BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 7 czerwca 2025, 13:51

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 00:30 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
pamietajcie ze kazde glebokie rozladowaine akumulatora mocno go niszczy :]

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 01:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
80A czemu nie? pewnie mial jakis wzmak z 500w rms ;]. a do tej osoby ktory moze sluchac z 50minut muzy bo spada napiecie... to albo masz tez wzmachola albo aku do wymiany :D no chyba ze aku niedoladowane. u mnie na starym akumulatorze 45ah audio nie raz potrafilo grac 2-3h (dluzej pewnie tez by dalo rade i powinno ale nie sprawdzalem) i bez problemu mozna bylo odpalic.

ogolnie wyzsze serie akumulatorow NIBY powinny sobie radzic ze znacznym wyladowaniem i potem doladowaniem. sluchanie muzy przy malym aku ale dobrym i naladowanym na polowe glosnosci to mozna sluchac z 4godzinki i jeszcze spokojnie akumulator bedzie naladowany w polowie. w sklepie z ciekawosci pytalem sprzedawce to powiedzial ze z 10godzin akumulatorek uciagnie radio- tyle to raczej nie bede sluchal <lol>. ogolnie chcialem sie dowiedziec z ciekawosci ile to zjada pradu z akumulatora takie sluchanie muzyki itd bo i tak jak slucham muzy to z poltorej godzinki.
ps. na akumulatorek jak jest jeszcze gwarancja to nie ma sie czym przejmowac ;]

najwieksze dzieki dla tego ktory napisal o poborze rzedu 7A i graniu 7h. dziex i pozdro


a tak w ogole. jesli mam alternator 80A to przy jakich obrotach silnika ile A generuje?
moze ktos napisze ile A zjadaja swiatla mijania, ile ogrzewanie tylnej szyby, ile dmuchawy na maksa, i ile A do pracy silnika i co jeszcze w trakcie jazdy zuzywa prad? moglbym wtedy mniej wiecej zobaczyc ile zostaje ladowania na akumulator i zobaczyc w jakim czasie ile doladuje. ile A alternator daje na wolnych obrotach i jak potem rosnie moc ladowania wraz ze wzrostem obrotow? przy jakich obrotach silnika alternator juz pracuje z maksymalna skutecznoscia?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 07:59 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
a co liczenia kolego w szkole nie uczyli ? trzeba na forum poprosic o wyliczenie tego o co pytasz ? :super: :super:

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 12:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
tomaszeklolek napisał(a):
80A czemu nie? pewnie mial jakis wzmak z 500w rms ;]


wzmacniacze mialy laczna moc 1.3kW rms, a glosnosc mialem tak ustawiona ze pobieral 80A - mialem wtedy wbudowany miernik A i V.

tomaszeklolek napisał(a):
a do tej osoby ktory moze sluchac z 50minut muzy bo spada napiecie... to albo masz tez wzmachola albo aku do wymiany


mam 2 wzmaki rowniez niesłabe :hyhy:

tomaszeklolek napisał(a):
najwieksze dzieki dla tego ktory napisal o poborze rzedu 7A i graniu 7h. dziex i pozdro


ciesze sie ze moglem pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 233
Lokalizacja: z zawinkla :)
Rany ale pytanie :wstyd: dotąd aż nie padnie :wstyd: Ludzie dawajcie jakieś ostrzeżenia za takie pytania :rotfl: bo się płakać chce jak się to czyta. Pozdrawiam serdecznie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 22:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
PageUp napisał(a):
pamietajcie ze kazde glebokie rozladowaine akumulatora mocno go niszczy :]

W tym przyadku jest to totalna bzdura

Jesli aku jest calkowicie rozladwany i tak zostawiony na dluzszy czas to z tym sie zgodze bo "zsiarczeje" ale jesli jest w samochodzie to nic sie mu nie dzieje to jest jego normalna praca znamionowa jest rozladowywany i ladowany przy jezdzie


Do tego dodam iż rozwiazaniem w takim przypadku jest 2 aku lub aku deczko wiekszej pojemnosci

Co do sluchania muzyki na postoju....
jesli masz, a mysle ze masz jakies diody lub podswietlanie na wzmacniaczu czy na radiu zauwaz jak podczas mocnego basu przygasa Ci radio czy wzmacniacz. Jesli siada Ci napięcie to nie ma mowy o czystym dzwięku wiec jaki sęs jest sluchac "pierdzącej" muzyki

Kod:
moze ktos napisze ile A zjadaja swiatla mijania


hehe napisze Ci jak sobie to mozesz obliczyc a reszte zrobisz sobie sam :D
I = P/U czyli jesli masz 2 zarowki 55W to (pomijam prad przekaznikow)
110W/12V = ok 9A


Ostatnio edytowano 20 lutego 2009, 22:41 przez DJ_Misiek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 22:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
qrax napisał(a):
kwiatus19 napisał(a):
Pojechałeś kolego z tymi Amperami :) :rotfl:



musze udowadniac? zapewniam cie ze wiem co pisze


Kolego w Fordach Sierra najczęściej spotykane (i za razem największe ) alternatory to 55A dla benzyny, a jak miałeś diesla to max 70A.
Skąd brałeś 10 A extra (zakładając że miałeś diesla) i cała reszta auta zasilana była energią słoneczną.
Panowie ten temat jest troche niepoważny wg, mnie. Liczenie ile wytrzyma akumulator na radiu Pioneer + wzmacniacz Blaupunkt za pomocą wzorów ze szkoły podstawowej nijak się ma do rzeczywistości.

Ja też mogę zapewnić, że wiem co piszę :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lutego 2009, 22:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
kwiatus19 napisał(a):
Panowie ten temat jest troche niepoważny wg, mnie. Liczenie ile wytrzyma akumulator na radiu Pioneer + wzmacniacz Blaupunkt za pomocą wzorów ze szkoły podstawowej nijak się ma do rzeczywistości.


Kolego wlasnie za pomocą tych wzorów mozna sobie to samemu obliczyc nie trzeba zakladac do tego tematu na forum bo jest to bardzo proste

Kolega nie wiedzial - teraz juz wie :rotfl:

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 00:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
DJ_Misiek napisał(a):
PageUp napisał(a):
pamietajcie ze kazde glebokie rozladowaine akumulatora mocno go niszczy :]

W tym przyadku jest to totalna bzdura

Jesli aku jest calkowicie rozladwany i tak zostawiony na dluzszy czas to z tym sie zgodze bo "zsiarczeje" ale jesli jest w samochodzie to nic sie mu nie dzieje to jest jego normalna praca znamionowa jest rozladowywany i ladowany przy jezdzie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kwasowo-ołowiowy (skopiujcie cały link do przeglądarki)
hmm wikipedia ja i inne źrodła twierdzą cos innego :]

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Ostatnio edytowano 21 lutego 2009, 00:10 przez PageUp, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 00:06 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
sie dwarazy sie wyslalo :/

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 00:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
PageUp napisał(a):
DJ_Misiek napisał(a):
PageUp napisał(a):
pamietajcie ze kazde glebokie rozladowaine akumulatora mocno go niszczy :]

W tym przyadku jest to totalna bzdura

Jesli aku jest calkowicie rozladwany i tak zostawiony na dluzszy czas to z tym sie zgodze bo "zsiarczeje" ale jesli jest w samochodzie to nic sie mu nie dzieje to jest jego normalna praca znamionowa jest rozladowywany i ladowany przy jezdzie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_kwasowo-ołowiowy
hmm wikipedia ja i inne źrodła twierdzą cos innego :]


myśle że jeden i drugi ma racje, chwilowe całkowite rozładowanie nie powinno mu zaszkodzić ale pomóc napewno mu nie pomoże i wogóle powinno sie unikać całkowitych rozładowań

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 00:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
DJ_Misiek napisał(a):
Kolego wlasnie za pomocą tych wzorów mozna sobie to samemu obliczyc nie trzeba zakladac do tego tematu na forum bo jest to bardzo proste


Owszem można obliczyć, ale w przybliżeniu. Rzeczywistość zawsze odbiega od kartki papieru.
Co z tego, ze masz aku np: 48Ah jak Twój alternator mający 90% sprawności nie nadąży ładować go, ponieważ większość mocy pobiera CarAudio w aucie. Wyliczysz sobie ze wzoru że wytrzymać powinien 3 godz 12 min 23 sek. Pojedziesz z ekipą latem nad wodę, załączysz audio i okaże się że po 2 godz 3 min 11 sek jest koniec balangi :rotfl: :rotfl: :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 00:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
Całkowite rozładowanie - wszyscy wiemy o co chodzi 100% rozładowania
niestety co do głębokiego rozładowania - mozna sądzic ze jest to 40% moze 50% a moze 70% rozładowania, nie wiemy zatem jak głębokie jest to rozladowanie
nie mozemy popadac w skrajność bo jesli ktos to przeczyta i bedzie wiedzial ze pare razy padl mu aku to pomysli sobie ze ma akumulator do wymiany bo juz jest zniszczony NIE

jesli aku ma stac czyli nie bedzie uzywany dajmy na to pol roku to powinien byc NALADOWANY.
Normalną praca aku jest ze czasem jest naladowany innym razem troszke mniej ale tak jak to pisal przedmowca nie mozemy dopuszczac zbyt czesto aby byl rozladowany całkowicie


Pozdrawiam

_________________
zobacz moje E36 318IS


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 00:37 
Offline
Forumowicz

Posty: 298
Lokalizacja: Limanowa
Moje BMW: E36 318is
Kod silnika: M42B18
kwiatus19 napisał(a):
Owszem można obliczyć, ale w przybliżeniu. Rzeczywistość zawsze odbiega od kartki papieru.
Co z tego, ze masz aku np: 48Ah jak Twój alternator mający 90% sprawności nie nadąży ładować go, ponieważ większość mocy pobiera CarAudio w aucie. Wyliczysz sobie ze wzoru że wytrzymać powinien 3 godz 12 min 23 sek. Pojedziesz z ekipą latem nad wodę, załączysz audio i okaże się że po 2 godz 3 min 11 sek jest koniec balangi


Chodziło mi o to ze orientacyjnie bedzie wiedzial jak dlugo bedzie mu gralo na tej balandze

Dokładnie licząc trzeba by bylo wziąsc pod uwage nie tylko napięcie i prąd ale takze temperature aku a co za tym idzie opor wewnętrzny ale przeciez nie o to nam chodzi

Tu chodzi o obliczenia orientacyjne wiadomo ze aku nie jest nowy, nie ma tej sprawnosci dlatego do wyliczen trzeba podchodzic z dystansem ale .... :D gostek bedzie wiedzial ze np pogramu to 2,5 godziny a nie 10 godzin :D :rotfl:

Sorki za napisalem jeden post pod drugim ;) wiecej sie to nie powtorzy :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 01:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
kwiatus19 napisał(a):
qrax napisał(a):
kwiatus19 napisał(a):
Pojechałeś kolego z tymi Amperami :) :rotfl:



musze udowadniac? zapewniam cie ze wiem co pisze


Kolego w Fordach Sierra najczęściej spotykane (i za razem największe ) alternatory to 55A dla benzyny, a jak miałeś diesla to max 70A.
Skąd brałeś 10 A extra (zakładając że miałeś diesla) i cała reszta auta zasilana była energią słoneczną.
Panowie ten temat jest troche niepoważny wg, mnie. Liczenie ile wytrzyma akumulator na radiu Pioneer + wzmacniacz Blaupunkt za pomocą wzorów ze szkoły podstawowej nijak się ma do rzeczywistości.

Ja też mogę zapewnić, że wiem co piszę :D


A co twoim zdaniem ma wspolnego wartosc pradu jakim moze ladowac alternator?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 11:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
kolego chcesz długo grać z muzą na full przy użyciu mocnych wzmacniaczy to bez kondensatora ani rusz!!

kup sobie coś takiego:
http://www.allegro.pl/item544645223_bos ... favat.html

ten jest 10 faradowy będziesz mógł grać spokojnie cały dzień możesz też kupić z mniejszy( brat ma 1 farad wzmacniacz 200rms) i masz nawet na wyświetlaczu pokazane napięcie wiec masz wszystko!! spadnie napięcie wyłączasz sprzet ale naprawde można słuchać i słuchać bardzo długo

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 12:22 
ja się zbytnio nie znam na prądzie, ale nawet ja widzę, że ten temat jest głupi :)

Nie da się określić ile wytrzyma aku, wszystko zależy od jego kondycji, w jakim stanie jest i jaki jest pobór mocy, za pomocą wzorów- oczywiście, że mają się dobrze do rzeczywistości :ok: tyle, że podstawiane dane nie są prawdziwe, bo nie znamy bez aparatury ile pobiera prądu w danej chwili zestaw, można tylko oszacować oraz jak jest naładowany aku, wzory aż tak nie kłamią.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 13:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Kartuzy
Wzory w ogóle nie kłamią.. Ale te podane powyżej nadają się jednynie do obliczeń dla prądu stałego lub wartości chwilowych (czyt. o czasie trwania zmierzającym do zera). W tym konkretnym przypadku niestety nie zdają egzaminu, mamy tutaj do czynienia z wartościami szczególnie zmiennymi, np. sygnał audio. A te podane 80 A poboru prądu to chyba byłoby możliwe gdyby kolega słuchał sinusa w niskim zakresie pasma słyszalnego a nie muzyki.. Ewentualnie 80 A to wartość szczytowa, w impulsie, ale to mało który miernik jest w stanie to zmierzyć. Na papierze cieżko obliczyć w tym przypadku pobór prądu, można jedynie oszacować z jakimś tam mniejszym lub większym błędem. Lepiej podłączyć miernik TrueRMS, i puścić na sekcję niskotonową sygnał sinusoidalny o częstotliwości rezonansowej zabudowy, wtedy tak w przybliżeniu uzyskamy największy możliwy pobór prądu przez sprzęt audio.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 14:23 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Lukezz napisał(a):


10F za 300 zł jasne :hyhy: Dobry kondensator 1F kosztuje 600-700 zł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lutego 2009, 17:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
pierwszy lepszy sie napatoczył na allegro to go wkleiłem, jednynie co to może miec mniejszą pojemność a pisze sobie 10F

brat u siebie ma http://www.allegro.pl/item555649000_kon ... _fvat.html

i może grać i grać przy wzmacniaczu 200w RMS, za pare tygodni będe miał labolatoria elektrotechnice to sprawdze czy w rzeczywistości tyle ma ale swoją role spełnia spokojnie może grać cały dzień wiec nie ma po co przepłacać

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL