BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 10:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 2,5 TD Brak Mocy
PostNapisane: 28 grudnia 2006, 23:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw
Nawiązując do poprzedniego postu o możliwej regeneracji turbiny.POST
Od jakiegoś czasu mam w/w BMW. Przesiadłem się z Jeepa Grand Cheeroke 5,2L V8, mam wrażenie, że mój nowy dieselek wogóle nie jedzie. Prędkość maksymalna, wypocona na trasie 150-160km, przelotowa 120-130km/h, czy to normalne w modelu o mocy 115KM? chyba nie. Liczę na Wasze rady do czego zaglądać.
Dzięki
Piotrek

_________________
www.befast.eu


Ostatnio edytowano 31 grudnia 2006, 00:49 przez befast, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 01:28 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1614
Moje BMW: kiedyś było
Wg danych technicznych autko z tym silnikiem rozpędza się do setki w około 13 sekund i ma prędkość maksymalną w okolicach 190km/h. Przy znacznym przebiegu (a co za tym idzie znacznym zużyciu silnika i turbiny) oraz pewnym obciążeniu Vmax może dość znacznie spaść. Nie bez znaczenia jest tutaj zbierzność oraz założone opony, stan łożysk itd. Trudno jednak powiedzieć, czy strata mocy może być aż tak odczuwalna. Najprościej by było, gdybyś znalazł drugi taki egzemplarz i pojechał nim na wycieczkę, aby się przekonać czy to kwestia przesiadki z V8, czy jednak z autem jest coś nie tak.

Najszybciej załatwiło by sprawę podłączenie pod komputer + hamownia. Wykres mocy i momentu będzie się znacznie różnił od "normalnego" dla tego silnika.

Mogę się mylić, ale...
Co do samej turbiny, to jest to na tyle proste urządzenie, że samo w sobie nie bardzo ma się co psuć. Bardziej obstawiałbym jakieś nieszczelności w połączeniu kolektor wylotowy->turbina (dźwięk silnika powinien się zmienić) lub turbina->kolektor ssącu (możliwe syczenie). W pierwszym wypadku spaliny nie trafiają w całości na łopatki turbiny, więc nie rozpędzają ją do odpowiedniej prędkości. W drugim przypadku sprężone przez turbinę powietrze nie trafia w całości do silnika, lecz ucieka gdzieś do komory. Może też dojść do zużycia turbiny przez częściowe zatarcie się wirnika (wysoka temperatura itd). Idźmy jednak dalej...

Jeśli nie turbina, to pozostaje filtr powietrza, filtr paliwa no i samo paliwo. Diesel to silnik ilosciowy, a nie jakościowy. Tutaj (uogólniając) więcej paliwa znaczy więcej mocy. Jeśli komputer z jakiegoś powodu (np. wadliwy czujnik) źle dawkuje paliwo, to nawet najmocniejszy silnik stanie się ospały.

Generalnie jest dużo czynników mogących mieć wpływ na moc samochodu i nawet "ochrzczone" paliwo może być powodem takiego stanu rzeczy.

Szukając odpowiedzi zaglądnij tutaj:
http://forum.omegaklub.eu/viewtopic.php ... f16912dac1
Oraz:
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt& ... sc&start=0

Sorki, że od "konkurencji", ale przerabianie tego na cytaty jest dość pracochłonne. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 07:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 94
Lokalizacja: Warszawa
Bardzo częstą przyczyną znacznego spadku mocy może być również uszkodzony przepływomierz powietrza. Warto go sprawdzić, podpinając komputer i analizując jego wskazania. Zawsze tez możesz "na szybko" sprawdzić, odłączając wtyczkę od przepływomierza i zrobić jazdę próbną. Jeśli nie odczujesz różnicy, przepływomierz jest uszkodzony. Mimo wszystko proponuję komputerową diagnozę

_________________
E46 320d`02 184PS@406Nm by Masters Tuning


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw
Dziękuję, za rzeczowe i przemyślane rady! Filtra paliwa i powietrza już wymieniłem. Wszystko o czym piszecie postaram się dziś sprawdzić. Temat pozostaje otwarty...

_________________
www.befast.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 15:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw
Auto już jeździ, problem polegał na pękniętym przewodzie od podciśnienia, który miał wpływ na ilość podawanego paliwa, nie wnikałem za bardzo ale chyba w miarę dobrze przekazuję w czym był problem.

Dziękuję za pomoc i Wasze posty.
TEMAT ZAMKNIĘTY
Piotrek

_________________
www.befast.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 grudnia 2006, 20:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: KrakĂłw
ULLISSES napisał(a):
Jeśli komputer z jakiegoś powodu (np. wadliwy czujnik) źle dawkuje paliwo, to nawet najmocniejszy silnik stanie się ospały.

Muszę dodać, że Twoja uwaga-rada Ulisses była w 100% trafiona. Dzięki
Piotrek

_________________
www.befast.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL