BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 16:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymiana nastawnika vanos'a
PostNapisane: 3 marca 2009, 18:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
witam. Chciałbym wymienić sobie nastawnik vanos'a i chcialem zapytac wtajemniczonych czy czekaja mnie jakies niespodzianki i na co musze zwrocic uwage

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 18:46 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
a można wiedzieć dlaczego całego Vanosa?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 19:41 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
a bo kupilem caly nastawnika...konkretnie chodzi chyba o ta uszczelke na tłoczku. bodajże jest firma ktora sprzedaje takie uszczelki i nazywa sie beisan system czy jakos tak

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 20:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Jeżeli chcesz wymienić całość to będzie trochę roboty najwazniejsze jest zamontowanie nastawnika w takiej samej pozycji
przed wyjęciem Vanosa musisz zablokować rozrząd
jezeli nigdy nie miałeś z tym do czynienia to raczej daj komuś kto już to robił bo będą kłopoty a szkoda kasy aby dwa razy rozbierać


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 20:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
o kurde to ja moze pomylilem pojecia?? http://moto.allegro.pl/item567954891_bm ... vanos.html czy to jest nastawnik i czy to z jego wymiana bedzie tyle problemu??

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 20:26 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
tak to jest Vanos ta zębatka siedzi w wałku ssącym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 20:33 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
przy wymianie tego trzeba zablokowac rozrzad?podobno mam nieszczelnosc na tym tloczku ktory przesuwa ta zebatke

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 20:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
ale żeby się dostać do tej uszczelki musisz wyjąć Vanos i go rozkręcić
rozrząd musi być ustawiony na pierwszy cylinder na znaki i zablokowany bo do wyjęcia Vanosa musisz poluzować górne kółka zębate a wałki nie mogą się przesunąć
trzeba też wcisnąć i zablokować górny napinacz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 20:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
no to juz chyba sobie wymienilem... :szok: bede szukal jakiegos zdolnego magika :|

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
to tylko tak grożnie brzmi ale z rozrządem trzeba uważać
powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:07 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
mam tylko jeszcze jedno pytanko...czy to wlasnie od tej uszczelki silnik brzmi jak diesel? takie rechotanie slychac w okolicach 2tys. obr. - podobno wtedy przestawia sie ten tloczek?

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:13 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Rechotanie to bardziej same podkładki.
Obrazek

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
Jeżyk napisał(a):
mam tylko jeszcze jedno pytanko...czy to wlasnie od tej uszczelki silnik brzmi jak diesel? takie rechotanie slychac w okolicach 2tys. obr. - podobno wtedy przestawia sie ten tloczek?

Kolego od tego trzeba było zacząć tak jak pisze TomekB do wymiany części 9 10 11 i 6
ale Vanosa i tak trzeba wyjąć


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
no to bede mial problem...ciezko chyba bedzie znalezc takie 3 podkladki + 3 srubki i raczej watpie bym znalazl odpowiedniego magika ktory zrobi to tak by mialo to rece i nogi..w moich okolicach same głąby :( ostatnio jak powiedzialem jednemu mechanikowi ze po dodaniu gazu sztrzela mi bardzo w wydech to stwierdzil ze tak ma byc bo wydech jest sportowy :wstyd: nie jestem szpecem ale wiem ze przyczyn tego trzeba raczej szukac w zaplonie (swiece,cewki) no ale to inna historia.

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:40 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Taki zestaw części to 200zł w serwisie, robota 100-200zł ale jak nie masz mechanika to rzeczywiście ciężko.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
jak dzwonilem do serwisu w czestochoiwie 'mazpol' to powiedzieli ze wymieniaja tylko calego wanosa - koszt to 1500zl + robocizna :szok: i nie bawia sie w zadne zestawy naprawcze. dzwonilem do serwisu w katowicach to mechanik poiwedzial ze koszt tego to ok 800zl tylko nie pamietam czy z robocizna czy bez. gdzie znajde taki serwis w ktorym kupie to i zrobie za ok 400zl ?

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:56 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Części kupisz w autoryzowanym serwisie, nawet wysyłkowo. Możesz nawet mailem zapytać, prześlij im poprostu numery tych części bo niektórzy są niechętni do pomocy i odporni na wiedzę. Ja jak zwykle polecam warszawski Inchcape.
Robocizna to nie wiem, musisz szukać u siebie. Poszukaj też na forum może ktoś poleci jakiś warsztat (są listy warsztatów gdzieś).

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 22:07 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 72
Posty: 4299
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E-36 320i Touring 95
Kod silnika: M52b20
http://www.drvanos.com/vanos
Kolego tu masz jak wyjmuje się Vanosa
częsci kupisz w ASO BMW tak jak piszą koledzy
jeżeli mechanik zobaczy jak to się wyjmuje to da sobie radę
http://www.drvanos.com/us_single.htm
kliknij na Stage1 i Stage2


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 11:03 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Zapomnialem jeszcze dodac ze z czesci bedziesz potrzebowal komplet uszczelek pod pokrywe zaworow.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 16:49 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
dziekuje koledzy za wszelakie porady...bede szukal jakiegos serwisu

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL