BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:28 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Kalisz
Witam.

Chciałem się zapytać jakie koszty wiążą się z wymianą silnika o pojemności 1.8 na 2.8 w bmw e36. Obecnie w BMW E36 mam 1.8 M43. Co trzeba jeszcze by wymienić żeby wszystko grało z mocniejszym silnikiem? Pewnie powiecie mi "kup se auto z takim silnikiem" ale za bogaty mam wypas w swojej kaście żebym ją sprzedawał ;/ .

Z góry dziękuje za odpowiedzi :]


Ostatnio edytowano 4 marca 2009, 08:31 przez artur0150, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:43 
Offline
Forumowicz

Posty: 128
Lokalizacja: mazowieckie/łódzkie
Moje BMW: G31
Kod silnika: B47
Myślę, że nie trudno znaleźć 328i z wypasem z 318i.
Przeróbka droga, nie znam dokładnych szczegółów takiej przeróbki, ale na pewno silnik, skrzynia, (wał, most ??) wiązka elektryczna, wydech, hamulce być może jeszcze zawieszenie.
Efektem tego będzie auto prawie jak oryginał, które nie będzie łatwe do sprzedaży, jeśli trafisz na wnikliwego kupującego.
NIE OPŁACA SIĘ takie są realia. Jeśli jednak jesteś mocno podekscytowany taka opcją, to ja życzę szczęścia :)


Ostatnio edytowano 3 marca 2009, 21:53 przez kwiatus19, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:52 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
kwiatus19 napisał(a):
NIE OPŁACA SIĘ takie są realia


bzdura!!

sprzedaj 318i, dostaniesz max 10 kola!! a kup dobre 328, jak sedan to od 14 tys + oplata skarbowa, rejestracja i wieksze ubezp

czyli dokladasz 5 tys, w najlepszym wypadku, jak kupisz auto do oplat to samej akcyzy zasz 2700 ( 18% z ok 15000 zl )

jak robisz swapa to placisz 6 tys i masz na gotowo, jak samemu sie kupi dawce to jest szansa wyjśc na zero!!

trzeba wymienić:

- silnik z opsprzetem
- spr klimy
- skrzynie, sprzegło wal most, połosie
- wiązke i kompa z ewsem
- hamulce
- licznik
- znaczek na klapie :hyhy:


Ostatnio edytowano 3 marca 2009, 21:54 przez GŁADKI, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
na pewno nie beda pasowaly łapy pod silnik ktore trzeba bedzie przerobic

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 21:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Jeżyk napisał(a):
na pewno nie beda pasowaly łapy pod silnik ktore trzeba bedzie przerobic


nic nie przerabiasz, to operacja plug and play, co nie pasuje bierzesz od 2.8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 237
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: M5 & 328i
Kod silnika: S85B50 & M52B28
GŁADKI napisał(a):
trzeba wymienić:

(...)
- znaczek na klapie :hyhy:


To lepiej zostawic, mina zkillowanego posiadacza TDi przez 318 bezcenna :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 22:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: Kalisz
dzięki za info. jeszcze się zastanowię nad tym wszystkim :cool:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 26 marca 2016, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
odkopuje

Posiadam już silnik M52B28TU z e46 z przebiegiem 90 tyś km, ale nie odpalany 4 lata

jest już:
- wspomniany silnik z wiązką EWS, DME, kluczyk
- skrzynia z e46 GETRAGa ale podobno wszystkie Getragi są takie same inne są ZFy podobno :)
- silnik kompletny prawie :) łapy są z m52, kolektor wydechowy i katy z lambdami z m52tu
-stabilizator z r6 jest
-kompresor klimy jest z m52 trzeba podobno inne przewody do klimy?
- cłodnica zostaje jest ta sama tylko co z przewodami w e46 w dolnym jest czujnik temp. do czego on?

Teraz tak wał i cięgna od lewarka będą pasować z M43? bo różne opinie słyszałem
Wydech z 2,5 i 2,8 był taki sam? chodzi mi o średnicę rur?
zegary muszą być z r6 czy wystarczy przekodować?

co z podłączeniem wiązki?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 26 marca 2016, 20:16 
Offline
Forumowicz

Posty: 418
Lokalizacja: TSZ
Moje BMW: e46 M3
Kod silnika: S54B32
Mira_s1987 napisał(a):
Teraz tak wał i cięgna od lewarka będą pasować z M43? bo różne opinie słyszałem

nie będą pasowały


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 27 marca 2016, 18:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
Zegary wystarczy przekodowac pod R6


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 27 marca 2016, 18:37 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 41
Posty: 2237
Lokalizacja: Stalowa Wola/Bandon-Ireland
Moje BMW: E46Coupe E63Coupe
Kod silnika: M54B30 M57D30TU
Dobrze kupić dawcę i brać co potrzeba a jak juz rutynowo to kupić co potrzebujesz . Ja ostatnio kupiłem całe auto stuknięte truche w bok za 500euro , na chodzie wszystko sprawne sedan 320i 2002 rok ;)

_________________
Garage....
Betsy
Czarna Wdowa
Silver Queen
White Lady

"No Replacement for Displacement... "


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 27 marca 2016, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 34
Posty: 66
Lokalizacja: Płock
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28
Robiłem takiego swapa ale z m42b18 na m52b28 Motor był z e39 i wymienione tak
1 Wiązka byłą z e36 już zaadoptowana
2. Stabilizator od r6
3. Wzmocnienie przedniego pasa dałem z r6 prosty
4. Kabel plusowy pociągnięty do bagażnika i tam Plus wleciał pod maske i Akumulator przeniesiony do bagażnika
5. Skrzynie to dałem getraga z m52b20 bo tam do motoru coś modzona była
6.Wymieniłem tą przednią maskownice z wlotem chłodzenia na alternator i tą obudowe wisko czy tam chłodnicy bo jest inna mniejsza
Nie musisz od razu zmieniać wału całego i robić na dużą głowę , małe też pojeżdżą ja tak na razie zostawiłem dyfer na małą głowe mam półośki od isa a z wałem to został od isa też z tego co kojarzę albo wymieniana 1 część tylko , zegary od r6 żeby nie przekłamywały , cięgna chyba też nie będą pasować tak jak potrzeba my to wymienialiśmy 3 komplety żeby siadło dobrze żeby się biegi wrzucało normalnie ale już nie wiem w końcu jakie zostały , i 1 przewód wspomy się różnił co ma z 2 stron takie jajka jedno mniejsze 2 większe i to chyba wszystko no o takich rzeczach jak chyba płyn do chłodnicy , do wspomagania , nowy olej , filtry i posprawdzać świece fajki bo u mnie każda gumka była rozjebana to nie muszę przypominać :)

Co do kupna dawcy części to dla mnie w ogóle bez sensu po co się ładować w koszta jak to co się wymienia to jest koszt z płynami i ze wszystkim może 500-600 zł , szukasz 1 kolesia co ma rozbitą czy ktoś kto prowadzi sprzedaż części bierzesz cały zestaw tego co potrzeba i tyle a z wałem i dyfrem i półośkami to możesz wymieniać ale też nie jest to od razu konieczne żeby się nie ładować w koszta bo za wał krzyczą po jakieś 300 może trochę więcej , za dyfer z 200+ do tego półośki jak w git stanie to po 70-100 zł no heble to by się przydało chociaż serie z 2.5 czy tam z 2.8 bo od 1.8 mogą być trochę za słabe ale tylko przód bo tył i tak hamuje tyle co nic to wszystko zależy ile hajsu masz dostępnego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 9 września 2016, 14:40 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 5
Moje BMW: e36,e38
Kod silnika: m52b28
Garaż: 318 e36 cabrio 97r. / 728 e38 97r
Witam,
będę przekładał z m43b18 na m52b28
buda: e36 cabrio 97r (aku w bagażniku)

mam:
silnik m52b28
skrzynia ZF
wał 2,8
dyfer 2,93
półośki z wózkiem całym
zbiornik paliwa z pompą
komputer,
ews,
kolumnę kierowniczą z kluczykiem
wiązkę
zegary
klimatronik bez przewodów, chłodnicy z osuszaczem i wiatraka

załatwiam właśnie:
wydech OE
stabilizator 25,5mm przód
wieszak wydechu na środku
węże płynu chłodzącego
łapy sinika

coś jeszcze przegapiłem ? żeby potem się nie okazało (jak zwykle podczas montażu) że czegoś jeszcze brakuje, albo coś nie pasuje ?

1. czy sprężyny przód do wymiany ? (amortyzatory też?)
2. czy sens poliuretanów jako poduszki silnika ?
3. czy wiązkę 318 połącze bez problemu z 328 ? bo jakoś nie widzi mi się przerzucanie całości w cabrio. a tak to tylko tu kabelek dołożyć tu zlutować itd.
4. czy chłodnica z 318 bez klimy da rade ?
5. nad dołożeniem klimatronika jeszcze się zastanawiam (mam, ale nie wiem czy mam chęci się z tym bawić)
6. pompa paliwa jest taka sama ? jest sens ją zmieniać ?
7. hamulce z 2.8 przód już siedzą, tył został z 1.8 (to samo tyle że niewentylowane, a newet większa średnica o 2mm)
8. co z tym wzmocnieniem pasa przedniego ? jak zostaje chłodnica z 318 to ok, jak chłodnica z r6 to musze coś zmienić dodać tak ?
bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi, nowy silnik dobrze jakby zagościł w przeciągu miesiąca.
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 9 września 2016, 14:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2720
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
Prima napisał(a):
1. czy sprężyny przód do wymiany ? (amortyzatory też?)


sprężyny R6 ma inne, twardsze ze względu na mase pojazdu

Prima napisał(a):
3. czy wiązkę 318 połącze bez problemu z 328 ? bo jakoś nie widzi mi się przerzucanie całości w cabrio. a tak to tylko tu kabelek dołożyć tu zlutować itd.


zmieniasz wiązke silnika, pod maska łączysz wiazke silnika z wiazka kabinowa i gotowe. Połaczenie to jeden lub dwa okrągłe wkręcane wtyki koło puszki bezpieczników.

Prima napisał(a):
4. czy chłodnica z 318 bez klimy da rade ?


jak w samochodzie nadal nie będzie klimy to da rade

Prima napisał(a):
6. pompa paliwa jest taka sama ? jest sens ją zmieniać ?


powinna dać rade

Prima napisał(a):
7. hamulce z 2.8 przód już siedzą, tył został z 1.8 (to samo tyle że niewentylowane, a newet większa średnica o 2mm)


hamulce w 2.8 to 272x19 czyli wentylowane tarcze - lepiej odprowadzają ciepło. Mysle że nie ma przepaści, ale hamulce to Twoje bezpieczeństwo.

Prima napisał(a):
8. co z tym wzmocnieniem pasa przedniego ? jak zostaje chłodnica z 318 to ok, jak chłodnica z r6 to musze coś zmienić dodać tak ?


wzmocnienie różni się w zależności czy masz klime czy nie. Do klimy jest proste, bez klimy gięte.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 9 września 2016, 15:28 
Offline
Compact z wyboru
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 3741
Lokalizacja: Rzeszów
Moje BMW: e36 316i
Kod silnika: M43B16
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t ... lit=malina
Mateusz118 napisał(a):
zmieniasz wiązke silnika, pod maska łączysz wiazke silnika z wiazka kabinowa i gotowe. Połaczenie to jeden lub dwa okrągłe wkręcane wtyki koło puszki bezpieczników.

trzeba jeszcze wyprowadzić sygnał prędkości, najłatwiej z zegarów

Mateusz118 napisał(a):
powinna dać rade

pompa paliwa jest taka sama od 1.6 po m3

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 9 września 2016, 18:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
tak jak koledzy wyzej pisza pompa paliwa jest taka sama, aktualnie jestem po swapie z m43b18 na m52b25, amorki i sprezyny zostawilem stare z przodu, z tym ze sa m-pakietowe -20, to przod sie troszeczke podniosl w porownaniu jak to siedzialo na silniku 1,8, chyba temu ze srodek ciezkosci sie przesunal do tylu. Hamulce z tyłu zostawilem tarczowe nie wentylowane, które
wczesniej zmienilem z bebnow i normalnie to hamuje, nawet w katalogu jest ze wychodzily na tyl tarcze niewentylowane w m52b25 tylko z oznaczeniem wyposazenia "special motor"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 9 września 2016, 19:58 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2720
Lokalizacja: Olkusz/Kraków
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B28/M54B22
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=159139
M50B25 mialy lita tarcze z tylu.

Co do zawiasu ktory sie podniosl to nie mam pojeciq jak to skomentowac, jest to raczej nie mozliwe.

_________________
Obrazek

BORN ON THE RACETRACK TO LIVE ON THE STREET


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 10 września 2016, 13:32 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
No wlasnie tez mi sie wydawalo ze niemozliwe, ale rzeczywiscie sie podniosl z 1 -1,5cm. Wyzej stal owszem jak byl wyjety silnik, jednak nie siadl tak jak na 1.8.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 12 września 2016, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 38
Posty: 5
Moje BMW: e36,e38
Kod silnika: m52b28
Garaż: 318 e36 cabrio 97r. / 728 e38 97r
już mam:
= silnik m52b28
= skrzynia ZF
= wał 2,8
= dyfer 2,93
= półośki z wózkiem całym
= zbiornik paliwa z pompą - nie zmieniam
= komputer,
= ews,
= kolumnę kierowniczą z kluczykiem
= wiązkę
= zegary
= wydech OE
= stabilizator 25,5mm przód
= węże płynu chłodzącego
= łapy sinika
coś jeszcze może być potrzebne ?

2. czy sens poliuretanów jako poduszki silnika ?
9. czy jeśli chce podłączyć lusterko fotochrom to możliwe że tam już kabel na mnie czeka w podsufitce czy trzeba ciągnąc gdzieś dalej ?mam centralny zamek*
10. czy jeśli mam EWS II (biały) za schowkiem to czy nowy EWS będzie pasował do tej kostki plug&play? czy coś się może różnic pinami ?

Obrazek
Obrazek
a od czego to ?
Obrazek
11. pod maską wiązka silnika m43 ma jedna okrągłą wtyczke (nie mam kontroli trakcji) a w każdym m52 widziałem dwie - czy to prawda że można podłączyć jedną i będzie grało ? piny trzeba zmieniać jakieś ?
12. do czego jest ten stabilizator waszym zdaniem ? r4 czy r6 ?:
Obrazek

13. czy ten element będzie pasował z getraga do ZF ? skrzynia ZF wydaje się dłuższa
Obrazek

Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi

a co do tego że wyżej stoi u Ciebie na sprężynach niż w r4 to chyba kwesta tego że zawieszenie zawsze się układa po jakimś czasie, i pewnie wróci do poprzedniej pozycji jak w r4 albo i niżej - od ciężaru


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Swap silnika z M43 na M52 B28
PostNapisane: 14 września 2016, 13:54 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 886
Lokalizacja: Białystok
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52B25
10 ews powinien pasowac, u siebie tylko wpialem i dziala. Ten drugi modul to modul wycieraczek
11 podlaczasz jedna wtyczke i dziala, druga jest wlasnie do kontroli trakcji, bez tego dziala i bledu zadnego nie sypie. Tylko w m52 sygnal predkosci jest brany z czujnika abs i ni jak nie da sie tego podpiac pod abs, nawet bezposrednio pod czujnik. To sygnal wzalem z dyfra, co prawda pedkosc sie w sterowniku silnika nie zgadza bo w dyfrze jest inna liczba impulsow na obrot, ale nie wali bledu dotyczacego predkosci pojazdu i nie przesuwa odcinki na 5300rpm. Pod pin nr 9 wtyczki x20 musisz podlaczyc kabel z malej czarnej wtyczki zegarow koloru brazowo czerwonego. Lub chyba polaczyc pin nr 9 z pinem nr 14 wtyczki x20 wiazki po stronie samochodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL