BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 18:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mercedes 800SEL / 800 SEC V16 [W140]
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 12:13 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Kiedys dawno na fourm byl temat o silniku V16 w wykonaniu BMW. Mialo to monstrum napedzac topowa wersje E32. :hyhy:

Goldfish, czyli V16 w wykonaniu BMW.

stones1 porownywal w tym temacie V16 BMW do V12 w wykonaniu Mercedesa.

Jednak chyba V12 by nie wystarczylo Mercedesowi jesli BMW wprowadzilo by do produkcji V16.
Tutaj dowody ze Mercedes tez prowadzil prace nad V16:

Obrazek

Tu linki z dokladnejszymi skanami, mozna przeczytac:

Strona 1

Strona 2

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 14:17 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Z tego co mówi Frank wynika że V16 w BMW e32 to tylko mit. Nie natrafił na żadne wiarygodne informacje na jego temat.


Mercedes miał gotowe V16 do w140. Ostatecznie zrezygnowano z wprowadzenia go do produkcji, z powodów, jak przewidywano nieopłacalności takiego rozwiązania.



Jeśli chodzi o BMW, to właśnie dostałem od Kornela taki link:

http://www.cs-zone.com/OVERIGE%20BMW%20 ... %20V16.htm


czyli jednak był taki projekt :) . Ciekawe jakie dziś by były moce i pojemności w autach tej klasy, gdyby w latach 90tych weszły te dwie V16tki :zdziwko:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 15:28 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
stones1 napisał(a):
Z tego co mówi Frank wynika że V16 w BMW e32 to tylko mit. Nie natrafił na żadne wiarygodne informacje na jego temat.

Obrazek
Zabawy grafika? Hm....
Fotka z tematu, do którego link podał Bugs.
A tu:
http://www.supercars.net/cars/390.html
jedyne chyba współcześnie produkowane auto z silnikiem V16. Na dodatek umieszczonym... poprzecznie :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 15:35 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
maaaad, mówię tylko że kiedyś rozmawialiśmy z Frankiem na temat V16 w e32 i Frank nie był przekonany co do wiarygodności tych informacji i tej grafiki którą wkleiłeś. Ale teraz Kornel podesłał mi coś takiego:


http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... 5f6b1.html

http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/pel ... 7a979.html

także sprawę uważam za wyjaśnioną.


Nawiasem mówiąc przepiękny design V16 BMW.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 19:49 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Ok, ok... Ciekawa sprawa, nie wiedziałem, że BMW pracowało nad takim bydlakiem. Człowiek uczy się całe życie :D

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 stycznia 2009, 19:57 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
BMW i Mercedes pracowali nad silnikami V16.
Audi bylo troszke skromniejsze i w 1993r (czyli kiedy jeszcze produkowane bylo V8) pokazalo w prototypach A8, majacego wejsc do produkcji rok pozniej silniki W12 i V8 TDi.
3.4 V8 TDi mialo naped na przod, 6 biegowa skrzynie i osiagalo 200koni.
4.8 W12 (3 rzedy cylindrow) mialo naped 4x4, skrzynie Porsche Tiptronic i osiagalo 354km.

I to juz w 1993r. Niestety rok pozniej A8 debiutowalo tylko jako padaczkowate 2.8 V6 174km i 4.2 V8.

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 00:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
stones1 napisał(a):
maaaad, mówię tylko że kiedyś rozmawialiśmy z Frankiem na temat V16 w e32 i Frank nie był przekonany co do wiarygodności tych informacji i tej grafiki którą wkleiłeś. Ale teraz Kornel podesłał mi coś takiego:


a wiec jednak :)

bardzo ciekawy silnik , szkoda,ze nie zdecydowano sie na realizacje projektu .... :(

faktycznie, są zdjecia wykorzystane w tej ksiazce, wystarczyło lepiej poszukac, zamiast kwestionowac grafikę :)

z tego co tu piszą, projekt V16 Goldfish nadal "zyje" i ma szanse odrodzic sie w RR jako 9.0 V16 :))


http://www.cs-zone.com/OVERIGE%20BMW%20 ... %20V16.htm

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 03:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 135
Lokalizacja: PL
Moje BMW: 320d
uhh taki widok pod maską :szok: szczerze to nigdy o tym nie słyszałem wcześniej... szkoda, że mój niemiecki kulawy...

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 08:45 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Jak widac "złota rybka" faktycznie istniala/istnieje :) Udalo mi sie znalezc informacje, iz ponoc e32 z v16 jest do obejrzenia w Mobile Tradition w Monachium.Z ciekawostek technicznych ponoc uklad chlodzenia zostal przeniesiony (przynajmniej w czesci, bo na rysynku widac chlodnice) do bagaznika a auto bylo doposazone we wloty powietrza ulatwiajace chlodzenie.

Przy projektowaniu Rolls Royce'a 100EX wstepnie planowano uzycie silnika V16, ale jak to bywa okazalo sie to nieoplacalne i do produkcji wszedl z silnikiem V12 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 11:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ale czy to nie jest zwykły przerost formy nad treścią ? Taki głupi wyścig moje będzie miało jeszcze więcej cylindrów :hyhy: !

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 13:15 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1398
Lokalizacja: Rheinland-Pfalz
Moje BMW: Individual
Kod silnika: 2.5 VTEC
Jordan napisał(a):
szkoda, że mój niemiecki kulawy...


Nie ma sprawy ;) :

Mercedes daje gazu swoim nowym super silnikiem. V16 ze Stuttgartu ma zostac absolutnym szczytem niemieckiej techniki silnikowej i zapobiec by BMW znowu nie wyprzedilo Mercedesa w klasie luxusowych limuzyn.

Jak juz, to dobrze, to motto u Mercedesa przy konstruowaniu techniki przyszlosci. A ci ktorzy wlasnie przescigneli wielkiego z gwiazda napisali sobie na fladze BMW „My juz nie oddamy przewagi”.

Tak to wyglada i w Stuttgarcie i w Monachium, czyli zaczyna sie era silnikow V16. Oczywiscie scisle tajnie. Juz jezdza pierwsze prototypy Mercedesow i BMW z silnikami V16 i mocamy okolo 400 koni.
Oficjalnie dementowane jest istnienie takich prototypow. Najwyzej przyznaja sie do myslenia nad takimi, co inzynierowie robia zawsze by zobaczyc co jest aktualnie technicznie mozliwe.
Kto jednak zna sie na dostawcach producentow samochodow zauwaza ze w wielu miejscach prowadzone sa prace nad potrzebnymi elementami do takich supersilnikow.
Strategia jest jasna, kto nie moze przescignac swojego konkurenta ventylami, sprezarkami i przesadna elektronika. To chociaz moze ogromna pojemnoscia i jeszcze wieksza iloscia cylindrow.

Droga do Mercedesa 800
Cisnienie ktore robia japonczycy swoimi nowymi luxusowymi limuzynami V8 marek Acura, Lexus i Infiniti na najwazniejszych martktach eksporotwych zmusza niemieckich producentow luxusowych samochodow do pokazania gdzie japonczycy nie moga sie mierzyc.
Chodza sluchy ze nowy V12 ze Stuttgartu bedzie jeszcze bardziej skomplikowany od V12 z Monachium, menadzerowie BMW robia sie coraz bardziej nerwowi. Chca miec asa w rekawie przy wejsciu nowego Mercedesa W140 w 1992r.
Aktywnosc jednego producenta zauwaza drugi, i odwrotnie. Ci w Stuttgarcie nadal nie moga wylizac ran po tym jak BMW wyprzedilo Mercedesa.
Dlatego juz w roznych miejscach prototypy V16 robia rundy testowe. Baza dla nowego silnika jest szesciolitrowy dwunastocylindrowiec, V16 bedzie mial pojemnosc osmiu litrow i moc okolo 420 koni.
Dobrze obeznani wiedza ze BMW zdecydowalo sie na zbudowanie 30 testowych sinikow V16. Prace prowadzi doswiadczony w supersinikach oddzial M-Technik.
Pojemnosc 6,7 litrow i moc conajmniej 100 koni wiecej niz wlasny V12. Do tego mozliwosc podkrecenia mocy do 500 koni.
Bez wiekszych problemow V16 zwiesci sie pod maske 750i. Oczywiscie takze do przyszlego Coupe 850i.
Rownierz Mercedes nie ma problemow z zabudowa nowego supersilnika do nowego modelu. Osie, hamulce, przekladnia kierownicza ....

Na wszelki wypadek myslano nad wbudowaniem jeszcze wiekszego silnika do modelu W140 niz przyszle V12. Premiera pdbedzie sie z V12. Po Mercedesie 600 przyjdzie moze czas na Mercedesa 800. Nad karosseria nadal sie pracuje.
Prototyp jest obkejony do niepoznaki tak zeby przypominal tylko lekko zmieniona dzisiejsza S-klase. Maska bedzie jeszcze bardziej plaska, tylnia szyba bedzie prawie szyba panoramiczna. Niski srodek ciezkosci umozliwi pieciometrowej limuzynie zachowanie samochodu supersportowego. Automatyczne nastawy podwozia przez polaczenie elektroniki i hydrauliki.




A tutaj artykul z 1995r o tym ze po wprowadzeniu S-klasy W220, aktualna S-klasa (W140) ma byc produkowana dalej jako - Maybach! :hyhy:

Strona 1 Strona 2

_________________
325i Coupe E36 lila metallic
323Ci Coupe E46 estorilblau metallic
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 15:49 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
Kornelio napisał(a):
Jak widac "złota rybka" faktycznie istniala/istnieje Udalo mi sie znalezc informacje, iz ponoc e32 z v16 jest do obejrzenia w Mobile Tradition w Monachium


owszem, szczesliwie nie zniszczono/ukryto prototypu jak w przypadku M8.

Napisałem do działu obsługi klienta bmw.de i potwierdzili to.

Z ciekawosci zapytałem tez o inne prototypy silnikow. Okazało sie,ze , jak juz wczesniej czytałem na 7er.com , ze stworzono prototyp V12 diesla, oraz był takze M72 z 4 zaw/cyl. ( pierwsze słyszałem o takim silniku :zdziwko: )

Kornelio napisał(a):
Z ciekawostek technicznych ponoc uklad chlodzenia zostal przeniesiony (przynajmniej w czesci, bo na rysynku widac chlodnice) do bagaznika a auto bylo doposazone we wloty powietrza ulatwiajace chlodzenie.

rysunek to niestety ściema, tak jak podejrzewałem. W E32 V16 chłodnica była istotnie z tyłu pojazdu a wloty powietrza po bokach.,
Kornelio napisał(a):
Przy projektowaniu Rolls Royce'a 100EX wstepnie planowano uzycie silnika V16


Rolls Royce 100EX został stworzony na 100 lecie RR i nie planowano, leczy użyto w nim silnika 9.0 V16 skonstruowanego na bazie N73. Był to pokaz mozliwosci technologicznych. Obecne cabrio RR jest na bazie 101EX z silnikiem V12 6.75 :)
Nie wiem dlaczego nie uzyto V16 ale na pewno nie ze wzgledu na koszty, gdyz w tej klasie aut jest to ostatni argument .

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Frank napisał(a):
był takze M72 z 4 zaw/cyl.

Ostatnimi czasy rozmyślam sobie właśnie, jak by taki silnik pracował i jaką by oferował moc. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:38 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
valdorane napisał(a):
Frank napisał(a):
był takze M72 z 4 zaw/cyl.

Ostatnimi czasy rozmyślam sobie właśnie, jak by taki silnik pracował i jaką by oferował moc. :)


Może 627PS jak S70/2 w McLaren F1? :)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:42 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 3826
Możliwe, ale myślę, że nie wysilając zbytnio jednostki 400KM by wystarczyło. W 850i fajnie by to wyglądało. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 19:11 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
valdorane napisał(a):
Możliwe, ale myślę, że nie wysilając zbytnio jednostki 400KM by wystarczyło. W 850i fajnie by to wyglądało. :)



Konkurent spod maski w140 600 ma 4 zawory na cylinder więc dosyć łatwo spekulować nad mocą M72 ;) . Pewnie mogło by to być 370 - 420 ps w wersjach seryjnych. Swoją drogą dziwne że nie wrzucono go do e38 w miejsce M73.


Jeśli chodzi o to czy V16 to przerost formy nad treścią - jak widać na podstawie artykułu były to czasy prawdziwej konkurencji i walki między BMW a MB i pewnie głównie chodziło o prestiż. Innego uzasadnienia nie widzę, ponieważ AMG z V12 montowanego w w140 potrafiło wyciskać ponad 500 koni, a dziś na bazie tego silnika dostarcza dla Zondy naped 700 konny.
Pod względem kultury pracy nie ma żadnych korzyści ze zwiększania liczby cylindrów ponad sztuk 12.

Dziś moim zdaniem takiej konkurencji już nie ma. Przynajmniej nie widzę jej w innych aspektach jak prześciganie się we wprowadzaniu przedziwnych gadżetów do nowych modeli...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: PoznaĂą
16 garnkow... :oczami: ciekawe jaki byl dzwiek tego na wolnych obrotach :szok: :szok:

dane tech tez fajne

Tehnièni podatki
Tip motorja: V16
Prostornina: 6651 cm3
Najveèja moè: 408 KM @ 5200 min-1
Najveèji navor: 637 Nm @ 3900 min-1
Kompresija: 8.8 : 1
Teža: 310 kg (+60 kg v primerjavi z M70 V12)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 20:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: PoznaĂą
znalezione przez przypadek w necie

BMW E31, 865i

Wariant 1 - skrzynia automatyczna, 4-biegowy ZF:

Przyspieszenie (start z poziomu 800 obr/min, bez żadnych "sztuczek"):
0-40 km/h - 2,1 s.
0-60 km/h - 3,2 s.
0-80 km/h - 4,3 s.
0-100 km/h -5,7 s.
0-120 km/h - 8,1 s.
0-140 km/h - 10,1 s.
0-160 km/h - 12,7 s.
0-180 km/h - 16,5 s.
0-400 m - 14,0 s. (165,5 km/h)
0-1000 m - 25,1 s. (220,0 km/h)

Elastyczność:
60-100 km/h (kick-down) - 2,5 s.
80-120 km/h (kick-down) - 3,7 s.
80-140 km/h (kick-down) - 6,9 s.
Prędkość maksymalna 298,3 km/h (4. bieg, 5080 obr/min)

Zużycie paliwa (wg normy USA):
miasto - 20,1 l/100 km
autostrada - 14,6 l/100 km
średnio - 17,7 l/100 km

Wariant 2 - skrzynia manualna (6-biegowy Getrag):

Przyspieszenie (start z poziomu 1300 obr/min zakończony "strzałem" sprzęgła):
0-40 km/h - 1,6 s.
0-60 km/h - 2,3 s.
0-80 km/h - 4,1 s.
0-100 km/h - 5,4 s.
0-120 km/h - 7,7 s.
0-140 km/h - 9,7 s.
0-160 km/h - 12,0 s.
0-180 km/h - 15,6 s.
0-400 m - 13,6 s. (166,9 km/h)
0-1000 m - 24,5 s. (221,3 km/h)

Elastyczność:
60-100 km/h (2. bieg) - 2,4 s.
60-100 km/h (3. bieg) - 3,7 s.
60-100 km/h (4. bieg) - 5,5 s.
60-100 km/h (5. bieg) - 7,6 s.
60-100 km/h (6. bieg) - 10,3 s.
60-140 km/h (od 2. biegu wzwyż) - 6,7 s.
80-120 km/h (3. bieg) - 3,6 s.
80-120 km/h (4. bieg) - 5,3 s.
80-120 km/h (5. bieg) - 7,1 s.
80-120 km/h (6. bieg) - 9,6 s.
80-160 km/h (od 2. biegu wzwyż) - 7,9 s.

Prędkość maksymalna - 301,0 km/h (6. bieg, 5080 obr/min).

Zużycie paliwa (wg normy USA):
miasto - 26,9 l/100 km
autostrada - 15,3 l/100 km
średnio - 21,7 l/100 km

***

Test porównawczy
BMW 750iL <-> BMW 765iL

Układ cylindrów: V12 <-> V16
Stopień sprężania: 8,8:1
Pojemność: 4988 ccm <-> 6651 ccm
Moc: 300 KM przy 5200 obr/min <-> 408 KM przy 5200 obr/min
Moment: 450 N-m przy 4100 obr/min <-> 637 N-m przy 3900 obr/min
Maksymalna prędkość obrotowa: 6000 obr/min
Skrzynia automatyczna, 4-biegowa ZF 4HP24 (przełożenia 2,48 / 1,48 / 1,00 / 0,73).
Przekładnia główna o przelożeniu 3,15 <-> 2,81
Masa testowa 1910 kg <-> 1980 kg
Opony 225/60-15
Współczynnik oporów powietrza 0,32. Rozstaw osi 2945 mm, szerokość 1845 mm, wysokość 1400 mm, prześwit 120 mm.

Wyniki testu:
Przyspieszenie (start z poziomu 800 obr/min, bez żadnych "sztuczek"):
0-40 km/h – 2,5 / 2,0 s.
0-60 km/h – 3,8 / 3,1 s.
0-80 km/h – 5,2 / 4,2 s.
0-100 km/h – 7,8 / 6,2 s.
0-120 km/h – 10,2 / 8,0 s.
0-140 km/h – 13,9 / 10,2 s.
0-160 km/h – 17,9 / 13,6 s.
0-180 km/h – 22,9 / 17,0 s.
0-400 m – 15,6 s. (148,5 km/h) / 14,1 s. (163,3 km/h)
0-1000 m – 27,9 s. (194,0 km/h) / 25,4 s. (211,8 km/h)
Elastyczność:
60-100 km/h (kick-down) – 4,0 / 3,1 s.
60-140 km/h (kick-down) – 10,0 / 7,1 s.
80-120 km/h (kick-down) – 4,9 / 3,8 s.
80-160 km/h (kick-down) – 12,7 / 9,5 s.
Prędkość maksymalna 247,3 km/h (4. bieg, 5170 obr/min) <-> 273,7 km/h (4. bieg, 5090 obr/min)

Zużycie paliwa (wg normy US):
miasto – 18,2 / 21,6 l/100 km
autostrada – 13,7 / 16,1 l/100 km
średnio – 16,2 / 19,1 l/100 km

OT sorry za duble post


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 02:15 
stones1 napisał(a):
Pod względem kultury pracy nie ma żadnych korzyści ze zwiększania liczby cylindrów ponad sztuk 12.


Olać tą kulturę pracy, zawsze to 4. dodatkowe gary, z których się sumuje moc :)

stones1 napisał(a):
Jeśli chodzi o to czy V16 to przerost formy nad treścią


Może nie koniecznie w układzie V. Strrrrrasznie długie głowice, strrrrrasznie długi wał korbowy i wymiar wzdłużny :dobani:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 lutego 2009, 13:51 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
No tak, ale równie dobrze dla mocy można dodać doładowanie w v12 i jak widać taką drogę ostatecznie wybrano. Nie ma silnika spalinowego który pracuje lepiej od v12 (v16 nie będzie pracował lepiej pod względem kultury) więc jeśli w 92 roku MB miał 408 konne v12 a w wersji AMG ponad 500 konne, po co walczyć z upychaniem v16 pod maską? Szczerze mówiąc pod maską 140tki nie widzę możliwości wciśnięcia większego silnika od M120, a do e32 i e38 raczej ciężko było by wcisnąć 48 zaworowe v12.

Oczywiście było by to bardzo imponujące gdyby w topowym BMW i MB pracowało v16, ale wydaje mi się że zbyt dużego sensu to nie ma, bo na przykładzie V12 AMG z Zondy czy Mercedesów AMG widać że można z nich dostać 1200Nm w 80% zakresu obrotów :orany:

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL