BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 00:32

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [ E-30] chłodzenie silnika!
PostNapisane: 26 lutego 2009, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Włocławek/BHX
Moje BMW: E 30
Kod silnika: M40B18
Witam mam pytanie odnośnie temperatury silnika.Juz jakis czas temu znajomy wymienił mi płyn w chłodnicy i zauważyłem ,ze temperatura nieznacznie sie utrzymuje na wyższym poziomie.Wczesniej wskazówka opierała sie minimalnie ponad połowe skali teraz jest troszke wiecej i znajduje się pomiedzy połową a nastepna kreską.najlepiej jak bym zrobił zdjęcie ale chyba obrazowo posiadacz e 30 wie o co mi chodziło ;) .I mam odnosnie tego pytanie czy jest to niebezpieczne dla silnika???Dodam ze silnik pracuje znakomicie i i temperatura nigdy dalej nie wzrasta niż wcześniej wskazany poziom.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 14:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wabrzezno
No niebezpieczne jest napewno jak jest ponad połowe wskazówka,a może wystarczyło by odpowietrzyc porządnie ?

_________________
Aktualnie E63 630i było E65 730d E39 520d 2 X E38 725 tds,E21 320,E30 335,E39 540,E32 750 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 17:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Jesteśmy po wymianie płynu i dpowietrzeniu układu...wciąż syuacja sie powtarza :-k
Jaki może byc powód...termostat?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 18:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 13
Lokalizacja: PoznaĂą
Sprawdź termostat w wodzie i zobacz czy sie otwiera...a visco?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 19:21 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Visco jest nówka...jutro Buma zostaje u mnie na dłuuugi :hyhy: okres wiec sprawdze termostat

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: Włocławek/BHX
Moje BMW: E 30
Kod silnika: M40B18
Visco było wymieniane i jest dobre ,ale termostat tez podejrzewamy ze może byc uszkodzony i trzeba go koniecznie sprawdzić :!: hmmmmm...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 00:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wabrzezno
No to spróbowac wyjąc termostat,pojeździc bez niego i zobaczyc co się będzie działo :)

_________________
Aktualnie E63 630i było E65 730d E39 520d 2 X E38 725 tds,E21 320,E30 335,E39 540,E32 750 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 00:46 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
e30 ma czasem problemy z zegarami.
Zdarza sie wlasnie ze wskazowka jest wychylona poza pion a tak naprawde temp jest ok.
Ale nalezy to dokladnie sprawdzic!

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 01:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 18
Lokalizacja: Wabrzezno
A no faktycznie zapomniałem o tym ,bo u mnie kiedyś od początku odpalenia silnika od razu na max sie podnosiła, zgodze się z kolegą:)

_________________
Aktualnie E63 630i było E65 730d E39 520d 2 X E38 725 tds,E21 320,E30 335,E39 540,E32 750 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 11:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: ÂŁĂŞczyca
kolego.mialem podobny przypadek. temperatura była prawie na maxa. a termostatu nie bylo wcale.więc był pełny obieg.założyłem nowy termostat i wszystko było ok. więc myśle że u Ciebie to będzie termostat.pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 17:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 17
Moje BMW: Nie mam na razie
He? Głupia sprawa ale wybaczcie gdyż dop. od 14dni jestem w posiadaniu czegoś większego aniżeli EL126 :hyhy: Wydawać by się mogło że niektóre rzeczy są oczywiste jednak wolę zasięgnąć rady. Mianowicie, wystarczy że pojeźdzę Bunią( E36 318 m40) ok. 15 min. i strzałka wskaźnika temperatury pokazuje wartość maksymalną. Przed chwilą sprawdziłem i zdarzyło mi się to już drugi raz. Może jestem już przewrażliwiony ale na postoju uchylam maskę, ino wówczas wyraźnie czuje buchające mi w twarz ciepło i charakterystyczny zapach gorącej głowicy. Poziom płynu chłodniczego jest niższy niż potrzebny fakt, ale nieznacznie ( może ze 2cm). Zastanawiam się tylko co to może być? Niewydolność termostatu ( jeżeli tak to marnie bo czytałem że m40 ma termostat który stanowi integralną część z jakąś obudową)? Może zakamieniona chłodnica? Wentylator sprawdziłem, jest ok.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 kwietnia 2009, 18:07 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Soso napisał(a):
He? Głupia sprawa ale wybaczcie gdyż dop. od 14dni jestem w posiadaniu czegoś większego aniżeli EL126 :hyhy: Wydawać by się mogło że niektóre rzeczy są oczywiste jednak wolę zasięgnąć rady. Mianowicie, wystarczy że pojeźdzę Bunią( E36 318 m40) ok. 15 min. i strzałka wskaźnika temperatury pokazuje wartość maksymalną. Przed chwilą sprawdziłem i zdarzyło mi się to już drugi raz. Może jestem już przewrażliwiony ale na postoju uchylam maskę, ino wówczas wyraźnie czuje buchające mi w twarz ciepło i charakterystyczny zapach gorącej głowicy. Poziom płynu chłodniczego jest niższy niż potrzebny fakt, ale nieznacznie ( może ze 2cm). Zastanawiam się tylko co to może być? Niewydolność termostatu ( jeżeli tak to marnie bo czytałem że m40 ma termostat który stanowi integralną część z jakąś obudową)? Może zakamieniona chłodnica? Wentylator sprawdziłem, jest ok.


Jeżeli visco jest ok to trzeba sprawdzić najpierw termostat i przy okazji dobrze odpowietrzyć a jak to nie pomoże to pompa wody.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 kwietnia 2009, 01:01 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 849
Lokalizacja: Łódź/Poznań
Moje BMW: e32
Kod silnika: m30b35
i nie ryzykuj takich wzrostow temp bo bedziesz mial po uszczelce pod glowica w najlepszym przypadku ;)

_________________
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=319097#319097 moja e30 :)
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=587194#587194 moja E32 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2009, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 43
Posty: 17
Moje BMW: Nie mam na razie
He,
Dziś dopadam auta, sprawdzam poziom płynu chłodniczego a tam!??! Hehe w zbiorniku wyrównującym płynu troszkę jedynie na dnie samym i yyy!!??!! Sprawdzam poziom oleju silnikowego w obawie że płyn uciekł tam i mimo iż znalazłem na bagnecie białe kawałki osadu to jednak poziom oleju nie wzrósł ani trochę. Jestem pewny bo sprawdzałem często ostatnio i ta sama wartość się utrzymała. Również wcześniej sprawdzałem na chodzącym silniku, specjalnie na wyższych obrotach czy z wydechu nie wydostaje się woda i wówczas nie było po niej żadnego śladu.
Wszystko na pierwszy rzut oka wyglądało ok, więc zaglądam pod auto. I łooo masz!!! Pod samochodem na wysokości silnika widoczna na ziemi dość duża plama. Chłodnica sucha, miska olejowa też sucha. Mokro było w miejscu gdzie jest taki element coś jak grzała.
I zastanawiam się teraz skąd przecieka? Czy pompa jest do wymiany czy uszczelka?

W każdym bądź razie myślę jutro robić ustawkę z Panem naprawczym, następnie zalać nowym płynem i czem prędzej do naprawialni.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:24 
Witam.chciałem spytać czy jest różnica w chłodzeniu silnika pomiędzy płynem a wodą zmieszaną z płynem?ma to jakiś wpływ na chłodzenie silnika? trochę jest za wysoka temperatura i nie wiem czy po wymianie na czysty płyn temperatura nie wzrośnie? i jak się odpowietrza układ chłodzenia?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 czerwca 2009, 21:32 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1927
Lokalizacja: a stund :)
wlej normalny plyn chlodniczy a nie wode z jakims plynem. http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=3905 odpowietrzanie

_________________
Obrazek
GeRmAn STyLe~~NiSko i SZeRoKo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 19:37 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
No i dalej w miejscu...

Wymiana pompy wody, termostatu, cieczy chłodzacej, odpowietrzony układ, przepłukany, a wskazówka nadal ponad pion... :/
przypomneże wisko dział, chłodnica około 8-9 miesiecy...
Nie wiem co dalej..moze rzeczywiscie te zegary?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lipca 2009, 20:27 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
Jeśli macie możliwość w miarę tanio to zrobić, podepnijcie auto pod komputer diagnostyczny. Powinno pokazać wam odczyt bezpośrednio z czujnika tem. cieczy. Jeśli będzie na nagrzanym motorze troszkę ponad 80 stopni - wszystko git.

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:04 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
a ja mam pytanko odnosnie wskaznika temperatury a raczej jego pracy,
pokazuje jakas tam temp i co jakis czas dostaje jakis drgan i skacze z pionu na zimne pole i na czerwone, czy to moze byc spowodowane czujnikiem temp czy zegarem :?:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lipca 2009, 20:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 430
Lokalizacja: Lubawa
teoretycznie obie wady mogą występować potrzeba by było podmienić czujnik na sprawny i sprawdzić zegary

_________________
Wygląd to rzecz gustu a o gustach się nie dyskutuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 32 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL