BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 23:39

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] "jęczące" wspomaganie
PostNapisane: 15 października 2007, 11:49 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
od mniej wiecej tygodnia, przy skrecaniu "jęczy" mi wspomaganie. dzieje sie to tylko po dluzszym postoju, po przejechaniu paru km i paru skretach spowrotem cicho pracuje. kolko caly czas daje sie krecic lekko, bez oporow. bagnet w zbiorniku ATF zanurzony mniej wiecej na 2mm - wiem, ze troche malo ale czy to moze byc powod takiego zachowania, czy przyczyny szukac gdzie indziej? A i moze wiecie ile i jakiego ATF Beatka potrzebuje. Znalazlem w innym temacie, ze do e36 ma byc dextron II, wiec i do e34 pewnie tez ale ile?

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Lublin
Być moze olej do wymiany.
Schłodziło się i możliwe że gęstnieje a po rozgrzaniu wszystko wraca do normy.
Ja na twoim miejscu wymieniłbym olej-dextron II.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
a jak najlepiej to zrobic? bo chyba nie ma korka spustowego zadnego? odpiac przewody, odpalic, pokrecic kolkiem? nie zaszkodzi pompie troche pracy na sucho?

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 12:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
na spodzie pompy jest korek

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 12:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 63
Lokalizacja: Wawa
super, dzieki :super: Litr dextrona II chyba starczy?

_________________
PiÂłeÂś? Nie jedÂź! Nie piÂłeÂś? Wypij !!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 października 2007, 12:54 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Krusin
starczy olej spuszczaj jak bedzie cieply

_________________
Rafalindo 750iL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
jest ktoś w stanie mi pomóc bo chciałbym wymienić płyn do wspomagania ale nie wiem gdzie sie on znajduje ;p :wstyd:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:24 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
pawelziom88 napisał(a):
jest ktoś w stanie mi pomóc bo chciałbym wymienić płyn do wspomagania ale nie wiem gdzie sie on znajduje ;p :wstyd:


W układzie wspomagania ?

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 138
Lokalizacja: Kielce
Ja bym na Twoim miejscu jeszcze się poradził kilku osób gdyż bywały przypadki że po wymianie płynu siadała pompa więc lepiej poczekaj aż więcej osób się wypowie :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego jeśli chcesz wymienić płyn, robisz to w ten sposób,że gdy płyn jest rozgrzany odkręcasz korek ze zbiorniczka,wchodzisz pod spód odkręcasz po prawej stronie korek spustowy tzw. na którym to jest wąż od zbiorniczka,zlewasz płyn. Nie wykręcaj do końca korka z pompy. Jak cały zleci zakrecasz korek na pompie,nalewasz płyn który spełnia wymagania czyli ma właściwości potocznie DEXTRON 2 ,polecam MOBIL.
Mieści się 1 litr do E34. Gdy nalejesz trzeba odpowietrzyć układ,w tym celu nie zakręcasz korka na zbiorniczku,zapalasz auto i krecisz do oporu kierownicą w lewo i prawo,czynnosc powtarzasz kilka razy.Jeśli pompa dalej wyje znaczy ,że skończył się jej żywot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Kolego jeśli chcesz wymienić płyn, robisz to w ten sposób,że gdy płyn jest rozgrzany odkręcasz korek ze zbiorniczka,wchodzisz pod spód odkręcasz po prawej stronie korek spustowy tzw. na którym to jest wąż od zbiorniczka,zlewasz płyn. Nie wykręcaj do końca korka z pompy. Jak cały zleci zakrecasz korek na pompie,nalewasz płyn który spełnia wymagania czyli ma właściwości potocznie DEXTRON 2 ,polecam MOBIL.
Mieści się 1 litr do E34. Gdy nalejesz trzeba odpowietrzyć układ,w tym celu nie zakręcasz korka na zbiorniczku,zapalasz auto i krecisz do oporu kierownicą w lewo i prawo,czynnosc powtarzasz kilka razy.Jeśli pompa dalej wyje znaczy ,że skończył się jej żywot.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:36 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Sorry 2 razy wysłałem
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
a możesz konkretniej napisac gdzie dokładnie znajde ten korek spustowy?
a i ten zbiorniczek od wpomagania to który to?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 19:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Jak podniesiesz maskę od strony kierowcy,przy lampie jest taki zbiornik zazwyczaj koloru brązowego. Od przodu przy pompie z prawej strony na dole.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lutego 2009, 21:57 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
a najlepiej to chyba bedzie jak pojedziesz do jakiegos warsztatu i poprosisz zeby Ci ten plyn zmienili. jak nie wiesz ktora czesc w Twoim aucie nazywa sie pompa wspomagania ro moze lepiej zlecic to fachowcom??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Stalowa Wola
Cytuj:
a najlepiej to chyba bedzie jak pojedziesz do jakiegos warsztatu i poprosisz zeby Ci ten plyn zmienili. jak nie wiesz ktora czesc w Twoim aucie nazywa sie pompa wspomagania ro moze lepiej zlecic to fachowcom??

:!: takie dorady to komu innemu :!:
to forum jest po to by pomagać i nauczac wiec z pomoca kolegów dam rade juz zorientowałem sie we szystkim i sam dam rade także twój kometarz jest zbedny kazzik_yo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lutego 2009, 21:54 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 2469
Lokalizacja: Wisła
Moje BMW: Audi 80 B4Q VR5T
Kod silnika: AZX
pawelziom88 wyluzuj troszke ;] kolega Ci dobrze radzi :) czasami lepiej oddać samochód fachowcowi chociaż faktem jest, że wymiana oleju wspomagania nie należy do rzeczy trudnych :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2009, 10:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Panowie spokojnie,trzeba pomóc chłopakowi.
pawelziom88 słuchaj,sprawa jest prosta :

Zbiornik płynu układu wspomagania masz obok obudowy filtra powietrza,czyli z prawej strony patrząc od przodu samochodu.Zazwyczaj jest kolory brązowego. Na nakrętce w wiekszości jest okrągła naklejka z napisem ATF do okoła czyli wiadomość na temat płynu do układu.

Pompę wspomagania masz widoczną z góry po otworzeniu maski auta, praktycznie pod zbiorniczkiem układu, z którego to wychodzi wężyk ,który doprowadza do niej płyn.

Wchodzisz pod auto,pompa po prawej stronie na dole zamocowana na 3 śrubach,dla ułatwienia w silnikach np m50 niżej obudowy filtra oleju.
Na pompie masz 2 wężę jeden niżej 2 wyżej .
Chcąc zlać płyn odkręcasz ten na samym dole tzn odkręcasz śrubę z wężem u dołu pompy po jej prawej stronie.
Zlewasz płyn , w zbiorniczku odkręcasz korek !!!! Po to by płyn szybko zszedł, oczywiscie płyn musi byc rozgrzany.

Po zlaniu zakręcasz śrube na pompie.
Nalewasz 1 L płynu np MOBIL ATF 220
Odpowietrzasz układ( na zapalonym silniku kręcisz do oporu raz w lewo raz w prawo, kilka razy)


Jeżeli pompa dalej wyje znaczy ,że jest do wymiany.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL