BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 14:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] [m20b25] Problem z blosem. POMOCY!!
PostNapisane: 27 lutego 2009, 20:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
witam panowie. mam problem z blosem i powiem szczerze ze na was licze. chodzi o to mianowicie ze kupilem niedawno nowy parownik BRC AT90E a teraz przyszedl czas na blosa BRC. zalozylem miedzy przepływomierzem a przepustnica, wstepnie wyregulowalem jak w instrukcji i du...pa silnik na gazie nie ma wolnych obrotow, po dodaniu gazu najpierw sie przydusi a dopiero pozniej wkreca na obroty, a z benzyna teraz to wogole sie porobilo. nie jedzie! dusi sie ksztusi jednym slowem LIPA. pomocy panowie co t6o moze byc. dodam ze krecenie srubami na blosie nic nie daje dopiero na reduktorze cos sie zmienia ale wolnych obrotow brak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 20:59 
Offline
Forumowicz

Wiek: 52
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
To że wymieniłeś sam parownik i zamontowałeś blosa ok ale regulacje musi zrobić gazownik koniecznie :cisza:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 10:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
ale cos jest i tak zle bo na benzynie nie chodzi

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 13:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
To teraz sprawdz czy nie założyłeś Blosa odwrotnie bo to ma znaczenie ;) Strzałką do przepustnicy. Oczywiście jeśli chodzi o połączenie Blosa i Reduktora to na wężu nie zakładasz już registra. Blos sam se dawkuje. Pokrętło od wolnych obrotów jest z boku czyli ta iglica. Jeśli już chodzi o samo działanie poprawne na gazie to pamiętaj im bliżej przepustnicy tym dodatkowo lepiej. :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 14:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
dzisiaj sprawdzilem wszystko jeszcze raz. blos zalozony poprawnie, blisko przepustnicy a wolnych ciagle brak. ogladnelem blosa i na oko nie ma zadnych wad. jak niczego konkretnego nie dowiem sie na forum to wsawie do warsztatu i niech sie oni juz martwia tylko cos mi nie pasuje bo na mikserze lepiej chodzil na gazie niz na benzynie tylko ze byl przymulony dolot :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 15:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
kosa8312 napisał(a):
Pokrętło od wolnych obrotów jest z boku czyli ta iglica
to mowisz o blosie tak? taka pod kątem co podnosi ta przepustnice do gory?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 15:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Tak o tej regulacji mówię co podpiera przepustnicę w Blosie. Jednak nie obędzie się bez gazownika. Nie kręć na razie imbusem w reduktorze. Niestety Blos wymaga regulacji na analizatorze spalin tak jak reduktor jeśli nowy włożysz. Jak masz zwykły mikser to wolne obroty regulujesz iglicą na reduktorze a teraz trzeba będzie to zgrać. U gazownika nie powinieneś zapłacić więcej jak 30 zł bo to w gruncie rzeczy zwykła regulacja. Nie daj se wkręcić że to jakieś "Bóg wie co" bo pewnie tak będą mówić Tylko jedz do takiego warsztatu gdzie nie zrobią wielkich oczyu jak blosa zobaczą.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 16:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
niestety za pozno. wczoraj krecilem wszystkomi srubami jak tylko mozna. ide zobacze coz ta sruba podparcia przepustnicy. a ma jakies znaczenie zamiana wezy grzania reduktora in z out??

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 16:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Węże w takim przypadku nie mają znaczenia bo jak nawet wejście z wyjściem zamienisz na reduktorze to może się ewentualnie gorzej dogrzewać. Jeśli chodzi o te kręcenie to już nic teraz nie poradzisz. Zostaje tylko analizator. Podpowiedzieć tylko ci mogę ze imbus na ECO AT90E powinien być na równo z rantem czyli wkręć do konca i wykręcaj do momentu aż się pokryją krawędzie, Nie pamiętam tylko czy to 4 czy 6 obrotów. Tak są ustawianw fabrycznie. A tak apropo to mam nadzieję że masz reduktor 140 KW (z boku będzie naklejka) bo jeśli 100KW to i tak jest za mały. W 140 -stce jest wejście miedzi na fi 8 jak nie znajdziesz naklejki to tak też można poznać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 16:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
mam ,niby, jak twierdzil sprzedawca na allegro 140kw niecaly miesiac, a pochwale sie ze podkrecilem ta przepustnice i wrescie nie gasnie na wolnych, w prawdzie sa ona falujace ale mozna do pracy pojechac. dalesze regulacje u gazownikow a narazie bede jezdzil na ustawieniach z instrukcji. Dalsze reracje w tygodniu. Dla Ciebie punkcik i wielkie dzieki :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 16:32 
Offline
Forumowicz

Posty: 120
Lokalizacja: Olsztyn
Podziękował za punkcik :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 08:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
wymien oringi na srubie regulacyjnej (gwizdku)! kazdy nowy blos ma ta wade! Najlepiej oringi odporne na temperatury i plyny!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Blos
PostNapisane: 2 marca 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
Witam,myślałem o kupnie tego urządzenia,ale pytałem w dwóch zakładach montujacych gaz,i powiedzieli mi żebym sobie darował...Jak to się sprawuje naprawdę?Pozdrawiam

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Blos
PostNapisane: 2 marca 2009, 19:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
Witam,myślałem o kupnie tego urządzenia,ale pytałem w dwóch zakładach montujacych gaz,i powiedzieli mi żebym sobie darował...Jak to się sprawuje naprawdę?Pozdrawiam

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 20:25 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
u mnie w m50 sprawuje sie swietnie. pali 20% wiecej niz na benzynie i na moc nie mozna narzekac . Blos do alternatywa dla sekwencji. Trzeba miec wyremontowany uklad zaplonowy i nowe oringi na blosie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 08:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: Brema
Moje BMW: e65
Kod silnika: m57b30tu2
witam. blos powinien być założony między przepływomierzem a filtrem, nie tak jak pisze w instrukcji. jest lepsza regulacja i stabilniejsze obroty. ;)

_________________
bmw-moja pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 10:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
iro.bond napisał(a):
witam. blos powinien być założony między przepływomierzem a filtrem, nie tak jak pisze w instrukcji. jest lepsza regulacja i stabilniejsze obroty. ;)


ale wtedy przeplywomierz jest podatny za zabrudzenia mazią LPG,szczegolnie te klapkowe..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 15:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 95
Lokalizacja: Brema
Moje BMW: e65
Kod silnika: m57b30tu2
w instalce m 20 mikser jest mocowany przed przepływką a nie za, więc jak blosa dasz przed to jest to samo i nie masz problemów z pływaniem obrotów.

_________________
bmw-moja pasja


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 16:11 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
jak dorobie redukcje to sprobuje i zobaczymy

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 marca 2009, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 134
Lokalizacja: LubaĂą
a jeszcze mam takie pytanko czy wkrecanie srob w blosie wzbogaca czy ubozeje mieszanke?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL