BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:02

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak to jest ze srebrnym lakierem??
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 10:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
wiele osób mówi że srebrnego się nie dobierze.We wcześniejszym aucie miałęm malowane drzwi i było widac (było srebrne). Teraz w e39 miałem malowany tylni błotnik i maske i też widac.Umówiłem się z kolesiem na poprawke ti coś nosem kręcił ze ze zawsze bedzie widac ale się postara.czy nawet jeżeli w mieszalni dobiorą dobry kolor to lakiernik moze mocno spaprać??

Ogólnie chodzi mi o to czy mam wymagać od niego idealnego koloru czy jezeli tak chce to pozostaje mi tylko malowanie całego auta??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 10:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
labrentz, nie może być widać. Lakier metalik się cieniuje a nie odcina po elemencie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 12:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
no włąsnie koles twierdzi ze cieniował a wyraznie widac roznice drzwi/błotnik.A lakier mozan identyczny dobrac??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 12:27 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
Malowałem przedni zderzak kolor nie różni się mimo, że w przypadku zderzaka nie robi się cieniowania. A jeśli chodzi o malowanie drzwi czy np. błotnika tak jak napisał KotSylwester cieniuje się sąsiednie elementy. Wg mnie nie powinno być takiej sytuacji, żeby kolor się różnił

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 12:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
jak wcześniej malowałem zderzak to też nie było różnicy ale teraz ten alement jest bardzo że tak powiem "widoczny" i bardzo łatwo dostrzec nawet nie wielką różnice więc nie wiem czy się kłucić żeby głupka z siebie nie zrobić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 13:02 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
labrentz napisał(a):
więc nie wiem czy się kłucić żeby głupka z siebie nie zrobić
Glupka to z Siebie nie zrobisz ;) Ale jestem prawie pewny, że lakiernik będzie zwalał winę na mieszalnie ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 14:31 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
Kuba. napisał(a):
w przypadku zderzaka nie robi się cieniowania


potwierdzam

Kuba. napisał(a):
Wg mnie nie powinno być takiej sytuacji, żeby kolor się różnił


Oczywiście.

Kuba. napisał(a):
Ale jestem prawie pewny, że lakiernik będzie zwalał winę na mieszalnie


A Ty mówisz mu że masz to w dupie. Sam wybrał mieszalnię. Jak wina mieszalni to niech zgłosi reklamacje i Ci pomaluje jeszcze raz. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 14:52 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15877
Masz wymagać idealnego koloru, każdy kolor ma swój numer, wiec z dobraniem profesjonalny zakład lakierniczy nie ma problemu.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 18:17 
Temat był już poruszany wiele razy. Przy większości kolorów technologia mówi- CIENIOWAĆ, oczywiście są elementy, które tego nie wymagają, np. wyżej wspomniany zderzak (w przypadku zderzaków nawet mała różnica nie rzuca się w oczy). Co do samego dorobienia farby, jak i malowania: większość samochodów ma już swoje lata, nie mówie tu o dzwonach, ale w 10-cio letnim aucie na 99% było coś grzebane, rysy, parkingi itd. co wiąże się ze wcześniejszym malowaniem, cieniowaniem i kolory nie pasują... można by mówić i mówić..., szuka się odcieni, robi się tzw. MIX-y... Lakiernik odbiera farbe i w tym momencie dużo zależy od niego, jak podejdzie do sprawy, czy potrafi dobrze ścieniować, są i tacy, którzy nie cieniują, nie używają odpowiednich rozpuszczalników, bardzo duże znaczenie ma pistolet, ciśnienie- z jednej farby można uzyskać kilka odcieni, co do wspomnianego koloru srebrnego- jest on bardzo ciężki... Jednym słowem temat rzeka...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 18:32 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Wypych, jak chce prysnąć srebrnym zderzak i atrape w e36 to będzie trzeba cieniować maske i błotniki?

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 18:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Srebrny jest trudny do dobrania, dlatego po większości srebrny "bezwypadowych" aut widać odrazu co było malowane.

Kolega ostatnio malował auto u jakiegoś dobrego lakiernika (nawet cynowali zamiast szpachlować) i podobno jest dobrze zrobiony. Przyjrzę się przy najbliższej okazji, czy srebrny jest tak samo z przodu, jak i z tyłu ;p

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 18:52 
TomekB napisał(a):
Wypych, jak chce prysnąć srebrnym zderzak i atrape w e36 to będzie trzeba cieniować maske i błotniki?

W tym przypadku możesz być spokojny- dobra farba (bo rodzaj farby oczywiście też ma znaczenie, są mieszalniki droższe i tańsze, po cenie można już wnioskować jaka jest różnica- droższe przeznaczone są na elementy, mają większą game kolorów/ odcieni, tańsze z reguły na całościowe malowanie, lub np. całego boku, dobry lakiernik wie jaką farbe do danej naprawy zastosować, są i tacy, którzy jadą na najtańszych, są i różne mieszalnie- w to nie wnikam, bo wiadomo jak jest) i jak wyżej napisałem w takich przypadkach jak zderzak, czy atrapa nawet mała różnica nie jest zauważalna ;)

Po prostu znajdź dobrego, polecanego fachowca (z tym też jest róznie, bo coś komuś nie wyjdzie i już ludzie gadają). Nie zawsze musi to być lakiernik z komorą, w zwykłym warsztacie też można dobrze zrobić auto ;)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 19:02 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Oki, dzięki :) Dobrego lakiernika mam, jak jeszcze zaczynał dawno temu to robił nam Golfa II i wyszło lux. Gorzej że teraz się dopchać ciężko bo terminy to ponoć ma na 3-4 miesiące do przodu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 22:20 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
Właśnie niby koleś dobierał lakier wg wzoru mojego.Coś tam majaczył żebym sie przyjrzał że jest taka sama ziarnistość i farby ale lakier bezbarwny moze sie troche różnić.Jak przyjechałem umówić się na poprawke zaproponował żebym pojechał z nim i z autem do mieszalni i żeby przy mnie dobrali.Własnie nie wiem czy się na to godzić bo jak coś nie tak znów będzie to powie:przecież pan był i widział....gadał też coś o tym że trudno dobrać bo fabryka ma automaty do malowania inne technologie malowania itd i nigdy nie będzie identyczne...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 22:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Partacz i tyle. Nie po to idziesz do fachowca żeby samemu za niego robote odwalać.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 22:27 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
wlasnie do elementu sie dobiera i ziarnistosc bardzo duzo znaczy....nawet cisnienie malowania i kat ulozenia pistoletu i do tego bardzo dobra znana firma co dobiera kolory bo nie wszystkie mieszalnie sa dobre.....chociaz ten sam numer lakieru a inny odcien wychodzi....srebny kolor jest najtanszy i najgorszy do dobrania :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 23:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
wszyscy piszecie o Bazie, a wystarczy pokryć element dodatkowa warstwa klaru i już będzie inny odcień :hyhy:
są rożne bazy rożnego producenta , ale tez wina może leżeć po stronie klaru,
a jeśli chodzi o srebrny to trzeba umieć po prostu lakierować, nikt tu sie nie wywyższa ale taka jest prawda, i często gęsto to nie wychodzi za ciekawie, na srebrnym nie oszczędzamy, zawsze 1liga.
przyczyn może być sporo
-ciśnienie nie odpowiednie
-zły rozcieńczalnik (często używają intra) :zdegustowany:
-klar niskiej jakości (na szczęście coraz mniej takich wynalazków)
-lakiernik o małej wyobraźni
no i sprzęt, ;)

Wypych napisał(a):
Nie zawsze musi to być lakiernik z komorą, w zwykłym warsztacie też można dobrze zrobić auto

dokladnie, dobry fachowiec sobie poradzi,
jak Wypych, napisał temat Rzeka ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 09:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 437
Lokalizacja: GÂłogĂłw
Moje BMW: e60 535d
Kod silnika: M57
ok wszystko jasne czyli poprostu mam do kolesia jechać i mu guzów napier....... :chytry:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 09:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4671
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 3288888888
labrentz napisał(a):
ok wszystko jasne czyli poprostu mam do kolesia jechać i mu guzów napier....... :chytry:


Widocznie Tak :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest ze srebrnym lakierem??
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 16:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Bielany
labrentz napisał(a):
Ogólnie chodzi mi o to czy mam wymagać od niego idealnego koloru


To zależy. Jeśli zapłaciłeś za 'idealnie' - czyli wersja full profi to masz prawo wymagać. Jeśli chciałeś 'tanio i dobrze' to raczej masz to co chciałeś.

renoraines napisał(a):
Masz wymagać idealnego koloru, każdy kolor ma swój numer, wiec z dobraniem profesjonalny zakład lakierniczy nie ma problemu.


Jak wyżej. Ma prawo wymagać od profesjonalisty. Ale każdy profesjonalista ma własny mieszalnik, a tu jest mowa o jakimś 'kolesiu' i lokalnej mieszalni. No, ale u profesjonalisty trochę więcej kosztuje. Niestety, za jakością zawsze idzie cena (w drugą stronę niekoniecznie, zgoda)


TomekB napisał(a):
Partacz i tyle. Nie po to idziesz do fachowca żeby samemu za niego robote odwalać


Do fachowca??? Jak znam życie ten 'fachowiec' pewnie skasował 250-300 za element. Jaka płaca taka praca, ot co


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL