BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 22:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] szpera
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: koszalin
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Mam pytanie padł mi dyfer i chcę zakupic szpera ale nie wiem o co z nią do konca chodzi.Oco z nią chodzi?Która jest lepsza S3.45 czy 3,64 czy 2,58.


Ostatnio edytowano 19 stycznia 2009, 17:58 przez grzes85_2006, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:04 
grzes85_2006 napisał(a):
Oco z nią chodzi?


Tzn.. jak to o co z nią chodzi? Pytasz co to jest, czy co?

Szpera to mechanizm różnicowy ze zwiększonym tarciem, dzięki któremu obydwa koła są napędzane.

Te cyferki z tyłu oznaczają przełożenie ów przekładni, im większa, tym mniejszy v-max i lepsze przyspieszenie. Im mniejsza, tym biegi dłuższe, dłuższy vmax i mniejszy moment obrotowy przenoszony na koła, co daje mniejsze przyspieszenie.

Tak więc które przełożenie dobrać, żeby to jeździło, oraz dało się zmontować z Twoim wałem- zależy od tego jaki silnik masz w E34.

W E34 były szpery, w których różnica momentu obrotowego na kołach może wynosić 20% lub 40%.

Czyli w skrajnych przypadkach, dla szpery 25% na jednym kole będzie 37.5%, drugim 62.5%, a dla 40% będzie minimum 30% dla jednego i 70% dla drugiego.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: koszalin
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Czyli ze szpera działa cały czas , czy niema problemu z zakretami.Silnik jaki mam to 3,5L.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:31 
no to 3,45 do starszej wersji, a po 8/90 -3,64- dla manuala.

Do M30B35 szpery z automatami były przed 8/90 3,64, a potem 3,91

Typ 210.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: koszalin
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
A czy to nie jest to samo auto jest z 89r a skrzynie ma z 92r,silnik tez jest mlodszy przekładany juz.Skrzynia jest manualna.Więc dlaczego nie mozna 3,64 tylko 3,45?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 18:51 
napisałem tylko, jak to wychodziło w fabryce :)

Silnik niby ten sam, ale jednak nie, nieco potem mocniejszy jest i skrzynia też chyba inna, ale powinny mosty te pasować, bo typ jest ten sam, 210, ale ręki sobie nie dam uciąć.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2009, 19:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: koszalin
Moje BMW: E34
Kod silnika: M30B35
Dzięki za odpowiedz,juz wszystko wiem.Temat uwazam za zamkniety.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 17:10 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
a ja mam takie pytanko odnośnie szpery i ogólnie zmiany mostu na inne przełożenie, czy jak mam teraz przełożenie 3.45 (tyle chyba jest oryginalnie w 1.6) to czy mogę bez problemu założyć 4.41 ? Czy coś tam nie będzie grało ze sobą ? Za duża różnica czy coś nie wiem, nawet nie próbujcie odp. że to będzie jechać max 160km/h bo ja o tym dobrze wiem, tylko pytam czy bez problemu można zamontować ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 17:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
jesli na polosie i wal pasuje, to montuj, bedzie gralo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 18:00 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
ok czaje :) no to szpera z 4.41 w 1.8 TI :D we wtorek zmieniam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 18:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Fryderyk napisał(a):
Typ 210.


188 zdaje się że taki też był, możesz opisać czym się różnią?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 19:45 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
http://translate.google.pl/translate?hl ... 1%26sa%3DG niezła rozkmina dla Ciebie Pinczer


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 21:42 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
a powiedzcie mi, mogę mieć szperę wiskotyczną, jak to działa ? To też jest 100% jak już zadziała czy to sie nie nadaje ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 lutego 2009, 22:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
racesupport napisał(a):
mogę mieć szperę wiskotyczną, jak to działa


ogolnie pisza ze to gorsze rozwiazanie

zaciesnia sie stopniowo, takze w sumie dobre byloby do uniwersalnego auta - na codzien bardzo male spiecie, a jak jezdzisz po torze to zaczyna mocniej spinac. Czyli dziala tam gdzie potrzeba. Lecz koledzy ktorzy jezdza w rajdach mowili ze wisko gorsze i nie uzywaja tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 09:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
tzn. ja w rajdach ani po torze nie jeżdże chociaż czasami na jakiś tam KJS jadę ale częściej ide sobie w nocy polatać driftem, no i oczywiście najczęściej jeżdże tak jak sie jeździ na codzień, bez żadnego butowania itp, czyli jak np. będę startował z miejsca pełny pedał wcisne to szpera zaczyna działać ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 10:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 875
Lokalizacja: Kraków
Marek WGR rozumiem że typ 188 to tzw. mała głowa a typ 210 to duża.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 10:29 
Pinczer napisał(a):
Fryderyk napisał/a:
Typ 210.


188 zdaje się że taki też był, możesz opisać czym się różnią?


Zdaje się, że tak, bo typ 188 zawsze był przy mniejszych silnikach, tj. wszystko inne, niż 535i, 540i, M5- te miały zawsze 210.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 lutego 2009, 10:59 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
racesupport napisał(a):
tzn. ja w rajdach ani po torze nie jeżdże chociaż czasami na jakiś tam KJS jadę ale częściej ide sobie w nocy polatać driftem, no i oczywiście najczęściej jeżdże tak jak sie jeździ na codzień, bez żadnego butowania itp, czyli jak np. będę startował z miejsca pełny pedał wcisne to szpera zaczyna działać ?


Ja wiskotycznej też nie polecam. Jeździłem na niej w E30 325i, spięcie pojawiało się nagle i potrafiło zaskoczyć. "Normalna" szpera jest moim zdaniem lepsza.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL