BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 14:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"

W tym dziale proszę umieszczać galerie tylko starszych modeli BMW takich jak E36, E34, E32, E21, E30 etc.



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 20:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 565
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e36 332i
Kod silnika: s50b32
a wogle widziałes m43 z kolektorem od m40??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 20:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Nie widziałem nigdy M43 z kolektorem od M40, i raczej po obejrzeniu rożnych zdjęć wiem, że łatwiej będzie przerobić mój obecny kolektor i usunąć DISA, a potem się ewentualnie męczyć nad innym jakby to nie zadziałało. To chyba będzie najrozsądniejsze.

reza, skocz kiedyś na gg jak będziesz mógł wysłałem ci pytanko :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lutego 2009, 22:33 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Wojtek jak chcesz miec tlumaczenie bulgarski na english to pytaj ludiigsm , mily koles i bardzo szybko odpisuje :).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 08:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Wiesz, to on mi ten temat podrzucił ;) i taki niby skrót wydarzeń podał. Jego pomoc w moim projekcie staje się coraz większa. :)


Dla chcącego da się zrozumieć w ten sposób:

http://translate.google.pl/translate?pr ... l=bg&tl=pl

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 16:10 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
No to dziś się wkurzyłem... Miałem już gotowe paliwo, poskładany układ ale chciałem sobie dokręcić jedną obejmę. I dupa :cenzura: ułamał się plastikowy trójnik. :mur: :oczami:

No to sobie poczekam. Szybki telefon do brata, i trójnik zakupiony w CMT Lublin. Tyle, że będę go miał po 18. Stąd update już tak wcześnie. :|

Za to rozwiązałem częściowo mój problem, bo zamiast pitolić co zrobić z kolektorem to trzeba było spojrzeć, że tą druga przepustnice obsługiwana przez DISA można odkręcić 2 śrubkami ( teoretycznie można bo jedną musiałem uciąć :rotfl: ). Tzn odkręciłem samą tą klapkę i mam elegancki przelocik przez kol. dolotowy.

Niby wszystko OK, ale nadal nie wiem co z tymi wszystkimi wężykami od sterowania tym systemem. Czy boost ich nie rozniesie na kawałki? Czy nie wywali mi jakichś błędów przez to? Nie mam pojęcia. Niżej wrzucę zdjęcia z pytaniami...

Co więcej, naciąłem sobie kolektor wydechowy, wspawana ostałą nakrętka na EGT, i przyciąłem rurkę od spływu oleju z turbo. Trochę wyczyściłem też turbinkę, bo zasmarowana była lekko. No i dokonałem cięcia, rury dolotowej gdzie nie mieściły mi się wtryskiwacze i przespawana pod kątem. Teraz maska się zamknie :ok:

To chyba tyle, może wieczorem jeszcze skoczę do garażu, się zobaczy.


Zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
:super:



I pytanie co to jest, do czego i czy potrzebne? Wiem, ze podpięte było pod przepustnice.
Obrazek


To samo z tym, to chyba sterowanie od DISA, zaworek działą tylko na podciśnienie. Dmuchnąć w to nie można.
Obrazek


No i wszystko w zasadzie popodpinane jest do tego syfu:
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 10:14 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
W dniu wczorajszym osiągnąłem pewniem dziwny etap prac. Nie miałem co robić :mur: Tzn brakowało mi materiału lub elementów lub jedna praca blokowała mi kolejną.

Ale coś tam się poskładało:
- paliwko popodpinane, trójnik jest, opaski poskręcane powinno być ładnie
- całą "prawa strona" dolotu złożona :super: , zostało tylko pospawać krótka listwę paliwową i dokupić kilka opasek na węże
- podpięte został przewody do wskaźnika doładowania i włącznika wtrysków (użyłem przewodu o lanserskim kolorze, aż się chce bez maski jeździć)
- poprawiłem mocowania krokowca, co by mi go nie zrzucało z kolektora
- przeciągnąłem kabelek od termopary i podpiąłem pod wskaźnik EGT

A teraz o tym czego zrobi:
-miska olejowa czeka, nie odkręcę jej po na niej mam teraz podparty silniczek, muszę wyspawać nową łapę w pierwszej kolejności (na weekend ma być gotowa) i nabyć w końcu uszczelkę
- kolektor czeka na planowanie ( w tym tygodniu sie już uda)
- wydech :wstyd: zabieram się z tym jak pies do jeża, ale muszę kupić dwa kolanka, i zrobić swój downpipe, stary się nie nada do niczego niestety ( mogę sprzedać :hyhy: )

Zdjęcia tylko dwa bo w zasadzie nie było co focić po raz n-ty tych samych bzdur.

Ponawiam pytanie o ten dziwny przewód podłączony do przepustnicy. Muszę go podpinać?? Nie ukrywam, że ten króciec by mi się baaardzo przydał lub chociaż możliwość wpięcia się tam trójnikiem. Na tym przewodzie widać jest zaworek jednostronny i nie wiem jak to ugryźć. Mądrzejsi ode mnie help me :padam:

Obrazek

Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 21:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Spy info :beta:
- listwa paliwowa gotowa do akcji
- kolektor oddany do frienda/zakładu/majstra, na jutro do odbioru
- ww.majster pospawa mi również wydech, z pewnością zrobi to lepiej ode mnie :wstyd:

Reszta niebawem... :viva:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:03 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 4141
Moje BMW: E38 | E36 Coupe
Kod silnika: M73TUB54 | M52B28
Garaż: .
E38
https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=166487
E36
viewtopic.php?f=6&t=169815
no to ładnie :)

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 13996
Lokalizacja: Ostrów Maz.
Moje BMW: e31 850i
Kod silnika: M70B50
ciekawi mnie efekt końcowy

_________________
http://firmaorchidea.pl
http://www.zajazdpodsosnami.pl
http://www.chodowiak.pl
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:29 
Offline
Forumowicz

Posty: 148
Lokalizacja: Radom
ciekawe...czekam :hyhy:

_________________
' chwytam za kierownice jak zorro za lejce '


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 20:22 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Kolejny miły dzionek w garażu. Piekielny ból gardła i ogólnie syfiaste uczucie w kościach mnie nie zatrzymało i z rańca poleciałem do roboty :zdziwko:

Co zastałem tym razem:
Zapowiedziane planowanie kolektora zrobione. Piękna płaszczyzna, gładka niczym pupa niemowlęcia. Kolektor podobny był pokrzywiony jak tęgi ch... Ale jest gitarka.
Łapa silnika zrobiona, tylko jeden spaw do położenia ( tak się zdawało) ale robiona na wzór starej łapki co nie było łatwe ze względu na kształt. Okazało się, że na oko to nic nie można i poprawek było tysiące. Potem jak już było pozornie OK ( ok godziny 15-16 :wsciekly: ) wyszło na jaw, że gruszka od turbo włazi w łapę i nie można docisnąć kolektora do głowicy. Sporo szlifowania, przesuwanie mocowania gruchy na turbinie i jakoś jest. Jak dojdzie jeszcze uszczelka myślę, że będzie idealnie. :niepewny:

Do tego wyszedł kolejny niecelny zakup. Ten cholerny pierścień uszczelniający i cały downpipe z TDS-a. Prawdopodobnie nie wykorzystam z niego nic (no może złącze elastyczne). Nic nie pasuje, nic się nie zmieści, nie ma możliwości wykorzystanie (logicznego) tego złomu. Jutro jadę do sklepu może uda mi się dogadać ze sprzedawcą i zamieni mi to na coś przydatnego :zawstydzony:

Jutro do malowania poleci orurowanie i łapka. Teraz trwa proces odrdzewiania. Co do obaw o jej trwałość. Pytałem PUZa jakiej grubości płaskownika użyć na łapę do silnika 1.6, ale nie otrzymałem natychmiastowej odpowiedzi. I niestety użyłem takiego o grubości 7 i 8mm ;) Potem odpisał mi, że 4-5mm by wystarczyło. trudno będzie pewniej :rotfl:

Zdjęć nie mam, bo roboty i latania było sporo, a wieczorem jeszcze prawie straciłem głos z tego zimna :cenzura: Do tego jest takie bagno, że od jednego garazu do drugiego praktycznie płynę.

Jutro porobię jakieś poglądowe zdjęcia i możliwe, że silnik zawiśnie na o własnych siłach.

Do jutra :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 21:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
ważna jest zajawka :ok: podoba mi się to, że nie odpuszczasz...ja już bym pewnie dawno w cholerę to zostawił :niepewny:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 21:39 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Teraz już jest za późno, a na drugi silnik mnie nie stać. Koszt dokończenia < koszt silnika. Rachunek jest prosty :rotfl:

No i nie wypada kończyć czegoś co się zadeklarowało. ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 22:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 4671
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: 3288888888
woytek13, Szacun :padam: Czekam Na foty ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 22:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
woytek13 napisał(a):
No i nie wypada kończyć czegoś co się zadeklarowało. ;)


i chwała Ci za to :10:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 01:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 37
Posty: 2275
Lokalizacja: Pomiechówek
Moje BMW: F82/F31/F20
Kod silnika: S55/N57Z/B47
Garaż: F31 335xd + F20 118d LCI + F82 M4
Zycze by to dzialalo (i z Twoim zaparciem napewno bedzie dzialac) , ale powiem szczerze nie podoba mi sie estetyka pracy :znudzony: . Spoiny tragicznie wygladaja (moze i mocne ale wizualnie to tragedia) - ja bym najpierw kupil TIGa lub chociaz MIGa na twoim miejscu - wiele przyjemniej by sie pracowalo i wygladalo by o niebo lepiej .

Przewody zamiast owijac niebieska izolacja tez by mozna bylo wrzucic w cos schludniejszego jak np. takie oplotki : http://www.allegro.pl/item568137012_568137012.html

Pewnie powiecie ze sie czepiam ale co ja zrobie ze dla mnie estetyka pracy jest wazna .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 08:02 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Jakbym miał kasę, to i w pozłacany peszel bym to wrzucił. Będzie zaizolowane na czarno, spoko luzik. TO samo tyczy się TIG'a ( a nawet MIG'a). Wiesz pewnie ile kosztuje DOBRA spawarka tego typu. Przecież nie pojadę do biedronki kupić migimat. A te spawy są o niebo mocniejsze niż robiona tanim migiem.

Na estetykę przyjdzie pora, jak będzie pewność, że warto w nią inwestować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 10:14 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 66
Lokalizacja: Polska
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M52b25 T
Witam
Życzę powodzenia wiem ile pracy to kosztuje sam też robiłem i zakładałem turbo w poprzednim aucie , ale efekt końcowy jest tego wart.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2822
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: to gokart
Kod silnika: M20B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=121082
A nie wystarczyłoby trochę zeszlifować spaw? Obstawiam, że jak się okaże, że to jeździ to właściciel postara się o troszkę lansu w parze do performance'u ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 12:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1408
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: e60 535d 2005r
Szlifowanie podobno osłabia spaw, a to dla mnie priorytet. Rano na szybko odpisałem, ale nie dopytałem o które spawy chodzi? Jeżeli o te gdzie spawany materiał jest gruby i można męsko przetopić to nie mam do nich żadnych wątpliwości. Co do rur w dolocie to pozostawię to bez komentarza. Mój sprzęt praktycznie nie nadaje się do ich spawania.

Ale mus to mus

O wygląd zadbamy później tzn dziś bo dolot leci w czarny kolorek. Co by te ohydne smarki pozakrywać :wstyd:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL