BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 8 czerwca 2025, 19:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] nie hamuje tylnie koło ?
PostNapisane: 24 lutego 2009, 14:10 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
Wymieniałem około 2 tyg temu płyn hamulcowy, panowie odpowietrzali koła zaczynając od prawego tylniego czyli najdalszego wiec procedura wygląda ok.

Kilka dni temu zobaczyłem że tarcza w tylnim prawym kole jest pordzewiała. Początkowo myślałem że to woda, snieg ale 3 pozostałe tarcze wyglądają dobrze... hmm Obserwowałem ale nic sie nie zmienia.
Zdjęcia:
prawa tylna tarcza:
Obrazek
Obrazek
Lewa
Obrazek
Obrazek

Zanim pojade do warsztatu gdzie mi zmianiali płyn pare pytań do Was:
1. Czy złe odpowietrzenie jest za to odpowiedzialne ?
2. Jesli to złe odpowietrzenie to gdy ponownie to koło odpowietrzą pozostałe trzeba ruszać ?
3. Jeśli jedno koło słabo hamuje to odczuwalne jest to przy hamowaniu dojeżdzając do świateł, dziwne "bujanie" od 30km do 0km. (miałem takie wrażenie kilka razy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 14:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
melon666 napisał(a):
1. Czy złe odpowietrzenie jest za to odpowiedzialne ?


Najprawdopodobniej tak...jesli przed wymiana i odpowietrzaniem bylo ok to wina nie do konca odpowietrzonego ukladu.

melon666 napisał(a):
2. Jesli to złe odpowietrzenie to gdy ponownie to koło odpowietrzą pozostałe trzeba ruszać ?

Nie...wystarczy ze porzadnie odpowietrza to ktore szwankuje(czyli prawy tyl)

Cytuj:
3. Jeśli jedno koło słabo hamuje to odczuwalne jest to przy hamowaniu dojeżdzając do świateł, dziwne "bujanie" od 30km do 0km. (miałem takie wrażenie kilka razy)


Jak najbardziej gdy jedno kolo nie hamuje jak nalezy takie bujanie moze wystepowac.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 14:34 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
Ok, czyli moge to zrobic tez sam, mam kanał.
Odkręcam odpowietrznik w tylnym prawym kole, druga osoba naciska hamulec do momentu aż zacznie leciec płyn ? Jesli zacznie to przestaje, zakręcam i juz powinno być ok ? Nic wiecej nie trzeba robic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 14:36 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
melon666 napisał(a):
Nic wiecej nie trzeba robic ?


Co chwilka sprawdzaj poziom w zbiorniczku...bo gdy masz abs a uklad zaciagnie powietrze(przy braku plynu) to pozniej juz nie bedzie latwo odpowietrzyc.

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 14:52 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1903
Lokalizacja: Tuchola
Moje BMW: E30 344i
Kod silnika: m62b44
Garaż: E36 Coupe 325i
E30 Coupe 344i
Prawidlowo powinienes na odpowietrznik zalozyc wezyk i jego koncowke zanurzyć w płynie (moze byc inna ciecz), wtedy dokladnie widac powietrze ktore bylo w ukladzie, widac kiedy jest odpowietrzony no i masz gwarancje ze uklad nie zaciagnie powietrza

ponizej instrukcja (samochod na zdjeciu to nie e60 m5 :P )
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lutego 2009, 14:52 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: Raci¹¿ k. P³ocka
melon666 napisał(a):
Odkręcam odpowietrznik w tylnym prawym kole, druga osoba naciska hamulec do momentu aż zacznie leciec płyn ? Jesli zacznie to przestaje, zakręcam i juz powinno być ok ? Nic wiecej nie trzeba robic ?
Musisz to powtórzyć kilka razy tylko jak bedziesz odpowietrzał to nałóż jaki wężyk na tą śróbke i odkrec jak gdy ktos wcisnie hamulek zakrec i dopiero wtedy ktos może zwolnić hamulec, to jest ważne ponieważ gdybyś nie zakrecił to mogło by zaciągnąć powietrze. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 lutego 2009, 08:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 109
Lokalizacja: Lubelskie, BP
Dzieki za instrukcje

Jaką średnicę powinien mieć ten wężyk ? Pojade do hydraulicznego i kupie.
Cos takiego igielitowy np taki http://moto.allegro.pl/item529334809_we ... ojony.html

edit
wężyk juz mam, prawdopodobnie dzisiaj wieczorem zabiore sie za odpowietrzenie, dam znać czy pomogło

edit 2
pomoglo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL