BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 08:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] 528i samochód czasami przerywa i falują obroty
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 13:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Witam.Mam problem ze swoim BMW 528i(oczywiście nie ma instalacji gazowej) a mianowicie od około trzech tygodni auto dziwnie się zachowuje. Przy gwałtownym wyprzedaniu auto na 4 biegu po prostu zgasło,po zatrzymaniu się normalnie zapaliła ale od tamtej pory auto co jakiś czas przerywa podczas jazdy i za chwilę jedzie normalnie. Zdarza się nawet że po i przeciągnięciu na biegach przy dojechaniu do świateł i zatrzymaniu się auto spada z obrotów i gaśnie a czasami tylko faluje na obrotach,spadają ale nie gaśnie. Profilaktycznie wymieniłem świece ale nic to nie dało.po wizycie u znajomego mechanika podłączyliśmy auto pod komputer ale komputer nie pokazuje żadnych błędów jakby wszystko było ok.mechanik wymienił mi jeszcze filtr paliwa ale nic to nie dało. Bmką od tamtej pory już przejechałem 3tys.km ale jest to uciążliwe czasami(szczególnie jak zgaśnie na po zatrzymaniu się po sprincie:) Jest to e39 2.8 na pojedynczym vanosie,przebieg udokumentowany 200 tys.km.Proszę was o pomoc w rozwiązaniu tego problemu bo może ktoś z was miał taki przypadek i będzie wiedział jaka jest przyczyna.Z góry dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 19:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 204
Lokalizacja: mazowieckie
Moje BMW: e39
Witaj!! byc moze to wina zlego paliwa badz tez przybrudzonej pompki od paliwa,ja mialem taki przypadek w ww polo,i wina tkwila wlasnie w tym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 stycznia 2009, 23:39 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
Najrozsądniejszym wyjsciem bedzie podpiecie pod kompa. Przyczyn moze byc duzo...

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 stycznia 2009, 10:06 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Auto było podłączane pod komputer i zero usterek wszystko niby ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 20:02 
witam.... :) mam podobny problem z moją e 34 2.5 i 24v będę śledził tutaj możliwe przyczyny..... a może już to masz za sobą...?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:28 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Witam,nie mam jeszcze niestety tego za sobą,we wtorek będziemy się zagłębiać w tym temacie.Podepniemy auto znowu pod komputer. Będą wyjmowane i sprawdzane m.in. cewki zapłonowe i wszystko po kolei,pompa paliwowa itd. Będę informował o postępach. Może się uda znaleźć przyczynę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 16:00 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
Zaczął bym od czujnika położenia wału i wałków rozrządu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Witam.kolejna wizyta u mechanika i nadal nie ma przyczyny. Auto znowu podłączone pod komputer i zero usterek,żadnych błędów. Sprawdzone cewki zapłonowe,wszystkie wtyki,wsuwki i nic dalej przerywa a po przeciągnięciu na biegach do 6.5 tys. obrotów i wciśnięciu sprzęgła auto schodzi z obrotów a czasami nawet gaśnie. Po uruchomieniu jedzie i wszystko jest ok a za jakiś czas znowu kilka szarpnięć przy wolnych obrotach np. na 5 biegu i około 1500 obrotów auto szarpnie czasami i dalej jedzie ok. Czy naprawdę nikt nie miał takiego problemu i nie wie co to może być??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 19:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 744
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: e61
Kod silnika: m57d30
ja na 99% obstawiam czujnik polozenia walu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 19:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Moje BMW: 528i
Ja miałem podobną sytuację w e36 325 i przyczyną była pompa paliwa...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 20:07 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
przemek_byd napisał(a):
ja na 99% obstawiam czujnik polozenia walu.



ale mechanik powiedział że jeżeli byłby to czujnik położenia wału to po podłączeniu do komputera byłaby informacja że coś jest z nim nie tak a jest ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 58
Lokalizacja: Gliwice
na kompie to nie wyjdzie .To wina zaworu pod kolektorem ssacym ( Taka czarna plastikowa gruszka ;-) To zawor labiryntowy utrzymujacy cisnienie przewietrzenia komory korbowodowej .Jest uszkodzona mambrena i dostaje sie cisnienie do tego ukladu wiec stsd obroty spadaja .Koszt w aso to okolo 240 zl /Jeszcze trzeba to wymienic bo jest rowno pod kolektorem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 20:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 50
Posty: 214
Lokalizacja: sulejów
Moje BMW: E-46
Kod silnika: M 47
Kolego na 90 % masz uszkodzony regulator cisnienia paliwa.Miałem takie objawy i 2 razy podłanczałem pod kompa i nic zero usterek.Tylko moja to 1.8 i.ale objawy te same i ciezko paliła zwłaszcza ciepła.Jak bys miał padniety czujnik połozenia wału to bys nie odpalił sprzetu.Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 20:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 172
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28+kolektorM50
jesli bylby to czujnik polozenia walu to raz ze pokazaloby ci na kompie, dwa auto by zapalalo ale dlugo trzeba by krecic, trzy wypadaja zaplony ponizej 1000 obr i powyzej 3000 auto szrpac zaczyna, jedzie tak jakby chcialo a nie moze. ja wymienilem trzy dni temu czujnik i u mnie dokaldnie byly takie objawy jak pisze. teraz jest git.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 00:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 64
Lokalizacja: Busko ZdrĂłj
A w sumie to się podepnę.

Mam na listwie 3bary i jak zapalam światła to spada do 2.8 i ponownie wraca do 3 ale jak zaczynam jechać albo daję gazu to ciśnienie podnosi się do 3.2bara. Patrzyłem w programie i wg niego powinno być 3.5bara +/-0,06bara więc praktycznie nie powinno ulegać zmianie.

I teraz pytanie.
-Czy zawór zwrotny może być przyczyną czy filtr? Myślę go właśnie wymienić.
-Ile by kosztował nowy zawór zwrotny i gdzie bo kiedyś patrzyłem na allegro ale nie znalazłem do 528?

Pozdrawiam

PS. Kolego. Zmierz sobie jeszcze ciśnienie na listwie. Najtańsza metoda wykluczenia problemu z paliwem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 17:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Niestety po kolejnym dniu spędzonym na jeżdżeniu po mechanikach nic nie znaleziono. Po raz kolejny bmw podłączone pod komputer i żadnych błędów i usterek. Po raz kolejny sprawdzane cewki zapłonowe i nic. I gdybania mechaników np."może coś się dostało gdzieś do kanału i jest zbyt duże ciśnienie oleju i zawory się nie zamykają i auto wtedy gaśnie i że to są problemy z hydrauliką i ciężko to znaleźć,że to może być jakiś zaworek w pompie olejowej" inny mówi że "to może być jakiś silniczek wolnych obrotów i trzeba go przeczyścić". A mi już ręce opadają bo sam nie jestem mechanikiem i się na tym nie znam. W najgorszym wypadku będę tak jeździł i się wk.......ł jak mi będzie gasła przy dojeżdżaniu do świateł. Jeżeli jeszcze ktoś ma jakieś propozycji co do usterki to czekam.Pozdrawiwam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 34
Lokalizacja: Gostynin
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52B28TU
Dodam jeszcze że czasami auto na wolnych obrotach chodzi jakby "wypadały zapłony" ale z elektryką jest wszystko ok(sprawdzane).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 19:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: SzamotuÂły
Odlacz kolego przeplywomierz powietrza i sprawdz jak auto pracuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 marca 2009, 22:41 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: poznaĂą
Witam!! przylacze sie do tematu. Mam taki sam problem przy mojej 520. i oszedłem do tego ze po odłaczeniu rurki od odpowietrzenia silnika auto odrazu chodzi o 100% lepiej. wiec podejzewam ze zawor odcinajacy bedzie do wymiany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 marca 2009, 09:47 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: ÂŚwinoujÂście
Gdyby byl to czujnik polozenia walka rozrzadu to przy wyzszych obrotach silnik przeszedl by w tryb awaryjny a z tego co tu czytam tak sie nie stalo.Jesli auto ma wachania na wolnych obrotach to bedzie to przeplywomierz.Mialem takie dolegliwosci w swojej e39...Malo tego komuputer pokazywal bledy a sie okazalo ze zupelnie co innego nie dziala...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL