BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 18:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:06 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Z tego, co jest mi wiadome, Mercedes wycofał SBC z produkcji. I to nie ze względów marketingowych/ekonomicznych ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:08 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Tu jeszcze o SBC:


Wyścig zbrojeń trwa. Także w dziedzinie hamowania. E-klasa seryjnie wyposażona jest w system SBC (Sensotronic Brake Control), który zamienia nacisk na pedał hamulca w impuls elektryczny. Ten zaś trafia do mikrokomputera decydującego o dalszym przebiegu hamowania. W efekcie ciśnienie w przewodach hamulcowych rośnie dużo szybciej niż w konwencjonalnym układzie (to mniej więcej tak, jakbyś do telewizyjnego pilota włożył świeże baterie, dzięki czemu do zmiany programu wystarczy jedno krótkie naciśnięcie guzika). Ale na tym zalety SBC się nie kończą. Po włączeniu wycieraczek klocki hamulcowe od czasu do czasu zbliżają się do tarcz, by w czasie jazdy odparować pozostającą na nich wodę i ułatwić szybszą reakcję układu.

Także w gęstym ulicznym ruchu można poznać jego zalety. Wielu kierowców zatrzymuje samochód tak energicznie, że pasażerom aż odskakują głowy. To efekt zbyt obcesowego obchodzenia się ze środkowym pedałem. Hamulce E-klasy mają funkcję Softstop rozluźniającą nacisk klocków na tarczę w ostatniej fazie hamowania i pomagającą utrzymać kręgi szyjne pasażerów w lepszej formie.

Ostatnim z udogodnień oferowanych przez SBC jest funkcja hamulca postojowego. Wszyscy, którzy jeździli automatami, doskonale wiedzą, że w korkach prawa stopa szybko zaczyna boleć od zapierania się w pedał hamulca. Tu wystarczy go raz mocno wcisnąć, by włączyła się blokada postojowa. Lekkie muśnięcie gazu i powracamy do trybu pełzającego. Kierowcy stojący za nami będą wdzięczni za to, że nie oślepiamy ich diodami LED, a my bardziej zrelaksowani dojedziemy do celu.






Swoją drogą wycofano go z w211 (pozostał w CL, S) ze względu na różne problemy. Niestety nie mogę znaleźć dobrego źródła nt jak działa ten system, w każdym razie MB twierdzi że w razie awarii SBC samochód hamuje konwencjonalnie oraz że wycofał z w211 SBC nie dlatego że jest zły czy gorszy od klasycznego układu, bo jak wciąż twierdzą jest lepszy, a po to by "klienci nie mieli wątpliwości". Ciekawe gdzie leży prawda...

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:15 
stones1 napisał(a):
Ciekawe gdzie leży prawda...


Po mojemu, jak zwykle, po środku... :niepewny:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Masz rację maaaad:

"Po raz pierwszy hamulce elektrohydrauliczne SBC, opracowane przez firmę Bosch, znalazły zastosowanie w 2001 roku, w Mercedesie Roadster SL 500. Innowacją tego systemu było wykorzystanie elektromagnetycznego przekaźnika pomiędzy pedałem hamulca a pompą hamulcową. Przekazuje on informację do układu SBC, który z zasobnika rozprowadza do kół płyn hamulcowy pod ciśnieniem 140-160 barów. Układ SBC realizuje też funkcję tzw. hamowania wstępnego. Po zdjęciu przez kierowcę nogi z gazu klocki zostają lekko przyłożone do tarcz, co skraca czas hamowania. Mimo to hamulce elektrohydrauliczne przestano montować w 2006 roku.

- Jedną z wad systemu SBC była nadmierna wrażliwość na nierówność tarcz - wyjaśnia Andrzej Burczyk, doradca serwisowy z salonu Mercedesa Inter Car II z Zabrza (woj. śląskie). - System odbierał ich najmniejsze bicie jako nieszczelność w układzie, przełączając auto na tryb awaryjny.

Główne hamulce elektrohydrauliczne można spotkać w kilku rocznikach Mercedesów W211, S211, CLS C219, a także w sportowych SLR C199. W hamulce elektrohydrauliczne wyposażano również dwa modele Maybacha - 57 i 62 - z tą jednak różnicą, że zastosowano tu ich rozbudowaną odmianę, tzw. Twin, z dwoma modułami elektrohydraulicznymi. Od 2007 roku układy te zostały wszędzie wycofane i zastąpione zmodyfikowanym nieco systemem tradycyjnym (ABR - Adaptive Brake)."


Co ciekawe - Maybach miał rozbudowaną wersję z dwoma modułami SBC :) , a więc wracamy do tego o czym pisał Boogie. Jednak w najdroższym samochodzie wiedzą co to znaczy bezpieczeństwo....

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jakby był taki super to by go zostawili. Musiał mieć jakieś wady albo faktycznie było ryzyko, że coś się kompletnie popitoli i dupa blada.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 14:27 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Często krytyczne systemy się dubluje, ma to miejsce w wahadłowcach, samolotach.
Co prawde dubluje to koszty, ale koszt zdublowanego systemu przy odpowiedniej technologii może być niższy niż rozwiązania klasycznego.

Tak więc dni linek, cięgien w samochodach są policzone, prędzej czy później zostaną zastąpione przez elektroniczne systemy przekaźnikowe.
Tak postęp, firmy uczą się na błędach, powstają coraz to nowsze, doskonalsze wersje.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 10:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Chcialbym juz zakonczyc definitywnie dyskusje, i powiedziec ze nie jestem anty nastawiony wszytskim nowościom.
Zdaje sobie jednak sprawe, że polaczenie, mechanika elektryka to nie takie hop siup.

Acha, pomysl z elektronicznym odpuszczaniem szczęk na końcu hamowania to masakra dla mnie..... widze pare mozliwosci realizacji tego na bazie prostej mechaniki.
Niebezpieczeństwo widze w tym, że uklad sterujący ma swoim algorytmie funkcje odpuszczania dzialania hamulca- warunkiem wykonania tej operacji jest pewnie sygnal prędkości w koniunkcji z sygnalem z przyspieszania...

ok, sądze że wszyscy powinniśmy zachować chlodne glowy i nie przyjmować wszyskich nowinek producenckich na hurra, tym bardziej ze jestemy bardziej swiaodomymi użytkownikami aut niż reszta ludzi.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 15:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 725
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: E90 320dA
Dzis bylem w salonie obejrzec Insignie.
Wrazenia nastepujace:
Fotel ustawilem pod siebie (mam niecale 190 cm) i o ile z przodu z miejscem bylo ok, to z tylu porazka. Kolana w oparciach, a glowa w podsyfitce (to przez dosyc mocno opadajacy tyl). Dla porownania w E90 nie ma takiego problemu. Fotele przednie praktycznie pozbawione trzymania bocznego, i krotkie siedzisko.
Zauwazylem jeszcze ze pedal gazu jakos dziwnie cofniety w stosunku do hamulca i sprzegla, i bardzo blisko prawej scianki. Podczas jazdy moze to przeszkadzac.
Auto mialo kola 19" a wygladalo to na max 17". Az strach pomyslec jak to wyglada na mniejszych kolach :P
Ogolnie szalu zadnego nie ma.

_________________
E90 320dA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 17:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 597
Lokalizacja: P-no
tez ogladalem a te siedzenia to niby kubelki ale dla ludzi rozmiarow by usa ;] z tylu bardzo malo miejsca nad glowa materialy uzyte tez nie powalaja... co do 19 to potwierdzam nie wygyladaja jakos duzo pewnei przy mniejszych masakra. Samochod z zewnatrz nie najgorszy we wnatrz wogole mi sie nie dpooba

_________________
Puste naczynia haÂłasujÂą najgÂłosniej

[you] obejrzyj :

Moje 330 XI

Brata Audi AWE S4


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Fryderyk napisał(a):

Boogie napisał(a):
wyjasnie Ci jeszcze wiec, że żadna jakaś mechatronika tam nie istnieje.


Takimi systemami, jak sygnalizacja świetlna- zajmują się mechatronicy.


malo nie zapomnialem heheh
Do technikum elektrycznego nie chodziles, na polibudzie nie studiujesz, prąd elektryczny to wiesz że jest w gniazdku a pouczasz mnie czym sie zajmuje mechatronika :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Uczniowe w lepszych technikach elektrycznych mają na zajęciach zrobienie sygnalizacji świetlnej, ale skąd możesz wiedzieć jak nie wiesz co to stycznik, żarówka i kawalek kabla....
Wstydu oszczędź...

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 01:05 
Boogie, spokojnie :keep:

Mam znajomego mechatronika, który się zajmuje sygnalizacją świetlną. Dostaje od każdego jednego skrzyżowania worek pieniędzy, gdyż jest to odpowiedzialność. Błacha rzecz, ale przy takich sprawach nie ma miejsca dla dla amatorów i na żadne pomyłki. Zajmują się tym tacy ludzie, którzy oprócz budowy schematu, wiedzą skąd to się bierze, dlaczego, po co i jak przebudować wszystko.

O ile dobrze pamiętam, mój znajomek projektował właśnie na skrzyżowanie jakieś sterownik PLC we Wrocławiu, jeśli dobrze pamiętam. Chociaż ze sterownikiem PLC może nieco przesadziłem.

Mniejsza o to. W każdym razie chodzi o fakt, że takimi rzeczami się zajmują profesjonaliści, tak samo jak hamulcami.

Boogie napisał(a):
ale skąd możesz wiedzieć jak nie wiesz co to stycznik, żarówka i kawalek kabla....


Ależ jak Ty możesz być dobrym inżynierem, skoro masz małą wyobraźnię i nie wiesz co to sprawność :ok:

Tak więc daj sobie na luz, albo przestać pajacować tego typu stwierdzeniami:

Boogie napisał(a):
na polibudzie nie studiujesz,


:07:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 01:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No dobrze Fryderyku, ponawiam pytanie zatem... Gdzie i co studiujesz?

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 01:32 
PW


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 113 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 127 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL