BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 14:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:13 
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:


kostek_ja napisał(a):
bo sory ale nie dzieli się przez 0


ROZWALIŁEŚ MNIE!! :padam:

Przy parametrze TBR istotnie, jest zero... ale tak naprawdę nie ma zera :viva: dlaczego? Bo tam jest bardzo mała liczba, 0,000000000000001, stąd wartości TBR mogą mieć od 0d 1 do infinintium, a S od 0% do 100%.

Pierwiastek z minus 2 też nie ma rozwiązania w liczbach rzeczywistych, ale jednak się takie rzeczy oblicza :viva:

kostek_ja napisał(a):
Więc zamiast wmawiać wszystkim że jest tak jak ty mówisz, a wszyscy się mylą to poszukaj jak to się faktycznie liczy.


To Ty się doucz, ja napisałem jak to się robi poprawnie, zarozumiały jesteś i myślisz, że to Ty wielki posiadacz emki- masz rację. Wobec tego wytłumacz mi to, co napisałem wyżej o tych szperach.


Cytuj:
Jedni twierdzą, że szpera 25%, to taka, że 25% idzie na jedno, 75% na drugie koło. Potem są tacy, że twierdzą, ze 100% szperę mają zaspawaną. Wg. takiej logiki, to raz 25% oznacza, że minimum na jedno koło idzie 25%, to przy szperze 100% idzie na koło minimum... 100%? A na drugie też 100%? No to razem mamy 200%!! Wówczas jeśli 25% oznacza faktycznie te 25% momentu, no to zaspawany most to jest 50% szpera, a nie 100%.




Już nie raz widziałem, jak śmieją się z Ciebie na forach, ale teraz to popłynąłeś masakrycznie, nie umiesz dodawać i jeszcze mi zarozumiale wmawiasz, że to Ty masz rację :rotfl: :rotfl: :rotfl:

O ile do końca nie będę się spierał w przypadku szpery w M3, bo na tym nie postawię pieniędzy, to przy szperze 25% na jedno koło w skrajnym wypadku idzie 37.5%, na drugie 62.5%, przy szperze 40% na jedno koło idzie 30%, na drugie 70% i do wiedzenia.

Póki nie zaczniesz cokolwiek czaić z matematyki, to nie gadaj takich bzdur, że:

kostek_ja napisał(a):
a do tego nie sprawdza się przy otwartym dyfrze,


na jednym kole dajmy na to 0, na drugim 100.

przy moscie otwartym: TBR=max(100,0)/min(100,0) dąży do zera mianownik, więc limes TBR= 100/0=> bardzo duża liczba

S=(bardzo duża liczba-jeden)/(bardzo duża liczba+1)=1 całość, czyli 100%, bo dla bardzo dużej liczby jak dodamy bardzo dużą liczbę i tak będzie to bardzo dużą liczbą.

S=100-0/100+0= też 1, czyli 100%.

Szpera 25%

TBR=max(37.5%;62.5%)/min(37.5%;62.5%)=1,6666666666666666666666

S=(1,66666666666-1)/(1,6666666+1)=0,6666666/2,66666666=0,25=25%.

Dziękuję za uwagę.

kostek_ja, ja Ciebie tylko proszę, powiedz mi, czy most w M3 może się zachowywać jak zwykły otwarty most.

kostek_ja napisał(a):
Sory ale jesteś pierwszą osobą która twierdzi odwrotnie, wbrew gazetom i wszystkim innym źródłom.


czytaj http://e34wiki.hofgesang.de/wiki/Sperrdifferential

kostek_ja napisał(a):
Więc zamiast wmawiać wszystkim że jest tak jak ty mówisz, a wszyscy się mylą to poszukaj jak to się faktycznie liczy.


Zamiast mi wmawiać, żebym szukał jak to się liczy, to najpierw Ty się naucz podstawowej matematyki, dodawanie, odejmowanie, granice itd.

Potem może przejdziemy do całek :padam:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 19:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 50
Lokalizacja: belchatow
witam moje zdanie jest takie ze jak ktos zaspawa mechanizm roznicowy to niema mowy o zadnej szperze wiec gdy jadac skreca to jedna z opon mu sie pali lub puszcza spaw a w najgorszym wypadku rozrywa dyfer

:hurra:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
czarny probuje obalic teorie ktorej (zapewne PRAWIE) wszyscy uzywaja na swiecie

1. fakt jest taki ze ta wikipedia rzeczywiscie podaje iz szpera 40% (uzywana w limitowanych seriach M3, wiec uwazana za taka ktora ma wieksze spiecie) piszac prosto ma mniejsza efektywnosc niz ta 25%, ktora mozna bylo sobie zamowic w silnikach R4

2. wg wzorow czarnego jest tak jak on pisze i nie ma dyskusji

3. zaspawany dyfer nie jest szpera, jako ze "szpera" to die speere czyli LSD, Limited Slip Diff a co za tym idzie musi tam byc ograniczone tarcie.

4. KAAZ (pewnie wiekszosc nie wie - jest to producent LSD do sportu) na swojej oficjalnej stronie podaje ze
"If using for street or daily driving usage, 60%-80% locking engagement is ideal for this type of usage, if vehicle is used for weekend competitions or "sporty driving" then full 100% engagement is suggested to uncompromising performance characteristics. "

6. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=25933 - temat o zaciesnianiu szpery, pojawily sie w nim skany jakiejs ksiazki z instrukcja o sprawdzeniu kondycji szpery - fryderyk przesledz tamte wzory i skomentuj


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 stycznia 2009, 20:40 
qrax, dzięki za ten temat :padam:

qrax napisał(a):
fryderyk przesledz tamte wzory i skomentuj


Wzór na S, to jest praktycznie to samo, co ja podawałem, ale S=Slip, a nie
qrax napisał(a):
60%-80% locking


...locking.... :)

Wszystko w tym temacie.

Slip- poślizg

Locking- zamknięcie.

qrax, jeszcze raz dzięki za słowo na temat, a nie farmazony, z których nic nie wynika :padam:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 05:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
No dobra. Z tym zerem to faktycznie walnąłem bez większego zastanowienia :)

Fryderyk napisał(a):
qrax, jeszcze raz dzięki za słowo na temat, a nie farmazony, z których nic nie wynika :padam:

Ale ty też żeś przywalił bez większego zastanowienia. Po co szperę określać poślizgiem? Skoro jest to BLOKADA mechanizmu różnicowego to chyba istotnym parametrem jest blokowanie. Aczkolwiek widać że temat zagłębiłeś dosyć istotnie i chwała ci za to.

Fryderyk napisał(a):
i jeszcze mi zarozumiale wmawiasz, że to Ty masz rację :rotfl: :rotfl: :rotfl:


A co się okazało? Wyszło na to że się namądrzyłeś, a i tak wyszło że to ty "waliłeś farmazony". Sztuką jest też się umieć przyznać do błędu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 13:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
kostek_ja napisał(a):
Po co szperę określać poślizgiem? Skoro jest to BLOKADA mechanizmu różnicowego to chyba istotnym parametrem jest blokowanie.


ty nadal nie rozumiesz - blokade mechanizmu to masz w ciagnikach tudzież w traktorach, moze w niektorych terenowkach. My tu walkujemy temat Mechanizmów różnicowych o ograniczonym poślizgu, wiec prosto mowiac zwyklej roznicowki z dolozonym sprzeglem oraz przy okazji twojego wynalazku czyli szpery adaptacyjnej

W przypadku adaptacyjnej, parametr 100% oznaczac moze wartosc zblokowania miedzy kolami. Wtedy to ma sens i zapewne tak jest.

Pytanie tylko czy 25% w najbardziej znanych LSD rowniez oznacza wartosc zblokowania czy tak jak podaje wikipedia, roznice miedzy poszczegolnymi kolami. Wg wikipedii oznaczaloby to ze sa to bardzo mocne szpery a z mojego doswiadczenia tak nie wynika - choc wiadomo ze nie mam nowej tylk 15 letnia z przebiegiem 170 tys km :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 15:43 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
qrax, zawsze mi się wydawało że szpera jest blokadą mechanizmu różnicowego, a LSD jest jedną z jego rodzajów. I jakbym tego nie wpisał w googla to tak wychodzi.

http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 28125.html

Nie wiem jak się liczy te procenty w szperze, ale wychodzi na to że 100% to pełne zablokowanie, czyli koła kręcą się jednakowo i ma to moim zdaniem największy sens.
qrax napisał(a):
Pytanie tylko czy 25% w najbardziej znanych LSD rowniez oznacza wartosc zblokowania czy tak jak podaje wikipedia, roznice miedzy poszczegolnymi kolami. Wg wikipedii oznaczaloby to ze sa to bardzo mocne szpery a z mojego doswiadczenia tak nie wynika

Koleiny przykład.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 16:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
kostek_ja napisał(a):
I jakbym tego nie wpisał w googla to tak wychodzi.


to tak samo jakbys uzyl slowa blokada podczas normalnego hamowania - kola zwalniaja, ale nie sa zblokowane. Blokada jest albo nie jest - system zerojedynkowy kumasz? Ludzie uzywaja tego stwierdzenia, ale nieslusznie.

Slynne 25% szpery to nic innego jak "Clutch-type Limited Slip Differential" i nawet sladu o blokowaniu w tej nazwie nie ma

Jesli uzywasz slowa BLOKADA na cos, co tylko w jakims stopniu ogranicza - to ok szpera cierna niech bedzie blokadą. Lecz blokada to raczej cos co calkowicie uniemozliwia, wiec zblokowanym mechanizmem roznicowym mozna nazwac mechanizm zaspawany :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 16:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
ja mam takie pytanie może głupie ale zaryzykuje.
Jak to jest z zaspawanym mostem?Proszę o opinie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 16:50 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
bmw_e36.pawel napisał(a):
Jak to jest z zaspawanym mostem


jesli zamierzasz jezdzic tym na codzien, to ci proponuje - obspawac mocowania wozka do karoserii (wzmocnic je), do tego wymienic wszystkie tuleje ktore znajduja sie z tylu na poliuretanowe. Po jakims czasie moga sie pojawic luzy na polosiach, mozesz zamowic wzmocnione w MOTO MAX - toruń


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 17:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
qrax napisał(a):
to tak samo jakbys uzyl slowa blokada podczas normalnego hamowania - kola zwalniaja, ale nie sa zblokowane. Blokada jest albo nie jest - system zerojedynkowy kumasz? Ludzie uzywaja tego stwierdzenia, ale nieslusznie.


To tak jak ze świnką morską. Ani to świnka, ani morska :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:13 
kostek_ja napisał(a):
Po co szperę określać poślizgiem?


Na to pytanie, bym mógł Ci sensownie odpowiedzieć, musiałbym robić wykład z podstaw konstrukcji maszyn, dlaczego akurat tak. Jednak nie ja to sobie wymyśliłem.

kostek_ja napisał(a):
A co się okazało? Wyszło na to że się namądrzyłeś, a i tak wyszło że to ty "waliłeś farmazony". Sztuką jest też się umieć przyznać do błędu.


Tak, przyznać do błędu, ja Ci podałem parę argumentów, a Ty walisz taki tekst "ooo poszukaj sobie jak to się powinno robić", no to nie jest ani obalenie moich argumentów, ani przyznanie się do błędu, że w gruncie rzeczy nie wiesz jak to odpowiedzieć- więc po co takie posty pisać?

qrax napisał(a):
W przypadku adaptacyjnej, parametr 100% oznaczac moze wartosc zblokowania miedzy kolami. Wtedy to ma sens i zapewne tak jest.


Być może i tak, bo nie wiem też jak to jest, ale... równie dobrze mogła by się w pewnych warunkach zachowywać jak otwarty most- zwykła szpera nie ma takiej możliwości- stąd byłaby przewaga szpery adaptacyjnej nad zwykłą, że jeśli trzeba, to nie blokuje wcale :) albo tak jak piszecie- w pewnych warunkach blokada=TRUE i dla maksymalnych wrażeń, półosie są szytwno zesprzęglone.

Ale nic więcej nie napiszę mądrego w tym temacie, bo boli mnie głowa :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 18:35 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Fryderyk napisał(a):
Na to pytanie, bym mógł Ci sensownie odpowiedzieć, musiałbym robić wykład z podstaw konstrukcji maszyn, dlaczego akurat tak. Jednak nie ja to sobie wymyśliłem.


Jest taka teoria że wszystko da się udowodnić :)

Fryderyk napisał(a):
Tak, przyznać do błędu, ja Ci podałem parę argumentów, a Ty walisz taki tekst "ooo poszukaj sobie jak to się powinno robić", no to nie jest ani obalenie moich argumentów, ani przyznanie się do błędu, że w gruncie rzeczy nie wiesz jak to odpowiedzieć- więc po co takie posty pisać?


Moim jedynym argumentem było to że im więcej procent tym ciaśniejsza szpera jest używane wszędzie. W gazetach itd. a ty próbujesz to obalić. Nawet w cenniku od e46 jest napisane "blokada mechanizmu różnicowego do 100%" co oznacza że potrafi nawet całkowicie zablokować. W artykule który zapodałem jest porównanie 100% szpery do 30% i wynika z niego że 100% jest ciaśniejsza. Jest to po prostu logiczne. Wybacz mi jedynie że nie potrafię ci przytoczyć porządnych argumentów popartych prawami mechaniki.

Przepraszam że używam takich wyrażeń jak "ciaśniejsza" gdyż jestem laikiem w tym temacie, ale chyba rozumiesz co chcę przez to powiedzieć.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 19:09 
kostek_ja napisał(a):
Jest taka teoria że wszystko da się udowodnić :)


:zdziwko: :padam:

kostek_ja napisał(a):
W gazetach itd. a ty próbujesz to obalić.


Ja tam nic nie obalam, no może flaszkę czasami :zdrowko:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 stycznia 2009, 23:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
hmm weźcie pod uwage ze w polskim cenniku bmw moze byc uzyta nazwa potoczna (blokada mechanizmu roznicowego), a jakby nie patrze po niemiecku jak i po angielsku slowa o blokadzie nie ma...
sledzac dyskusje i bedac niezawislym sedzia wydaje (!) mi sie, że czarny ma racje.

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 00:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1153
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Moje BMW: 530iAT
Kod silnika: M54B30
a wiecie co znaczy niemieckie slowo sperren ?? wlasnie blokowac ?? a die Sperre to wlasnie blokada

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 01:24 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
http://de.wikipedia.org/wiki/Sperrdifferential

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 01:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
marcellchen napisał(a):
a wiecie co znaczy niemieckie slowo sperren ?? wlasnie blokowac ?? a die Sperre to wlasnie blokada


byc moze jest tak jak piszesz. Nie zmienia to jednak faktu iz jest to nazwa uzywana w szwablandii, a oryginalna nazwa mechanizmu to "Clutch-type Limited Slip Differential" i tu blokowania nie ma. Jednak nie to jest powodem tej dyskusji - lepsza szpera 25% czy 40% ?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 10:39 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
qrax napisał(a):
"Clutch-type Limited Slip Differential"


A czy to określenie nie odnosi się tylko do szpery wiskotycznej ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 41
Lokalizacja: Warszawa
To ja dorzucę swoje pytanie.
Na moim dyfrze na tabliczce jest: S364 N063
Cyferki po S oznaczają przełożenie a nie % zblokowania szpery.
Teraz się zastanawiam jak to jest czy przełożenie 3,64 oznacza że przy jednym obrocie wału są 3,64 obroty koła czy może np. dla jednego obrotu wałem jest 0.364 obrotu koła?
Wiadomo że im większe przełożenie np 4,1 to mniejsza predkość max i większy moment na kołach.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL