BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 17:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wysprzeglik
PostNapisane: 13 lutego 2009, 23:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Kto moze mi powiedziec jakie sa objawy przy zepsutym wysprzegliku?

Podam objawy swojej małej:

Jezeli wrzuce 1 i bede odpalał na sprzegle w podłodze auto zaczyna jechac do przodu jak zakrece rozrusznikiem. Gdy zapale na biegu jałowym nie da rady wrzucic zadnego biegu. Gdy odpale i jade na 1 wciskajac sprzegło nic sie nie dzieje tak jak było by one cały czas zasprzeglone;/

Poziom płynu ok (jezeli jest to płyn hamulcowy) Układ zapowietrzony (nie wiem jak to sprawdzic) chyba nie jest, ale pedał jest twardy.

Sprzegło raczej tez nie poniewaz jezdze spokojnie.

Z góry dzieki za pomoc:)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 10:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 345
Lokalizacja: BiaÂłystok
Moje BMW: e39 523
Jak wysprzęglik puszcza to pedał sprzęgła jest miękki, bardzo lekko chodzi, ubywa wtedy płynu ze zbiorniczka i nie można wbić biegu.

Objawy które opisujesz wskazuję raczej na problem ze sprzęgłem.

_________________
ZOBACZ MOJE BMW
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=25558


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 13:28 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Pedał sprzegła chodzi tak jak chodził. Ale zdarza sie ze czasem (przez 2 minuty) sprzegło działa normalnie. jak na razie płynu nie ubywa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 13:44 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
odpowietrz :) odkrec zbiorniczek z plynem hamulcowym i "pompuj" pedalem sprzegla. w ten sposob mozna odpowietrzyc, ale nie do konca. najlepiej bedzie odpowietrzac przy wysprzegliku..
a ogolnie objawy ktore opisujesz wskazywalyby na konczace sie sprzeglo. przy normalnej jezdzie tez sie ono zuzywa ;)

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 13:51 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Odpowietrze jezeli nie pomoze odkrece pompe i wysprzeglik zobacze co u nich słychac jezeli bedzie w porzadku to znaczy ze jednak sprzegło :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 13:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Acha czy opłaca sie kupic uzywane sprzegło czy nowe??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 400
Lokalizacja: WĂŞgrĂłw
nie oplaca sie kupowac uzywanego sprzegla. temat kilkukrotnie omawiany na forum. ewentualnie mozna rozwazac wymiane zuzytej tarczy jesli docisk jest w dobrym stanie, jednak zaleca sie wymiane kompletu
posdrou

_________________
e39 520ia
nie dziekuj - kliknij pomogl...
Przytkaj dyfer pal poluma małolat


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 14:31 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Dopowiem jeszcze tylko ze nigdy nie slizgało sie sprzegło. Własnie przed chwila zapaliłem auto wrzuciłem z oporem 1 trzymałem cały czas na sprzegle i czym duzej stałem tym auto zaczynało szybciej jechac tak jakbym puszczał sprzegło, lecz naprawde było ono w podłodze. :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 16:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Podejzewam ze to jest pompa sprzegła która podaje za słabe cisnienie do wysprzeglika. W poniedzialek kupuje zestaw naprawczy do pompy i wysprzeglika mam nadzieje ze to pomoze:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lutego 2009, 17:35 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Witam ponownie.

Wymieniłem reperaturki w wysprzegliku i pompie sprzegła. Wszystko pieknie elegancko lecz sprzegło dalej nie dziala tak jak powinno;/

Ktos moze wie jaka powinnien byc długosc po wcisnieciu sprzegła ramienia wysprzeglika

po krótce opisze o co mi chodzi:
-sciagnełem wysprzeglik, nie odkrecałem przewodów hydraulicznych,
-ramieniem wysprzeglika docisnełem do unieruchomionej czesci i wciskałem z całej siły ramie do srodka wysprzeglika.
-kolega powoli wciskał sprzegło lecz ramie te wysuneło sie góra na 15mm

I czy ktos wie ile powinno wysówac sie takie ramie??

I czy po wymianie reperaturek dalej moze byc nie szczelny układ hydrauliczny??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 18:06 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Powracam

sam zrobiłem wysprzeglik i pompe. Dalej nic z dzialania sprzegła raczej dziala ale gdy silnik nabierze temp. sprzegło nie dziala Mechanik powiedzial ze łozysko oporowe;/

Moze kto wie jak zdejmuje sie skrzynie?? I jak poradzic sobie z tym łozyskiem??

Pozdrawiam i z gory dzieki


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 21:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: skepe
kolego problem który opisałes jest mi troszke znzny i umnie był to docisk a razem z nim tarcza i tez nic sie nieslizgało,chociaz na początku podejrzewano synchronizatory ale raczej obstawiam sprzęgło

_________________
utylizator - Pomog³em kliknij POMÓG£


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 21:19 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 89
Lokalizacja: Strzalkowo
Moim zdaniem też albo łożysko, albo słoneczko Ci siadło. Skrzynia wcale nie jest ciężka do ściągnięcia, ale najlepiej jakbyś miał dostęp do kanału. Ja wymieniałem sprzęgło w 535i także tam było troszeczkę gorzej. Odkręć wał od skrzyni, opuść tłumiki, następnie odkręć skrzynie od silnika, po kolei wszystkie śrubki od góry do dołu. Później odkręć łapę od skrzyni biegów (stalowa na 4 śruby od spodu). Kolejny temat to drążki biegów. Tam jest ciężki dostęp. Od góry musisz odbezpieczyć taką blaszkę przy skrzyni i wyciągnąć bolec. Potem pozostaje Ci już tylko wysunąć skrzynię. Nie zapomnij o wysprzęgliku.
Samo ściąganie nie jest trudne, gorzej jest z założeniem jej z powrotem. Pamiętaj abyś równo ustawił tarczę w słoneczku. Pozdrawiam, życzę miłej zabawy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 22:05 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Byłem u mechanika kazał wymienic mi najpierw wysprzeglik (chodz go juz robiłem wymieniłem wszystkie uszczelki) jezeli spuszcze troche płłynu z wysprzeglika zakrece zaworek sprzegło dziala ale tylko przez moze 10 min i znów nie idzie wbic biegu... Sprzegło jak by poszło to zostało by raz na zawsze w takiej pozycji wiec odpada. Jedyne podejzenia to łozysko oporowe badz słoneczko (chodz to 2 bym wykluczył, poniewaz rowniez by sie nie juz ponownie nie dało wbic biegu)

O co chodzi z ustawieniem tarczy w słoneczku i jak to zrobc?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 09:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 14
Lokalizacja: wielkopolska
jak ściągniesz skrzynie i na 100 procent poszło ci łożysko oporowe to docisku nie ruszaj wymień łożysko i zakładaj skrzynie natomiast jeżeli poszedł ci docisk i będziesz zakładał tarcz przykręć delikatnie docisk tak żeby można było manewrować tarczą ustaw ja idealnie na środku i dokręć docisk... cała robota... :] miłej zabawy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 19:04 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Powracam z mojego małego warsztatu. Zrzuciłem skrzynie.
No i tutaj zaczoł sie problem;/ sciagłem docisk i tarcze. W docisku były kawałki nita który odpadł z koła dwu masowego.

Kolejne pytanko:) Koło dwumasowe ma luzy okolo 3cm przy poruszaniu w prawo i lewo;/ nit który odpadł nie narobił zadnych szkód w sprzegle. 1.Czy to jest normalne ze kolo ma takie luzy??

Przy kreceniu słychac poruszanie sie jakis sprezynek i czy to powinno oddawac takie odgłosy bo nie wiem czy mam zabierac sie za kolo dwumasowe??;/

2. jak rozpoznac złuzyty docisk? Tarcza ma okolo 10mm wiec jeszcze jest dobra. Docisk i tarcza jest firmy LUK nie wiem czy to orginalne sprzegło. Dodam ze słoneczko jest proste i widac ze łozysko oporowe równo dociska słoneczko:)

3. Czy kolo dwumasowe moze wpłynac na złe wysprzeglanie??

Z góry dziekuje

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 15:20 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
Widze ze nikt nie zna odp na to pytanko.

To chociaz moze ktos wie czy tarcza sprzegła moze byc minimalnie krzywa (przy połozeniu na łozysko i zakreceniu to ma wychylenie okolo 1mm w dól w penym momencie)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 141
Lokalizacja: BolesÂławiwc
to jak nikt nie wie??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL