BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:03

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Jak to jest z tą grubością lakieru?
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 13:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Czołem.

Ostatnio oglądaliśmy z Kotem pewne auto, które po potraktowaniem go elektronicznym miernikiem grubości lakieru dało to takie wyniki:
maska- 320
błotniki- 80
drzwi góra- 220
drzwi dół- 280
błotniki tylne i klapa- 210


Hmm... pewne jest że coś tam było kombinowane w przeszłości.. no ale do końca nie wiem jak interpretować wynik przednich błotników- 80? Możliwe że ktoś tak cienko je pomalował? Bo chyba aż taka polerka nie jest możliwa :)

Ogólnie jak to jest z tą grubością lakieru? Gdzies czytałem że wartości od 100 do 200 to fabryka, BMW podobno powinno wykazywać ok 180.
Ktoś wie o tym coś więcej?

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 13:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Ja stosuje mniej więcej takie coś:

100-200 Alles ok
200-300 "może coś i malowane"
300-500 Szpachla alboco
>500 Okulista

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 13:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1605
Lokalizacja: Siedlce
Moje BMW: E28 E24 E36 F07
Kod silnika: V8
Tomek wg mnie pod 200 to juz ponowne lakierowanie. ori powinno byc do ok. 130 :)

_________________
V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 14:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Pułkownik Zuber napisał(a):
błotniki- 80
ok
a reszta lipnie to wyglada
okolo150 powinno byc na pozostalych elementach

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 14:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
AC_SCHNITZER napisał(a):
ok
a reszta lipnie to wyglada
okolo150 powinno byc na pozostalych elementach


To znaczy jak? Różne części mają różną normę co do grubości lakieru?

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 stycznia 2009, 15:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Pułkownik Zuber napisał(a):
Różne części mają różną normę co do grubości lakieru

tak,
elementy luźne czyli te które sie zakłada na samochód, błotnik maska, mogą mieć cieńsza powlokę a samo nadwozie grubszą ,
błotniki przednie wyjątkowo cienko są lakierowane aż za cienko ;)

[edit] ;)

Błotnik przedni nie lakierowany

Obrazek
Obrazek

Błotnik tylni nie lakierowany
Obrazek
Obrazek
Drzwi lakierowane
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z tą grubością lakieru?
PostNapisane: 27 stycznia 2009, 18:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 151
Lokalizacja: z centralnej
Pułkownik Zuber napisał(a):
Czołem.

Ostatnio oglądaliśmy z Kotem pewne auto, które po potraktowaniem go elektronicznym miernikiem grubości lakieru dało to takie wyniki:
maska- 320
błotniki- 80
drzwi góra- 220
drzwi dół- 280
błotniki tylne i klapa- 210


Hmm... pewne jest że coś tam było kombinowane w przeszłości.. no ale do końca nie wiem jak interpretować wynik przednich błotników- 80? Możliwe że ktoś tak cienko je pomalował? Bo chyba aż taka polerka nie jest możliwa :)

Ogólnie jak to jest z tą grubością lakieru? Gdzies czytałem że wartości od 100 do 200 to fabryka, BMW podobno powinno wykazywać ok 180.
Ktoś wie o tym coś więcej?


zgadza sie, do 200 mikronow to gwarancja lakieru oryginalnego, powyzej to prawdopodobnie juz cos bylo robione


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 11:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
Witam,

dokladnie jak ktos pisal, blotniki jako oddzielne czesci blacharskie sa cieniej malowane.

W przypadku jaki podal Plk. Zuber wszystko bylo ok, tylko maska byla przemalowana np w skutek duzych ubytkow lakieru od kamieni itp.

Pochwa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 16:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
No to jest tu pewien dwuglos: jedni pisza ze powyżej 200 to ori lakier, a inni ze cos było kombinowane raczej...

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 21:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Pułkownik Zuber napisał(a):
powyżej 200
po niżej to ori,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 stycznia 2009, 21:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
Szamil napisał(a):
W przypadku jaki podal Plk. Zuber wszystko bylo ok



maska- 320
błotniki- 80
drzwi góra- 220
drzwi dół- 280
błotniki tylne i klapa- 210



Czyli jednak powyżej jest ok?

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Jak to jest z tą grubością lakieru?
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 02:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Pułkownik Zuber napisał(a):
Czołem.

Ostatnio oglądaliśmy z Kotem pewne auto, które po potraktowaniem go elektronicznym miernikiem grubości lakieru dało to takie wyniki:
maska- 320
błotniki- 80
drzwi góra- 220
drzwi dół- 280
błotniki tylne i klapa- 210


Hmm... pewne jest że coś tam było kombinowane w przeszłości.. no ale do końca nie wiem jak interpretować wynik przednich błotników- 80? Możliwe że ktoś tak cienko je pomalował? Bo chyba aż taka polerka nie jest możliwa :)

Ogólnie jak to jest z tą grubością lakieru? Gdzies czytałem że wartości od 100 do 200 to fabryka, BMW podobno powinno wykazywać ok 180.
Ktoś wie o tym coś więcej?



czy to jest to BMW którego VIN dziś dałeś do rozkodowania?

Jeśli tak to uważam że ten samochód może mieć grubszy lakier (przelakierowanie na ägäischblau-metallic), ponieważ:

---- Processing Individual
Sign "BMW individual"

---- Special Series
S O N D E R S E R I E V E R T R I E B W E S T/ S Ü D W E S T
Sondermodell Cabrio Var. 9
**********************************************************

0490 Color
Sonderlackierung "ägäischblau-metallic", FQ 95-3568 BASF.

Aussenspiegel, Stoßfänger komplett, Griffleiste und Schweller-
verkleidungen in Wagenfarbe.


z rozkodowywania VINów BMW Individual wyciągam wnioski iż auta te były tworzone w taki sposób jak np. Alpiny, czyli poprzez przerobienie "zwykłego" BMW na Indivdual. Świadczy o tym określenie "Processing Individual" oraz taki przykład - rozkodowywałem BMW 750iL e38 Individual. Pokazało że jest Individualem m.in. ze względu na pełną skórę Nappa Chateau w kolorze czarnym, ale jednocześnie VIN wskazywał na zwykła Montanę czarną. Według mnie oznacza to że BMW brało gotowe auto w tym wypadku z Montaną, zrywało ją i zakładało to co zamówił klient z Indywidualnego wyposażenia.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 08:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
Pułkownik Zuber napisał(a):
Szamil napisał(a):
W przypadku jaki podal Plk. Zuber wszystko bylo ok



maska- 320
błotniki- 80
drzwi góra- 220
drzwi dół- 280
błotniki tylne i klapa- 210



Czyli jednak powyżej jest ok?


wszystkie te dane są z jednego samochodu tak?
to dlaczego przedni błotnik jest w cieniutkiej oryginalnej powłoce a reszta ma ponad 200 :niepewny:

tak jak Stones napisał ze mógł być przerabiany na indyvidual, a błotniki zostały w oryginale?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 08:54 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 37
Posty: 10916
Lokalizacja: zlokalizowana
AC_SCHNITZER napisał(a):
tak jak Stones napisał ze mógł być przerabiany na indyvidual, a błotniki zostały w oryginale?


błotniki, jako elementy łatwo wymienialne mogli dać nowe :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 10:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Sylwek_ch napisał(a):
AC_SCHNITZER napisał(a):
tak jak Stones napisał ze mógł być przerabiany na indyvidual, a błotniki zostały w oryginale?


błotniki, jako elementy łatwo wymienialne mogli dać nowe :niepewny:


Właśnie.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 10:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6186
Lokalizacja: Otwock
Moje BMW: e36 328i cabrio
Kod silnika: M52B28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=49287
stones1 napisał(a):
czy to jest to BMW którego VIN dziś dałeś do rozkodowania?


Nie, to nie to auto :)

_________________

A może chciałabyś kupić
Ramki 3D z logo forum
albo
Smycze z logo forum?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 10:20 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
No to raczej BMW go nie przelakierowało :przestraszony:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 11:33 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 14408
No właśnie i nadal nie wiadomo co i jak:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 17:26 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 53
Lokalizacja: Wawa
stones1 napisał(a):
No to raczej BMW go nie przelakierowało :przestraszony:


Hmm, nie do końca: BMW (i nie tylko) fabrycznie lakieruje ponownie elementy które nie przeszły przez kontrolę końcową.
Ale aż taka różnica? Hmm...

_________________
3 nieszczęścia w życiu męszczyzny: rozwód, strata pracy, rysa na lakierze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL