BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 maja 2025, 23:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lakierowanie samochodu
PostNapisane: 15 lutego 2009, 12:48 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
Witam panowie,
Na wiosnę mam zamiar dać samochód do Lakierowania, a to dlatego że niestety ruda wyszła w niektórych miejscach np.tylne nadkola, lewy błotnik przód, tylna klapa to i zostały do roboty miejsca gdzie wkłada się lewarek do podnoszenia auta.
Tak ze blacha też będzie robiona, a obecny lakier to czerwony akryl i nie wiem czy lakierować na taki sam kolor czy lakierować na metalik?
Powiem tak że koszt lakierowania by mnie wyszło 3tyś zł i robić to będzie mój kumpel lakiernik i powiedział ze decyzja zależny do mnie. Tylko że lakierowane było by całe auto z zewnątrz a komora silnika została by bez lakierowania.

Co o tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 13:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 40
Posty: 2468
Lokalizacja: Sokółka
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M50B30
Garaż: e36 325i alpinweiss http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=154980 e38 740i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=145154 moje byłe e36 w Dakarze http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=114724 e39 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=103364 moje byłe e36 GT http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=34223
najlepiej jak pomalujesz na ori.kolor jest piękny a jak pomalujesz na inny kolor to komora będzie miała inny kolor :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 13:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
no w sumie tak tylko denerwuje mnie to że ori lakier szybko matowieje jak np słońce świeci.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Bielany
kris185 napisał(a):
no w sumie tak tylko denerwuje mnie to że ori lakier szybko matowieje jak np słońce świeci.


ale to przecież nie jest kwestią koloru, a rodzaju lakieru. Również polecam oryginalny kolor, a lakieruj nie akrylem, a 2 warstwowym z bezbarwnym dobrej jakości odpornym na UV.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 13:26 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
peacemaker napisał(a):
kris185 napisał(a):
no w sumie tak tylko denerwuje mnie to że ori lakier szybko matowieje jak np słońce świeci.


ale to przecież nie jest kwestią koloru, a rodzaju lakieru. Również polecam oryginalny kolor, a lakieruj nie akrylem, a 2 warstwowym z bezbarwnym dobrej jakości odpornym na UV.


Dzięki przedyskutuje to z lakiernikiem, też wolałbym ori lakier.
Co do koloru to zostaje czerwony tylko akryl czy metalik.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Bielany
kris185 napisał(a):
tylko akryl czy metalik.


Rozmawiając ze swoim lakiernikiem nie używaj pojęcia akryl, bo się nie dogadacie. Akryl to lakier jednowarstwowy, o wiele tańszy, ale ma tendencje do matowienia pod wpływem UV. Ja ci radzę polakierować 2-warstwowym (solid, czy metalic to już musisz sam wybrać, ja zawsze polecam ori), na spód baza , a na wierzch bezbarwny DOBREJ jakości. Wtedy nawet słonce Kalifornii Ci nie straszne


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 13:49 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
dzięki za rady napewno z nich skorzystam :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 17:44 
Za dużo ne gadaj, powiedz, że ma być czerwony (według ori. numeru) z tym, że w bazie.



Co do zmiany koloru- po prostu dużo większe koszty, malujesz wtedy środki, komory itd. zawiasy, coś lekko odjejdzie i już są jakieś ślady...


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 19:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
tak jak poprzednicy radzili tak i ja mysle. pomaluj na kolor taki jaki byl tylko koniecznie w bazie. dasz dobry bezbarwny i gwarantuje Ci ze bedziesz napewno zadowolony.

jak bys chcial zmienic na metalik tylko z wierzchu to bedzie jedna wielka lipa i tyle. ktos otworzy maske i zobaczy ze cos takiego zrobiliscie to peknie ze smiechu... :wstyd:
pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 21:40 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
dziwnie by to wyglądało zewnątrz metalik a komora ori lakier, macie racje każe polakierować na taki jaki jest ale tak żeby to na słońcu nie matowiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 21:41 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
dziwnie by to wyglądało zewnątrz metalik a komora ori lakier, macie racje każe polakierować na taki jaki jest ale tak żeby to na słońcu nie matowiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 21:49 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2541
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 530d
kris185 napisał(a):
Tylko że lakierowane było by całe auto z zewnątrz a komora silnika została by bez lakierowania.
W tym przypadku maluj na taki kolor jaki był. Nie ma co kombinować, później od razu widać że jakaś sztukateria ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
kazzik_yo napisał(a):
jak bys chcial zmienic na metalik tylko z wierzchu to bedzie jedna wielka lipa i tyle. ktos otworzy maske i zobaczy ze cos takiego zrobiliscie to peknie ze smiechu...
Powinieneś wiedzieć kolego ,że każde bmw które jest lakierowane metalikiem komorę silnika ma polakierowane tzw.kontrastem i jest to lakier bezgrysowy.Także jak dobierzesz kolor bordo metalik,a komorę masz bordo bezgrysowy ,mało kto zakuma że orginalnie miało inny kolor.(pozostają wklejki z numerem oczywiście),ale ja również podpisuję się pod opinia kolegów orginał w dwuwarstwie i to według mnie najlepsze rozwiązanie. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
peacemaker napisał(a):
nie używaj pojęcia akryl
a dlaczego nie?
każdy nawierzchniowy lakier jest akrylem.
peacemaker napisał(a):
ma tendencje do matowienia pod wpływem UV
jak każdy lakier (z czasem)
peacemaker napisał(a):
na spód baza
a są inne możliwości?

Akryl w bazie i raczej nie musisz tu cudować z super lakierem, :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:02 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
AC_SCHNITZER napisał(a):
a są inne możliwości?
Co masz na myśli "inne ".Najtrwalsze są na chwilę obecną HS (renomowanych firm oczywiscie),a co Ty polecasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
torsten, niee oto mi chodziło :)
chodzi o metodę nakładania napisał peacemaker, na spod a są bazy na wierzch? :D ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:18 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: lubuskie
Moje BMW: e39 530d
AC_SCHNITZER napisał(a):
torsten, niee oto mi chodziło :)
chodzi o metodę nakładania napisał peacemaker, na spod a są bazy na wierzch? :D ;)
Znam "fachowców" co nakładali,dlatego wolę zapytać,może o czymś nie wiem. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 21
Lokalizacja: Bielany
AC_SCHNITZER napisał(a):
peacemaker napisał(a):
nie używaj pojęcia akryl
a dlaczego nie?
każdy nawierzchniowy lakier jest akrylem.
peacemaker napisał(a):
ma tendencje do matowienia pod wpływem UV
jak każdy lakier (z czasem)
peacemaker napisał(a):
na spód baza
a są inne możliwości?

Akryl w bazie i raczej nie musisz tu cudować z super lakierem, :hyhy:


Bardzo jesteś 'mundry', a Twój post bardzo twórczy.
Ale wiesz co? Nie chce mi się z Tobą gadać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:25 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 42
Posty: 652
Lokalizacja: Ruda Śląska
Moje BMW: e36
Kod silnika: m42b18 swap m50b20
no właśnie liczę na jakieś odpowiedzi lakierników :hyhy: podpowiedzi, każda wypoweidz jest prze zemnie przemyślana i wnioskuje że zostanie ori dwuwarstwowy. (dobrze gadam?)
tak żeby szybko nie matowiał na słońcu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 2786
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Moje BMW: AR 159
torsten napisał(a):
Znam "fachowców" co nakładali,dlatego wolę zapytać, wiem. ;)
:rotfl: powaznie?
mi sie nie zdążyło kogoś takiego spotkać :hyhy:


peacemaker napisał(a):
Nie chce mi się z Tobą gadać
nie musisz wystarczy ze odpowiesz na pyt, zadane w tym temacie.
peacemaker, tak trzymaj :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL