BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 11:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Przyspieszenie, czy dopiero coś "czuć" przy
PostNapisane: 28 lutego 2009, 23:00 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Witam.
Mam takie pytanko do posiadaczy Bmki z silnikiem 2.0 24V 150KM. Czy wasza bunia tez dopiero zaczyna fajnie ciagnac przy 3.5-4tys obrotów w górę . Znaczy sie nie pisze ze mi nie ciagnie od dolu, bo ciagnie ale dopiero jak zaczyna byc slychac fajniusi pomruk silnika przy okolo 4tys to autko idze jak burza. Podobno w autach na 2walkach tak jest ze dopiero moc czuc na wysokich obrotach :):)

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Ostatnio edytowano 1 marca 2009, 10:03 przez darosnk1985, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lutego 2009, 23:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
dokładnie...moja tak samo zaczyna lepiej sie zbierać po przekroczeniu 3.500,poniżej tych obrotów nie robi szału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
Taką charakterystykę ma ten silnik. Ja też mam 2.0 24V ale w e34 i też lepiej się zbiera pow. 3,5 tyś obrotów. Jak chcę się "pospieszyś" :hyhy: to jadę w zakresie obrotów powyżej 4 tyś/min ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 00:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa targĂłwek
Moja tez tak samo dopiero 4000rpm i kita. VANOS JEST TEGO PRZYCZYNĄ TO COS JAK V-TEC W HONDACH

_________________
ÂŻyj szybko Kochaj mocno Umieraj MÂłodo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 08:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Ja mam tak samo ale batrdzo mi się podoba :super:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 09:23 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 2823
Lokalizacja: MaÂłopolska
Moje BMW: E84
Garaż: Było E36,E39,E60
taki silnik chyba od 4300 obr ma dopiero jakiś sensowny moment :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 10:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Po pierwsze ten silnik czyli M50B20 ma moment max 190Nm od 4700RPM zaczyna senswonie ciagnąc od 4000RPM ( w wersji z vanosem moemnt ten sam ale od 4200RPM ) a moc przy 5900RPM auto to nawety nieźle ciagnie juz od 2500RPM ale w porównaniu z kopem powyżej 4000RPM jest to kiespko odczuwalne to jest wysokoobrotowa jedostka która do tego dzieki układowi R6 robi to w sposób przyjemny dla ucha w przeciwieństwie do wiekszości R4

A co do stweirdzenia że to przez vanos jednego z kolegów to radzę co nie co poczytać a nie bajki opowiadać vanos właśnie służy do zwiekszania elastyczności poprzez inne otwarcie zawórw na niskich i wysokich obrotach a nie do polepszenia góry silnika ma on polepszyc dół


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 11:59 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
Dzieki chlopaki. wlasnie o takie odpowiedzi mi chodzilo. bo tak mnie to ciekawilo czy tylko u mnie to jest czy u innych tak samo :P :P a co do spalania to ile wam teraz pali?? bo mi w ganicach 12-13 w miare spokojna jazada a do 15stu jak cisne do 160km/h. czy macie podobnie

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 12:22 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
W trasie 7-9l/100km. Najwięcej mi 320i spaliła 12l ale ja mało po mieście jeżdżę.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 12:38 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PoznaĂą
u mnie jest tak samo z przyspieszeniem
powyżej 4 tys budzi sie do życia
po wyrzuceniu katalizatora lepiej zbiera sie tez z dołu
polecam taki zabieg

_________________
masa


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 12:48 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
masa206 napisał(a):
po wyrzuceniu katalizatora lepiej zbiera sie tez z dołu

jest coś na rzeczy, nie mam kata, zbiera sie troche lepiej spalanie w trasie około 8-9 l. przy komplecie a w miescie 10-11

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 13:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 952
Lokalizacja: WWL
Moje BMW: E36 320i sedan
Kod silnika: M50B20 vanos
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=40527&start=220
dokładnie jest tak jak koledzy pisza powyrzej 4000obr. zaczyna to ciagnac! a co do vanosa to on powoduje ze ten silnik lepiej sie wkreca z niskich obrotow! mialem do czynienia z takimi samymi silnikami tylko bez vanosa i zeczywiscie jest odczowalna roznica!oczywiscie jak komus dobrze dziala vanos bo z tym roznie bywa!:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 14:16 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 88
Moje BMW: e30 with s50
vanos niby lepsza elastycznosc a same problemy z nim i te grzechotanie :kwasny: jezdze m50 bez vanosa i nie zamienilbym go na z vanosem.. rzezi strasznie, a prawie kazda kilkunastoletnia beemka ma przebieg okolo 300tys


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 14:18 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
300-400zł i zazwyczaj masz naprawione.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
mowicie ze pozbycie sie katalizatora pomoze cos z dolnymi obrotami?? a zamiast niego wstawic strumke??

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 22:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
darosnk1985, pozbycie się kata ma swoje plusy i minusy. ale to chyba temat na oddzielną dyskusje

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 23:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 411
Lokalizacja: Sanok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
czemu??

_________________
BóG Stworzył BMW bo Miał GUST !!!!! a Inne Samochody Bo Miał Dobry Humor :)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 00:19 
jak był kat, to znaczy, że kat ma być. żeby było lepiej, najlepszym wyjściem jest taki sam kat, ale w nienagannym stanie, albo sportowy kat.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 07:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: Zamość
Moje BMW: e34
Kod silnika: m50b20
Fryderyk, ile użytkowników tyle opinii. ja nie mam kata, mam wspawana normalna rure :szok: to nie był mój pomysł ani moje wykonanie... wynik jest taki że auto lepiej sie wkręca i mniej pali. minus taki że czasami czuć benzyne na postoju.

_________________
zerknij na moje e34 crisis version :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 09:26 
bnd07 napisał(a):
wynik jest taki że auto lepiej sie wkręca i mniej pali.


a świstak siedzi. bez wykresu przed/po nie uwierzę.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL