BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] skaczące obroty
PostNapisane: 19 lutego 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Witam:) wiem ze takie posty już były ale wydaje mi się że moją inną przyczynę mianowicie kiedy odpalam silnik rano na benzynie skaczą obroty raz mocno raz słabiej przez około 30-50s potem ustają. Kiedy po odpaleniu przełączę na gaz silnik chodzi równiutko(wiem ze tego sie nie robi to był tylko test) i teraz pytanko pompa czy filtr paliwa?? a może jeszcze coś innego? dodam ze w zeszłym roku wymieniłem pompę ale niestety kupiłem zamiennik z przyczyn oczywistych. pzdr


Ostatnio edytowano 25 lutego 2009, 21:31 przez innystyl, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 14:31 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Odłącz przepływomierz na chwilę i zobacz czy nadal tak skaczą te obroty. w przypadku awarii pompy paliwa czy też zatkanego filtra najczęściej są problemy z odpalaniem bądz też z wkręcaniem na obroty i spadkiem mocy. Mi to na walniętą przepływke wgląda jak nic.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 17:39 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 47
Lokalizacja: RWLK
popieram. mi to wyglada na przeplywomierz.. skaczace obroty. znam to.. mialem tak w 730i. tyle ze u mnie przeplywomierz mial troche gorsze objawy.. skoki obrotow, gasniecie. w czasie jazdy trzeba bylo sie pilnowac.. przy puszczeniu gazu bo auto gaslo.. ale wyglada to na przeplywomierz.. czyli nic taniego i nic fajnego..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 20:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: WyszogrĂłd
Skoro eksploatujesz auto na gazie a jak podejrzewam na benzynie sporadycznie to wyczyściłbym jeszcze silnik krokowy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lutego 2009, 20:15 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
cześć,

a u mnie taka sytuacja była spowodowana sterownikiem gazu (brak prawidłowych korekcji po temperaturze i ciśnieniu gazu) dodatkowo jeździłem na zbyt ubogiej mieszance błąd DME 201 Lambda Regulation
po wymianie sterownika na nowszej generacji pomogło, ale jeszcze kilka elementów musi byc dogranych aby instalacja chodział tak jak powinna

P.S. jakiej firmy masz instalacje?

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 11:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
Drodzy koledzy sprawdziłem to dzisiaj rano. Odłączyłem przewód od przepływki i bez zmian nawet trochę bardziej szalał...:/ jakaś inna propozycja?? a może coś źle zrobiłem. Odłączyłem przewód i odpaliłem silnik za pierwszym razem wkręcił sie na bardzo niskie obroty i zgasł za drugim razem odpalił ale obroty mocno skakały.. czy może jestto silnik krokowy?? można go też odłączyć?? A co do firmy owej instalacji to nie mam pojęcia samochód kupiłem już z ta instalacja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 11:26 
Offline
Forumowicz

Posty: 451
Lokalizacja: Polska
Jeżeli odłączyłeś przepływkę i nie ma żadnej różnicy to znaczy ,że jest uszkodzony przepływomierz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
To nie dobrze:/ to teraz drodzy koledzy powiedzcie czy jest jakaś możliwość naprawy czy regeneracji? ciężkie czasy nastały i ciężko będzie z zakupem nowej:/ a jakieś konsekwencje grożą mi jeśli narazie nie wymienię?? bo jakiejś szczególnego spadku mocy nie odczuwam.. wielkie dzieki panowie pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 14:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Nie panikuj. W silniku M20 masz przepływomierz starszego typu czyli klapkowy. Wymontuj go i zobacz jak pracuje klapka. Czy się nie zaciera albo nie lata za swobodnie. Jeżeli masz trochę pojęcia to może sam go naprawisz.
A powiedz czy ostatnimi czasy nie miałeś wystrzału na gazie?
Generalnie jazda z walniętym przepływomierzem powoduje właśnie tak jak u ciebie falowanie obrotów i znaczny wzrost spalania benzyny. W przypadku jazdy na gazie nie ma na to większego wpływu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 16:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
No to świetnie:) no obroty faluja mi od jakiegoś czasu, czasem zdarzało się że po odpaleniu chodził równiutko, teraz zimą się to nasiliło.. co do wystrzału to w ubiegłym roku miałem kilka ale byłem u gazownika na regulacji i zawory tez były regulowane bo okazało sie ze nie przepalał w zeszłym tygodniu mi niespodziewanie wystrzelił zaraz po przełączeniu na gaz dodam ze silnik nie był rozgrzany.. a spalanie na benzynie to nie wiem sporadycznie jeżdżę po mieście na krotkich trasach bo na gazie nie ma sensu w takich przypadkach, ale za to na gazie ostatnio spalił mi 25l w mieście trochę dużo ale zły nie jestem na to


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 16:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
No to świetnie:) no obroty faluja mi od jakiegoś czasu, czasem zdarzało się że po odpaleniu chodził równiutko, teraz zimą się to nasiliło.. co do wystrzału to w ubiegłym roku miałem kilka ale byłem u gazownika na regulacji i zawory tez były regulowane bo okazało sie ze nie przepalał w zeszłym tygodniu mi niespodziewanie wystrzelił zaraz po przełączeniu na gaz dodam ze silnik nie był rozgrzany.. a spalanie na benzynie to nie wiem sporadycznie jeżdżę po mieście na krotkich trasach bo na gazie nie ma sensu w takich przypadkach, ale za to na gazie ostatnio spalił mi 25l w mieście trochę dużo ale zły nie jestem na to.. postaram się jutro go wymontować wtedy napisz co i jak to wygląda..pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 15:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
wyciągłem ten przepływomierz było pełno syfu wyczyściłem go. jesli chodzi ozacinanie to nie chodzi sprawnie. po zmontowaniu odpaliłem silnik i początkowo równo chodził potem zaczął znowu skakać ale juz słabiej i co teraz??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 16:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Silniczek krokowy. Odpal auto, odłącz i napisz co się stało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
A więc silniczek krokowy.. odpaliłem silnik odłączyłem go i obroty ustabilizowały sie na poziomie 900.. następnie znowu go podpiąłem i zaczęły skakać ale w niewielkim zakresie.. Czyli to on ale jeśli obroty tak słabo skaczą to chyba wystarczy go wyczyścić?? są jakieś środki do czyszczenia lub jakieś sposoby??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 16:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Możesz spróbować go wyczyścić. Specjalnych preparatów jako takich raczej nie ma. Jedynie co to przepłukać benzyną, denaturatem lub innymi tego typu środkami i delikatnie wytrzeć.
Jeżeli to nic nie pomoże to tylko wymiana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 17:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
ok wielkie dzięki:)pzdr :) :) http://www.bmw-sport.pl/images/smiles/smile.gif


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Moje BMW: E34
Kod silnika: M20B25
wyczyściłem.. no i po odpalenie delikatnie jeszcze pulsują.. za to po wciśnięciu sprzegła obroty podchodzą do 1500 a na wolnym jak stoi to 1100-1200 do wymiany????


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL