BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 13 lipca 2025, 00:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] [e36] Utrata mocy w ciepłym silniku 1,8i m43
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 22:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
Witam, piszę gdyż nie znalazłem na forum przypadku takiego jak mój (może źle szukałem)owszem znalazłem opisy podobnych objawów ale na zimnych silnikach.
Do rzeczy:
Po przejechaniu ok 10-15 km, gdy się odpowiednio nagrzeje, silnik nagle traci moc, nie zbiera się, dopiero gdy gaz wciśnięty jest do dechy zaczyna kręcić aż do odcięcia. Na biegu jałowym czasem obroty szaleją a czasem są równe. Dzieje się tak niezależnie od tego czy jadę na benzynie czy na gazie (sekwencja). Wcześniej obroty falowały na zimno, ale po wymianie świec i filtra uspokoiło się.
Wozik mam dopiero 2 tygodnie i podczas silnych mrozów było wszystko ok - widocznie przy jednorazowych przebiegach do 30km silnik nie nagrzewał się wystarczająco do wystąpienia tego problemu. Poza tym zanim się nagrzeje zbiera się przyzwoicie a spalanie więcej niż zadowalające.
Nie wiem czy idę w dobrym kierunku, ale, zgodnie z poradami znalezionymi na forum, zamierzam zlecić przeczyszczenie silniczka krokowego przepustnicy wolnych obrotów, i przepływomierza a także wymianę kabli zapłonowych i sprawdzenie cewek. Może to wystarczy.
Czy ktoś miał taki problem?
Pozdrawiam
Ps. Będę informował o postępie prac


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 stycznia 2009, 23:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wydaje mi sie ze to nie jest wina silniczka krokowego bo on jest odpowiedzialny za prace silnika na wolnych obrotach.Moze filtr paliwa albo pompa paliwowa.Piszesz ze silnik sie odpowiednio nagrzeje po 10-15km.Ja juz mam po 3km odpowiednia temp.

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 10:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
Silnik zagrzany do 40st jest po 3-5 km, więc tu jest wszystko w porządku.
Utrata mocy występuje po ok 10-15 km przy temperaturze na zewnątrz 5-10 st, pierwszy raz nastąpiło to po ok 25km ale temperatura powietrza była na minusie. W czasie 20stopniowych mrozów, na pokonywanym przeze mnie dystansie, usterka nie występowała. Dlatego też wiążę te fanaberie właśnie z zagrzaniem silnika.
Dzięki za zwrócenie uwagi na pompę paliwa choć niedawno była wymieniana (tak twierdzi poprzedni właściel).
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 16:05 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Sprawdzi ta pompe i moze jeszcze filtr paliwa.Nic innego mi na mysl nie przychodzi :(

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 stycznia 2009, 17:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Udaj się na kompa i sprawdż czy ci sonda nie nawala. Jeżeli nic nie wykaże to niech ci sprawdzą zapłon. Może trzeba przestawić albo aparat ci szwankuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 08:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
Wczoraj zrobiłem 94km i wszystko było ok, tyle że wczoraj było suchutko a w zeszłym tygodniu, kiedy TO się zaczęło, padało. Na kompie wyszły 2 niezidentyfikowane błędy, może to jakieś przebicie- sprawdzi się elektrykę i wymieni kable zapłonowe. Powiem też by wymienili filtr paliwa i jednak sprawdzili tę pompę.
Dzięki
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 10:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 39
Posty: 992
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Moze co z cewka.Jak jest wilgoc to nie dziala jak powinna. :kwasny:

_________________
[○○[|||] [|||]○○]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
Faktycznie - może cewka - wymienimy :)
Zwrócę też uwagę na szczelność przewodów dolotu.
Jak na razie wóz czeka na nowe kable wysokiego napięcia. Dziś go podpiępli jeszcze raz do kompa i zero błędów - muszą wyskakiwać tylko przy wilgoci i ciepłym silniku (pewnie go nie dogrzali).
THX


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 09:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
2 dni później... :)
Kable WN wymienione, mechanik twierdzi, cewka jest prawie nowa i nie ma potrzeby wymieniać- no zobaczymy -na razie jest sucho więc nic się nie dzieje. Może w weekend popada.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 09:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
przema436 napisał(a):
Wydaje mi sie ze to nie jest wina silniczka krokowego bo on jest odpowiedzialny za prace silnika na wolnych obrotach.Moze filtr paliwa albo pompa paliwowa.Piszesz ze silnik sie odpowiednio nagrzeje po 10-15km.Ja juz mam po 3km odpowiednia temp.


To nie silnik sie nagrzewa tylko ciecz ciecz moze miec juz moze wskazywac odpowiednia temp ale silnik dalej bedzie sie nagrzewac, np zapowietrzny układ wskazuje 90 stopni po 1km a silnik bedzie letni ;)


Sprawdz sobie tą rure od przepływomierza do kolektora - sprawdz cokładnie naciagnij odegnij a moze znajdziesz dziure. Smignij pod auto odepnij wtyk od sondy lambda u mnie było sporo wody w stykach.

Zrobiłem to co tobie radze i rok juz smiga bez skoków mocy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: dziura mocy w 318i
PostNapisane: 4 lutego 2009, 09:39 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 37
Posty: 27
Lokalizacja: Mazowsze
Moje BMW: e36
Kod silnika: M43B18
Ja mom podobny problem choc nie do końca. Mianowicie w mojej betce mam mała dziure mocy, a dokładniej od 3000 do 4000 tys obrotow. Czego to może byc przyczyna??Z góry dzięki za jakie kolwiek podpowiedzi:).
A tak na marginesie gdzie się znajduje silnik krokowy w 318 m43??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lutego 2009, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
Nadeszła plucha i wygląda na to, że wszystko jest ok.
Dzięki za rady


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL