rafalbazar napisał(a):
ja tak mam na zimnym ze gasnie albo obroty sa tak niskie ok 500 ze strasznie trzesie silnikem czy to objaw silniczka zjechanego ?
ale na ciepłym już jest lepiej, jak wskazówka stoi w pionie od temp to obr nawet 1100 obr na benie czy tak powinno być?
czy na ciepłym silniku krokowiec przestaje być potrzebny ?
Silniczek krokowy odpowiada za utrzymanie wolnych obrotow w zaleznosci od obiązenia
w praktyce wyglada to tak ze jesli chodzi sobie autko na wolnych i właczysz swiatla to obroty lekko spadną i zaraz wróca spowrotem na poprzednią wartosc (ok 800 rpm)
co do falowania na zimnym silniku moze byc wiele przyczyn np: czujnik temp, nieszczelny dolot, sonda lambda, świece, kable WN, czujniki spalania stukowego - chociaz tutaj raczej są problemy z mocą. ogolnie polecam podlaczyc pod kompa i zobaczyc czy silnik nie ma byków
Pozdro