂłw
czujnik mam sprawny,dziś wykręciłem filtr oleju,żeby zobaczyć czy jest tam olej,i tak jak myślałem,było ale trochę na dnie,więc spływa,tylko czy odpowiedzialny za to jest ten zaworek w obudowie filtra? Myślicie ze pomoże wymiana obudowy filtra?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: StaszĂłw
Problem rozwiązany :rotfl: Więc tak;po wymianie tej obudowy filtra i czujnika,nie pomogło do tego lał mi się olej spod uszczelki spod tej właśnie obudowy,w nie dużych ilościach,ale jednak.Postanowiłem coś z tym zrobić,nic mnie tak nie irytuje jak upaćkany silnik :kwasny: postanowiłem zmienić obudowę na starą,przed montażem spryskałem wnętrze obudowy jakimś odpowiednikiem wd40 po tych zaworkach,wyleciało sporo syfu,tak samo postąpiłem z czujnikiem. Nową uszczelkę posmarowałem masą uszczelniającą DIRKO (sprzedawca mi mówił że ten środek stosują producenci przy pierwszym montażu) odczekałem parę godzin aż środek zaschnie,zapaliłem i uwierzyć nie mogłem :rotfl: dodam że robiłem to z myślą żeby powstrzymać wyciek. A zlikwidowałem przy okazji tą świecącą się kontrolkę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL