BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:12

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 10:41 
masz zdrowie kolego jestem pod wrazeniem,juz sie nie moge doczekac filmikow i porownan w dziale kille :hyhy: ciekawe jak to bedzie chodzilo :ok:

pozdrawiam i czekam na dalsze efekty :ok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 10:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Wtryskiwacze powinny być możliwe najdalej żeby wtryskiwane paliwo dobrze wymieszało się z powietrzem. W kolektorze z kolei były baaaardzo ciężko je zamontować, bo niby gdzie? Obok seryjnych? Nie bardzo, bo niby gdzie je dodać? To by było faworyzowanie 2 cylindrów i 2 stopione tłoki tam, gdzie wtrysków by nie było. Należy pamiętać, że one będą lały tylko gdy będzie doładowanie czyli w rurze będzie lekki "ciąg", który już tam będzie robił z siebie ładną mieszankę.

Akumulator wyrzucić to dobra sprawa, ale przenosić zbiorniczek aż tam to już nie, o i po co. Jakby on miał jeszcze sensowną i uniwersalną budowę (czyli chociaż płaskie dno) to byłoby warto, a tak musiałbym mu tworzyć jakieś dziwne uchwyty montażowe. Obecnie mieści się obok przepływki, zobaczymy jak będzie się mieścił po porządnym złożeniu.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 11:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 97
Lokalizacja: Pruszków
Woytek13 nie boisz się że jak odpalisz motor po tych modach to ci wywali tłoki, pęknie wał, i ogólnie rozje... rozwalisz sobie silnik? Robiłeś jakąś kalkulację ile mialoby Ci dodać te turbo? Tak na zdrowy rozsądek to powinno przybyć jakieś 50% mocy czyli ze 100 KM będzie przypuśćmy 150 KM. I ciężko będzie Ci pocisnąć nawet 320. :) Ale trzymam kciuki. :)

PS. Nie lepiej było kupić 323 lub 328? :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 12:07 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 17
Posty: 6536
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 6 coupe
kojotek napisał(a):
PS. Nie lepiej było kupić 323 lub 328?
następny :znudzony:

_________________
The Unattainable Is Invariably Attractive!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 12:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
Luuudzie...obstawiam, ze wszystkie niedowiarki nigdy nic same nie robiły przy swoich autach. Ja Cie bratku podziwiam i trzymam kciuki ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 12:29 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Mając te 150KM ( och miło by było :oczami: ) to 320 raczej by dostało. Róznica wagowa i różnica w niutonometrach. Obliczenia robiłem, poszukaj kilka stron wcześniej był skan. ;)

Ale gdybać to sobie można na forum naszej-klasy. Tu trzeba działać. :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 13:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1792
woytek13 napisał(a):
To by było faworyzowanie 2 cylindrów i 2 stopione tłoki tam, gdzie wtrysków by nie było
chodzi mi o miejsce gdzie kolektor jest jeszcze wspólny niema rozdziału na cylindry
woytek13 napisał(a):
Wtryskiwacze powinny być możliwe najdalej żeby wtryskiwane paliwo dobrze wymieszało się z powietrzem
jakies przeliczenia czy tylko tak na chybił trafił ?
woytek13 napisał(a):
Akumulator wyrzucić to dobra sprawa, ale przenosić zbiorniczek aż tam to już nie, o i po co.
tylko taka opcja z tym zbiorniczkiem zawsze było by wiecej miejsca :) kolega serek w swoim tds-ie tam zamontował zbiornik :)

_________________
MAPKA Z INTERFEJSAMI BMW http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&m ... 6f70991725


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 lutego 2009, 13:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Tylko wiesz jak kolektor w M43 wygląda. Ciężko tam o miejsce równo oddalone od 4 kanałów. A definicja mądrzejszych ode mnie mówi, że ma być możliwie jak najdalej od przepustnicy żeby było ładnie połączone z powietrzem i jeszcze żeby ktoś przypadkiem nie zamontował blow-offa jeszcze bliżej przepustnicy. Wtedy pożar murowany. :niepewny: O do wtrysków to jest jeszcze jedna sprawa. Nie chciałem ingerować w konstrukcję silnika w jakikolwiek sposób niszcząc ją. Wstępne założenie (obalone po kilku głębszych rozważaniach) było takie, aby silnik miał pełną powracalność do stanu fabrycznego. A taka ingerencje w kolektor byłaby skazaniem na posiadanie drugiego. Kto wie czy nie będę tu czegoś modyfikował jeszcze, bo mając kłopot z tą zmienna objętością kolektora (DISA) rozważam adaptację dolotu z M40, a tam mógłbym wiercić i ciąć co tylko pod łapska podleci, ale to tylko gdybanie... ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 11:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 917
Lokalizacja: WOT / Mińsk Maz
Moje BMW: E36 coupe/E30
Kod silnika: M52B28/M60B40
I ja się podpisuję jako kolejny ciekawy wyników obserwator "m jak bmw" :padam:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 21:08 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 35
Posty: 785
Lokalizacja: Zduńska Wola
Moje BMW: e46
Kiedy planujesz skończyć swój projekt? :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lutego 2009, 21:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Skończyć planuję...jak skończę ;) Nie mogę podać dokładnej daty, w sumie nic mnie nie pogania (oprócz kosmicznej chęci przejażdżki jakimkolwiek BMW :mad: , taki długi odwyk to tragedia). W zasadzie mało mi zostało do zrobienia, ale pracując 2 dni w tygodniu ciężko coś urodzić. Wg prognoz pogody ma się robić coraz cieplej więc będzie można dłużej siedzieć w garażu nie robiąc przerw na rogrzanie :hyhy:

Tak po cichu to chciałbym to skończyć do kwietnia... :zawstydzony:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: :D:D:D
PostNapisane: 24 lutego 2009, 01:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 115
Posty: 54
Dasz rade !! !! Moc z tobą :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 11:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3336
Lokalizacja: SOSNOWIEC/LONDON
Moje BMW: e39
Kod silnika: M52b28
super projekt i czekam na wiecej
pozdrawiam

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 19:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
To mi panowie zza wielkiej wody powiedzieli. Zobaczymy, wstępnie będę testował bez usuwania (dopiero teraz do mnie doszło, że wywaliło by mi przecież błąd). Lekka instrukcja co daje DISA (w sumie to już wyczytałem "u nas") i wskazówki na przyszłość.

Kod:
The reason of the DISA is to optimize the volumetric efficiency under different load-RPM conditions. At low RPM the DISA flap is closed so the runners in the lower intake are matcher with a runner in the top intake. This makes the runner longer and at low RPM longer runner help the cylinder fill more. At high RPM the DISA opens and the lower intake runners are not matched to an upper intake runner so the air takes the path of least resistance.

When you go boost the DISA looses it's purpose. Now your manifold is under pressure so there's no reason to change the intake size. I would actually consider removing it as the best option so you remove the restriction it might create. Or you can test the car with and without and see if you notice any change. Consider that the transition of the DISA from open to close happens between 3,500RPM and 4,500RPM depending on throttle position.

If you decide to remove it my simulator will keep the check engine light off, the ECU happy and you won't have to keep the bulky DISA in there.


I link to wyżej wymienionego symulatora (oczywiście DIY):

http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/z3/9211016-1.html

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 20:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 906
Lokalizacja: Podkarpacie
oj świetny projekt!!! trzymam kciuki i czekam na kolejne relacje

_________________
Zobacz nowy nabytek e39 '99 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=124248

Była e36 '92 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=50317&start=20

E30 qp m20b20 '83 :) http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=59193&start=20&hilit=m20b20


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 22:59 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1023
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: e46 Coupe +Mustang
Moim zdaniem to nie wypali.

_________________
the answer is always coupe


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 11:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Check this out :kwasny: :kwasny: :kwasny:

http://www.performance-bg.org/forum/vie ... 4636#34636

Jakby ktoś znał te znaczki to niech w skrócie opowie czy tam się udało z tym kolektorem, czy to zagrało bo ja w ich języku nie szprecham nic :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 16:09 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
na tej fotce wyglada ze sie udało:)ładnie dołozył dodatkowa listwe wtryskową.
http://img383.imageshack.us/my.php?imag ... 254sg7.jpg
sporo sie nazezbił przy kolektorze.moze lepiej spróbowac patentu z kolektorem od m40?z tego co wiem to do głowicy pasuje bez problemu.tylko ciekawe czy lepiej kombinowac z kolektorem od 316 czy wiekszym od 318?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 19:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
No to mnie mój bułgarski friend pocieszył :zalamany:
Kod:
an another friend of mine broke his engine becouse of disa some parts from disa mechanism droped down to the valves .


Czyli sprawa jasna trzeba będzie rzeźbić kolektor. Teraz tylko kwestia co pójdzie łatwiej. Ten rozdziewiczać na pół czy dopasować od M40 :kwasny:


A jest różnica w wielkości kolektorów między 316 i 318??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 20:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
z tego co pamietam to w m40 318i górna czes ma jakby grubsze te ala rury.na m40 318 na kolektorze na górze jest nabite 1,8 a na m40 316 jest 1,6.wiec wydaje mi sie ze pojemnosc kolektora w 1.8 jest wieksza.moze niech ktos kto ma wiecej wiedzy w tym zakresie sie wypowie.ludzie!!Wojtek potrzebuje pomocy!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL