BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 23:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] ciezko utrzymac kierownice na drodze
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 23:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: z internetu
witam posiadam bmw e46 rok 1998 silnik 318i ,mam takie pytanko poniewaz nie dawno nabylem autko i jeszcze nie wiem o niej za duzo.Na normalnej drodze gdzie sa minimalne koleiny autem troche wozi na boki i ja mam ciezko utrzymac kierownice natomiast na zupelnie rowniutkiej drodze z autem jest wszystko wporzadku nie wiem czy to wina czegos czy tak musi byc.dodam ze nmam felgi 16' a opony 205/50.prosze o pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 00:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4671
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 3288888888
Podjedz gdzies na stacje diagnostyczna neich sprawdza ci zawieszenie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 00:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: WĂŞgorzewo
moim zdaniem problemem są zbyt szerokie opony .zwróc uwagę że gdy jedziesz po idealnej nawierzchni z samochodem nic sie nie dzieje.Ja gdy kupiłem swoje e39 miałem niskoprofilowe opony 18/235/35 wyobraz sobie ze gdy jechałem w koleinach ledwo mogłem utrzymać samochód w koleinach .zmniejszyłem szerokośc opon i jest lepiej chociaz nie idealne ale to wina naszych dróg

_________________
PsZ


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 00:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 4418
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: e46 323 coupe
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=300
moga byc drażki kierownicze do wymiany

_________________
Zobacz tu i ocen moje E46 coupe :]

viewtopic.php?f=6&t=68497&start=300

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 01:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
205 to nie sa za szerokie opony do e46...
ale swoja droga niski profil.
nie wiem ile powinno byc ale napenwo wyzsze oponki by sie przydaly. Tez troche wygodniej bedzie i mniej sciagalo ale mimo wszystko na malych koleinach problemu nie powinno byc.
Tak mi sie wydaje ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 01:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
Mam 205/55/16 i jak są koleiny też mnie ściąga, w drugim aucie którym jezdze jest 205/45/17 i jest to samo. Ale jeśli trzymam kierownicę oba jadą prosto, jeśli bym ją puścił zaczyna ściągać ;) Warto sprawdzić drążki kierownicze ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 05:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 48
Posty: 383
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 TOURING 2.0D
Mi też majta po drodze,że muszę trzymać stery dwoma rękoma,ale to wina sztywniejszego zawieszenia,szerszych kapci i kolein bo geometria u mnie wzorowa.Więc myślę,że to pewien standard na naszych drogach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 44
Lokalizacja: Poznań/Łódź
Moje BMW: E38 '95
Kod silnika: M60B40 +LPG
Miałem podobny problem. Jeśli nie masz luzów w zawieszeniu to udaj się na sprawdzenie zbieżności kół. Możliwe, że nie są odpowiednio odchylone i nawet różnica jednego stopnia (tak było w moim przypadku) powoduje 'zarzucanie'. Badanie i regulacja - 100zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 12:33 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
za szerokie jak na e-46 zaloz 205x55x16 to bedzie trzymac sie drogi ....sprawdzone :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Ostatnio edytowano 26 stycznia 2009, 16:01 przez zbigniewst, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 15:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 320D
latem miałem 17" 225/45 tył 245/40 tez ciezko było utrzymac kierownice
teraz mam 15" 195/65 i wszystko sie uspokoiło
zmien fele na mniejsze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: z internetu
panowie dzis spojrzalem jeszcze raz na rozmiar tych moich opon okazalo sie ze na tyle sa opony 205/55 a na przodzie 225/55 r16 ;] byc moze wina tu tkw ale napewno mam luz na wahaczacz i zastanawiam sie czy wahacze regenerowac czy kupic nowe?ile kosztuje w miare dobre wahacze do e46 318i rok 1998?z tego co widzialem za 300zl mozna kupic jedna sztuke na allegro tylko zastanawiam sie czy beda ok


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 15:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 105
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Po pierwsze: drązki stabilizatora przdniego, i wachacze (sprawdz łączenia), po drugie: drązek układu kerowniczego (sprawdz luzy), po trzecie wywazenie kół


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 16:03 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
U mnie jest to samo.Oponki 225.35/18 z przodu 235.40/18 z tylu :) I twarde zawieszenie.Na gladkiej drodze jest ok a na koleinach masakra :zalamany:

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 20:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
posprawdzaj to co wyżej napisane jest.sworzni w e46 w wachaczach sie nie wymienia,u mnie też waliło coś w zawieszeniu,juz miałem zamawiać nowe wachacze+tuleje a okazało sie po przeglądzie ze mam tylko do wymiany tuleje wachaczy(220zł lempfordera za kpl,przód)a tak wątpie ze w 1000zł by sie za same czesci zmieścił,

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:02 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Musisz zacząć od wymiany powybijanych części, później geometria (zbieżność + kąty)
Tak jak napisał Daniel sworzni w wahaczach się nie wymienia w E46
Ja miałem ten sam problem, powymieniałem wahacze,tuleje, końcówki drążków, łączniki stabilizatora i trochę pomogło , jednak znaczącą różnicę poczułem po kupnie nowych opon.
Nie sądziłem, że przez opony mogą dziać się takie czary
Teraz jeżdżę na 205/55R16 (nowe) i jest super przedtem ten sam rozmiar tylko używki które wydawały się zdrowe i była masakra.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:07 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
a wlasnie ze swoznie mozna wymieniac :hyhy:

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 22
Lokalizacja: Okolice Krakowa
zbigniewst napisał(a):
a wlasnie ze swoznie mozna wymieniac :hyhy:


To trochę nie tak :)
Sworznie nie można ale się da i tutaj jest subtelna różnica.
Jeżeli je wymienisz to spoko ale wytrzymają 10 może 15 tyś km zależy od dróg po których jeździmy.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:34 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
bebol napisał(a):
zbigniewst napisał(a):
a wlasnie ze swoznie mozna wymieniac :hyhy:


To trochę nie tak :)
Sworznie nie można ale się da i tutaj jest subtelna różnica.
Jeżeli je wymienisz to spoko ale wytrzymają 10 może 15 tyś km zależy od dróg po których jeździmy.
Pozdro

wlasnie ze nie....kupuje sie wzmocnione firmy np. Meyle a swoznie wymienialem po sprowadzeniu z DE gdzie sa chyba lepsze drogi :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: wahacze bmw e46
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 21:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 30
Lokalizacja: z internetu
bardzo dziekuje za dobre rady okazalo sie rowniez ze mam do wymiany lewa strona swozen i prawa strona swozen oraz lacznik stabilizatora mechanik powiiedzial ze albo regenerujemy stare albo nowe wahacze i teraz zastanawiam sie -widzialem na allegro wahacze w cenie 250-300zl a za regeneracje chca 250zl ;} tylko zastanawiam sie tez czy te wahacze za 250-300zl beda dobre (sa na allegro)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 206
Lokalizacja: Lublin
jak masz wachcacz na alegro za 250-300zł nieznanej firmy oponki masz 16'' i nierobisz gigantycznych przebiegów to moim zdaniem jestem ZA,sam sie kiedyś nad tym zastanawiałem.np.kupujesz za 250zł i po 50tys km nadaje sie do wymiany,oryginalny lempfordera zalecany przez producenta kosztuje ok 800zł i nikt Ci nie da gwarancji ze na naszych drogach zrobisz na nim 100tys. km,wiec wnioski sam wyciągnij bo podkreslam to tylko moje zdanie.

_________________
Jestem jedną z tych osób, które potrafią manipulować Twoim czasem, wiesz dlaczego? bo tracisz go czytając mój podpis, który nie ma w ogóle sensu. :hoho:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL