BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 20:26

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Poduszki tylniej belki zawieszenia
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 19:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Cześć,

Chciałbym wymienić poduszki tylnej belki zawieszenia w E36 320i sedan z 1997r.
Mam tylko pytanie, ile takich poduszek jest w tym modelu? 2 czy 4 i czy są identyczne?

Czy ich wymiana jest trudna i czasochłonna?
Proszę o opinię i sugestie :)

Dzięki wszystkim


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 19:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
Cztery poduszki. Dwie i dwie inne. Lepiej podjechać do warsztatu bo można się narobić.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 19:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
rozumiem ale jak to 2 inne i 2 inne? chodzi o rozmiar? są jakieś nr katalogowe aby nie kupić złych? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 19:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
z tego co wiem to sa dwa wymiary tych tulei metalowogumowych 62.5mm i 60.5mm po 2 na strone z kazdego rodzaju ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 19:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 159
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 320i 86
W każdym sklepie powinni wiedzieć, jest to w katalogach. Nie powinno być problemu z kupnem.

_________________
ZJAR


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 stycznia 2009, 19:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
aha no właśnie bo posiadam już te 2 większe ale one mają chyba więcej aniżeli 62,5 :)
jutro zakupie te 2 mniejsze
dzięki za info :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2009, 09:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 262
Lokalizacja: Wawa
Jak bedziesz je sam wymienial to powiedz czy nie miałes jakies niespodzianek bo sam chcę podobny manewr wykonac :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Poduszki tylniej belki zawieszenia
PostNapisane: 5 lutego 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
mario1981 napisał(a):
Cześć,

Chciałbym wymienić poduszki tylnej belki zawieszenia w E36 320i sedan z 1997r.
Mam tylko pytanie, ile takich poduszek jest w tym modelu? 2 czy 4 i czy są identyczne?

Czy ich wymiana jest trudna i czasochłonna?
Proszę o opinię i sugestie :)

Dzięki wszystkim


wymiana tulei belki nie jest trudna. najbardziej czasochłonny jest demontaż i montaż.
Jeśli chcesz to robić to najlepiej według mnie wymienić także tuleje wahaczy, bo i tak musisz je demontować więc po co robić to dwa razy. Ja wymieniałem je we wrześniu i wszystko zajęło mi ok tygodnia (2-3 godziny po pracy) ale wszystko było piaskowane i na nowo malowane.

oto efekty
[img][img]http://img520.imageshack.us/img520/6634/s6300005fa2.jpg[/img][/img]

[img][img]http://img232.imageshack.us/img232/6590/s6300004sc1.jpg[/img][/img]

Gdyby był ktoś zainteresowany to mogę wykonać taką usługę tj. piaskowanie,wyciśnięcie starych i wprasowanie nowych tulei oraz malowanie. Proszę pisać na PW


Ostatnio edytowano 10 marca 2009, 17:37 przez ufniarski, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 16:31 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Lokalizacja: WrocÂław
gratuluje tak zadbanego podwozia :)

mógłbyś napisać jakiej firmy użyłeś gumy do wahaczy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 21:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
overrun napisał(a):
gratuluje tak zadbanego podwozia :)

mógłbyś napisać jakiej firmy użyłeś gumy do wahaczy?



Dzięki za uznanie :D

Do wahaczy użyłem tulei MEYLE natomiast do belki FEBI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 21:49 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
a mógłbyś opisać czym sie objawiają wytłuczone gumy tylnej belki?bo zdaje sie że mam ten sam problem i czy mógłbyś opisać krok po kroku jak zdemontować belke

bardzo byłbym wdzięczny za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Sosnowiec
Co do objawów to u mnie zawieszenie zrobiło się głośne i strasznie skrzypiało. Aby wymontować belkę należy:
-odkręcić wał napędowy, wymontować wydech oraz półosie
-wyciągnąć linkę hamulca ręcznego
-odkręcić wahacze poprzeczne od wzdłużnego,wyciągnąć sprężynę
-wykręcić i ściągnąć dyfer
-odkręcić wahacze poprzeczne od belki
-odkręcić i ściągnąć belkę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 22:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
dzięki a czy stuki przy zmianie biegu na wysokich obrotach,i przy redukcjach na wysokich obrotach i szybkim puszczaniu sprzęgła też pasują do objawów.zaczeło mi stukać dopiero po zmianie silnika na mocniejszy(z 1.8 na 2.0)wcześniej raczej nie było słychać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Ja wam powiem tak - jak juz kolega wyzej napisal - jest to bardzo czasochlonne i nielatwe zajecie. Dobre tuleje wytrzymaja 5-10 lat. Dlatego ja kupujac do siebie wzialem oryginal BMW i wiem co mam. Oryginal, nie guma ze znaczkiem lemforder czy inny zamiennik. Niewiele drozszy a pewny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL