BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 26 czerwca 2025, 11:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] silnik dziwnie chodzi Wie ktoś co może być nie tak ???
PostNapisane: 14 lutego 2009, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
Witam !!!
Mianowicie mam taki problem z M50B20. Silnik po odpaleniu raz na wolnych obrotach chodzi równo trzymie obroty tak jak powinien, bez różnicy ciepły czy zimny, a następnym razem przebiera raz mocniej raz mniej tak jak by nie palił na któryś cylinder, wystarczy jednak delikatnie dodać gazu i jest OK jednak po puszczeniu znów przebiera. Niema reguły raz jest Ok a raz nie. Raz jeżdżę 2 godziny rozgrzeje się i jest wszystko OK a następnym razem przebiera. W aucie niema katalizatora, wyciął go poprzedni właściciel, założył kolektory wydechowe i tłumik od M50B25. Sprawdzałem na kompie 0 błędów odczyt z sądy OK. Po delikatnym wciśnięciu gazu wszystko jest OK chodzi idealnie można powiedzieć, wkręca się na obroty bez żadnego przydławienia, niema żadnych spadków mocy. Jedyne co jeszcze mogę dodać to, to, że chyba było coś grzebane w kompie bo odcina na 7200obr/min. Niemam pojęcia jak się za to zabrać od czego wogóle zacząć ???


Ostatnio edytowano 15 lutego 2009, 11:59 przez Marcineke36, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 20:39 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Kolego czy słowo przebiera oznacza że falują obroty?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 20:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
dokładnie tak, dodam, że gdy zostawi sie na falujących obrotach czym dluzej stoi tym gorzej, chodzi tak jak by nie paliła na któryś cylinder... :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 20:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
za wolne obroty odpowiedzialny jest w zasadzie silniczek krokowy ale nie zawsze się to sprawdza a jak tam ze świecami i czy któraś cewka nie przebija?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
silniczek OK sprawdzony, przepływomierz też. Myślałem o cewkach ale jeszcze nie sprawdzone. Tylko zastanawia mnie to, że po naprawde delikatnym naciśnięciu gazu wszystko jest OK, a gdyby cewka miała przebicie to chyba na trochę wyższych obrotach też by falowało, ale to tylko moje myślenie :/ dodam jeszcze, że auto nawet przy bardzo spokojnej jeździe gdzie biegi zmieniam na poziomie 2500obr/min pali 15L i więcej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 21:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
pali za dużo ale jak piszesz sondy i przepływka OK
z tego co piszesz wynika że ktoś założył chipa bo ta odcinka jest za wysoko
i z tego powodu mogą być kłopoty
napewno pomogłoby wgranie programu ale ile to może kosztować?
oczywiście są to moje sugestie bo przyczyna może być jeszcze inna


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 lutego 2009, 22:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
od 2'ch miesięcy bujam sie z tym samym problemem przy tym samym silniku,
sprawdzone wszystkie elementy mogące mieć wpływ na falowanie obrotów
(robiłem podmianki z autem kumpla)
i żadnych efektów!!
na kompie wychodzi błąd na potencjometrze przepustnicy,
wymieniłem go, przewód sprawdzony i dalej problemy,
jeden z mechaników stwierdził że sterownik świruje,
zamówiłem właśnie i czekam,
dam znać jak jego wymiana rozwiąże problem! :niepewny:

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
Ok czekam, teź mam jakieś dziwne przeczucie, że to wina sterownika :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
Nic nie napisałeś o świeczkach więc powtórzę poprzednika.

Mam E 36 320 i z 92 r sedan i właśnie rok temu miałem taki problem że falował na niskich obrotach, 120 ziko za 6 świec 30 min na świerzym powietrzu i gotowe chodzi jak pszczółka chodzić powinna :) i spalanie spadło ;)

Nie musi to być przyczyna u ciebie ale objawy identyczne miałem więc może warto sprawdzić świece? Możesz spróbować je papierkiem ściernym przeczyścić ale ja uważam że to nie koniecznie musi pomóc a raz na ruski rok trzeba świeczki wymienić ;)

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 23:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
dziś zrobiłem podmianke sterownika,
nie pomogło, nadal obroty niestabilne!! :chytry:
nie wiem już co robić!!

najgorsze że auto spędziło w sumie 2 tygodnie u różnych mechaników i nic!! :dobani:

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 08:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
przemo23pl napisał(a):
najgorsze że auto spędziło w sumie 2 tygodnie u różnych mechaników :dobani:


z tego wniosek że świece wymieniłeś??

cewki? może jedna ma przebicie? podobno da się to łatwo sprawdzić miernikiem ale nie wiem dokladnie jak :wstyd:

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 18:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
polowa ludzi w nowszych 6cylindrowka nie wymienia cewek bo sa one bardzo drogie.. ok 100zl sztuka za BERU..do tego fajki laczace swiece i cewkę po 27zl sztuka (tez BERU)

a miernik mozna sobie wsadzic.. ja mierzylem i napiecie niby dobre, wszystkie takie same a strasznie budą telepało.. wymienialem swiece, przeplywomierz, krokowy, sprawdzalem szczelnosc, wszystkie czujniki i nic

dopiero po wymianie cewek na nowe silnik odżył..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 424
Lokalizacja: Gliwice\Wilcza
Moje BMW: E36 320iA, E39 520iA
Kod silnika: M50B20, M52B20
i nie ma opcji zeby te cewki sprawdzic? 127 zł razy 6 sztuk to troche dużo zeby tak ot sobie wymienic moze bedzie dobrze?

a moze przemo podmien sobie cewki z fajkami od kogos komu buda nie trzesie jak masz taka mozliwosc?

pozdrawiam
StraHu

_________________
pozdrawiam
StraHu



BMW uchyla nam skrawek nieba za życia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 15:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
southOFheaven
... gdzie kupiłeś beru za 100zł ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:37 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
Marcineke36 napisał(a):
southOFheaven
... gdzie kupiłeś beru za 100zł ???


kupilem na allegro, czasem warto czatowac na okazje! w sumie wydałem troche wiecej ponad 100zl (dokladnej kwoty nie jestem pewny). Wykosztowalem sie dużo ale warto było- mam gaz i strzelał ciągle..a teraz jest miodzio!

Co do sprawdzenia to najlepiej to podjechac do kumpla ktory nie ma problemow ze swoja 6cylindrowka i podmienic cewki (jakies pol godziny sie zejdzie na wymianie)..i wazna uwaga cewki z M52 nie pasuja do M50 i odwrotnie!

Druga uwaga- jeśli chodzi o używane cewki z napisem "ZUNDSPULE"- są do bani.. dużo trwalszy jest osprzęt BOSCHA, nie wiem jak z BREMI..i najlepiej kupować komplet, który razem pracował.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 12:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
świece wymienione faktycznie były 4 o jednym symbolu i 2 o inny ale wszystkie 6 NGK założyłem nowe...ale poprawa jest tylko delikatna nadal faluą obroty jak mu pasuje raz OK raz źle, cewki sprawdzone wszystkie są 100% OK wszystkie 6 BOSCH, te same numery...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
a spalanie wręcz powala 14L na 50KM :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 08:33 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
Marcineke36 napisał(a):
a spalanie wręcz powala 14L na 50KM :kwasny:


sonda lambda.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 10:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 28
Lokalizacja: GostyĂą
też tak mi się wydaje, komputer nie pokazuje błędu, ale z tego co mi powiedział elektryk komputer nie zawsze pokazuje błąd jeśli sonda będzie dziłać, ale nie tak jak powinna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 09:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: gdzieÂś w Polsce
Moje BMW: e36
A może czujnik położenia przepustnicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL