BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 17 czerwca 2025, 18:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Problem z rozrusznikiem? w momencie odpalania....
PostNapisane: 17 lutego 2009, 06:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
WItam,
Mam E34 520i rok 1996, silnik Vanos 2.0/24v. dzisiaj rano temperatura -3.5st/c przekrecam kluczyk zaskrecil rozrusznik ze 3x po czym jak by cos go zabokowalo i wszystkie kontrolki przygasly dosyc mocno (prawie zgasly), kolejna proba i juz nawet nie krecil tylko tak jak bym go czyms zablokowal i w tym samym czasie wszystko mocno przygasalo- probowalem tak z 6-7x i caly czas tak samo- ale ku mojemu zdziwieniu nagle zakrecil i odpalil!!! dojechalem do pracy zgasilem i z ciekawosci sprawdzilem czy odpali i bz problemu odpalil - jak to mozliwe?

oczywiscie wiem jak sprawa wyglada, zapewne uslysze ze to akumulator ale rok temu byl sprawdzany i jak sam sprzedawca powiedzial ze nie trzeba wymieniac to musial byc dobry (podpinal opornice ktora na moich oczach zrobila sie czerwona)

dodam ze nigdy nie mialem problemów z odpalaniem- nawet przy -20st/c
nic tez nie zostawilem wlaczone wiec nie wyczerpalem aku.
Mial ktos podobny problem? czy mozna wykluczyc akumulator?

pozdrawiam i licze na jakies sugestie :|


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 07:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 290
Lokalizacja: rzeszĂłw
no wiesz ja raz na rok doładowuje akumulator i nie mam problemu ale sprawdź akumulator naładuj go a potem sprawdź przez rok czasu akumulator może ulec uszkodzeniu lub rozładowaniu a to że się rozładował nie znaczy że jest do wymiany bez paniki naładu sprawdź go a jak dobry to posprawdzaj czy niee masz czegoś podłączonego co by mogło go przez noc rozładować


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 08:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
przed momentem dowiedzialem sie od chlopaków w pracy, ze to moze byc element o nazwie "Bendiks"...

(akumulator bym skreslil z listy "podejzanych" po pozniej odpalil a troche go wymeczylem tymi probami odpalienia- ale moge sie mylic). w koncu sie odblokowalo i bez problemu odpalil.

nie wiem czemu tak sie przyblokowalo ale "bendiks" wszystyko by tlumaczyl.

mial ktos z was taki problem? bo efekt byl taki jak bym zlapal wiertlo od wiertarki o probowal zakrecic ale bez efektu. pozniej zalapalo i zakrecil i odpalil.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 lutego 2009, 08:20 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2178
Lokalizacja: Kamień Pomorski
Moje BMW: e 60
Kod silnika: 530 I
ja postawiłbym na tuleje rozrusznika. Generalnie i tak masz rozrusznik do wymontowania i wystarczy posprawdzać w jakim stanie jest bendix, tuleje i cała reszta. Po wymontowaniu można go sprawdzić "na krótko" i wtedy będzie więcej wiadomo.

_________________
"wóz najszybszy w mieście"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Klemy
PostNapisane: 17 lutego 2009, 10:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
A ja bym najpierw sprawdzil klemy i je przeczyscil i sprawdzil czy sa dobrze dokrecone. Poniewaz z tych wachan temperatury napewno lekko sa zasniedziale i to moze byc przyczyna ze rozrusznik nie dostaje tyle pradu co trzeba. ja tak mialem wlasnie jak jechalem autem i nagle na parkingu samo mi zgaslo i co ja do odplalania a tam 2 razy ledwo co zakrecilo i tyle. po otwarciu maski przeczyszczeniu klem i dokreceniu ich problem zniknął :):)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL