BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 05:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] Coś wyje w przedziale 100-120km/h - co to może być?
PostNapisane: 10 lutego 2009, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Ostro³êka
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: N47d20a
Witam

Mam poważny problem z moim autem e46 330d 2002r. Otóż kiedy podróżuję z prędkością oscylującą w przedziale 100 - 120km/h i kiedy staram się utrzymać stałą prędkość powiedzmy na poziomie 110km/h wtedy z części środkowej podwozia (może bardziej z tyłu trudno to dokładnie ocenić) wydobywa się dziwny dźwięk.. coś jakby wycie mostu, ale czy to jest most? Dzieje się tak jedynie w tych zakresach prędkości i jedynie w takim najbardziej ekonomicznym położeniu pedału gazu (gdy dodaję gazu żeby przyspieszyć wycie zanika, gdy zdejmę nogę z z gazu również cisza). Wyje na wszystkich biegach nie tylko na 5. Co to może być? :niepewny:

Drugi objaw który mnie niepokoi dotyczy niższych prędkości, a mianowicie przykładowo gdy jadę z prędkością ok 60km/h i zdejmuję nogę z gazu również słychać wycie.. trochę w mniejszym stopniu niż w przypadku opisanym powyżej ale jednak. :niepewny:

Zgóry dzięki za pomoc
Pozdrawiam :D


Ostatnio edytowano 10 lutego 2009, 15:52 przez jaco698, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
kolego,moze skrzynia biegow wola o pomoc,malo oleju lub poprostu juz zuzycie wewnetrznych bebechow w skrzyni :( u mnie tez wyje ale w przedziale obrotow do 2 tys i na malych predkosciach(niech ktos nie pisze ze to turbo bo wiem jaki dzwiek wydaje turbo)ten dzwiek jest taki jak w polonezach wyl z tylu most ale ten dzwiek moim zdaniem wydobywa sie wlasnie z okolic skrzyni biegow.ja niedlugo mam wymiane to sie dowiem :zalamany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 16:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Ostro³êka
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: N47d20a
Arturro100 napisał(a):
kolego,moze skrzynia biegow wola o pomoc,malo oleju lub poprostu juz zuzycie wewnetrznych bebechow w skrzyni :( u mnie tez wyje ale w przedziale obrotow do 2 tys i na malych predkosciach(niech ktos nie pisze ze to turbo bo wiem jaki dzwiek wydaje turbo)ten dzwiek jest taki jak w polonezach wyl z tylu most ale ten dzwiek moim zdaniem wydobywa sie wlasnie z okolic skrzyni biegow.ja niedlugo mam wymiane to sie dowiem :zalamany:



Ok Kolego mogę się zgodzić w tym drugim przypadku że przy tych niskich prędkościach to może być coś ze skrzynią, ale to wycie w przedziale 100-120 daje mi do myślenia... Olej w skrzyni był sprawdzany i jest ok. Ogólnie skrzynia pracuje OK. Więc niewiem. a może coś z wałem? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 17:49 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 8665
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Moje BMW: 535i
Kod silnika: N55
Sprawdź stan podpory wału, być może hałasuje łożysko w niej.

_________________
Darmowe rozkodowanie VIN (Polski opis):
napisz VIN na ==>> stones1@wp.pl
Problem z PW, proszę pisać na mail


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lutego 2009, 18:00 
Offline
Specjalista

Posty: 2799
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
moga opony wyc :P

_________________
ZOBACZ MOZE COS POTRZEBUJESZ > http://www.mbpartner.com.pl/

Chcesz siê odwdziêczyæ??? Kliknij POMÓG£...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Ostro³êka
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: N47d20a
zbigniewst napisał(a):
moga opony wyc :P


Opony na 100% odpadają ponieważ w tej chwili jeżdzę na zimówkach, a na letnich było to samo.

Natomiast przyjrzałbym się może na początku temu o czym pisał kolega "stones1"...

Może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie? :niepewny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 lutego 2009, 16:33 
Offline
Forumowicz

Wiek: 44
Posty: 466
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Moje BMW: E60 535d
Garaż: E46 320d (2001)
E46 330d (2004)
U mnie tez zaczyna wyc przy mniejszych i wiekszych predkosciach. W moim przypadku jest to lozysko na przedniej zwrotnicy nie wiem jeszcze na ktorej bo poki co puka, czekam jak zacznie wyc to wymienie :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 11:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 8
Lokalizacja: Legionowo
A moze łożysko podpory wału ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 lutego 2009, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Ostro³êka
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: N47d20a
JaVoL napisał(a):
A moze łożysko podpory wału ?


Ale czemu to łożysko hałasuje tylko w przedziale 100 - 120km/h?? :niepewny:
I do tego jedynie w tym najbardziej ekonomicznym położeniu pedału gazu... poza tym jest wszystko ok. No może jeszcze przy tych niższych prędkościach delikatnie coś daje się słyszeć, ale tylko podczas hamowania silnikiem i tylko poniżej 60 km/h... Nie wiem wogule czy można łączyć ze sobą obie sprawy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 13:35 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 41
Posty: 3
Lokalizacja: Wroclaw
Moje BMW: 328CI/325cabrio
Witaj!!Udalo Ci sie usunac ta usterke,poniewaz jezdze e46 328ci w automacie i mam ten sam problem przy predkosci 100-120 slychac jakies dziwne dzwieki.


Ostatnio edytowano 27 lutego 2009, 20:03 przez maticamel6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 13:49 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
Panowie podpora wału nie kosztuje majatek , a jak ja wymienisz to przynajmniej wiesz ze to nie to ! wtedy szukaj przyczyny w tylnym moscie -

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 15:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa targĂłwek
sprawdz łożyska w kołach

_________________
ÂŻyj szybko Kochaj mocno Umieraj MÂłodo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 18:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 515
Lokalizacja: slask
po co ? łozyska wyją cały czas nie zaleznie od dodawania czy ujmowania gazu

_________________
oto nowy mistrz
http://www.amerykany.v10.pl/galeria/ssc ... 0,jpg.html
a to juz pokonany
http://blog.tmcnet.com/blog/rich-tehran ... on-big.jpg
Firmie VOTUM - powiedz NIE !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 56
Lokalizacja: KrakĂłw
krzys124 napisał(a):
Panowie podpora wału nie kosztuje majatek , a jak ja wymienisz to przynajmniej wiesz ze to nie to ! wtedy szukaj przyczyny w tylnym moscie -


Mam dokładnie to samo :(
do 330d nie ma podobno zamienników podpory, a w ASO to już całkiem spora kwota się robi....

badam temat już kilka miesięcy, myślę że jak to by był dyfer to już by się rozpadł...
może to mało prawdopodowne, ale ja obstawiam wypracowany wieloklin na łaczeniu wału

są ku temu podstawy techniczne :-)

mam zamiar kupić klej do śrub i "zalać" ten wieloklin aby zlikwidować powstały tam luz
(klej daje się zdemontować, więc nie ma problemu z ewentualnym, późniejszym rozłączeniem wału ... np. niebieski Forch)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Irlandia
Ja bym postawil na podpore walu,lub moze trzeba po prostu ponownie wywazyc wal?Nie czujesz zadnych wibracji?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: SkarÂżysko-Kamienna
Witam. Ja mam u siebie identyczne objawy. To wyje jakbym jechal jakims autokarem na wycieczke :kwasny: Tez stawiam na podpore walu. Aha i jak wcisne do konca na 5 biegu na obrotach 1900 to odczówalne sa drgania i dziwny dzwiek, jakby jakies bicie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 marca 2009, 23:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: Ostro³êka
Moje BMW: E90 318d
Kod silnika: N47d20a
Wymieniłem dziś podporke wału i nic się nie zmieniło! 450zł w błoto! 250 podpora (tylko oryginał do 330d dostępny) i 200 robota..

Wzsyscy mi tego odradzali, nawet w samym sklepie (FOTA) mówili, że nigdy się nie spotkali by kto kolwiek u nich zamawiał podpore wału do tego auta i.... mieli racje!

Więc Panowie nie piszcie głupot, że to podpora, ona jak się rozsypie to są drgania a nie jakieś wycie...

Co ciekawe nadal nie wiemy co to może być! Zostały oczywiście dwa warianty...
- pierwszy to dyferencjał
- drugi skrzynia

Tylko jak to sprawdzić??

na podnośniku rozpędzić można się max do 60km/h bo DSC trzyma!
sprawdzali przy tej prędkości stretoskopem to i tu i tu cisza.

Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić?

Ja jestem w 80% pewien że to jednak dyfer!

Czy komuś padł dyfer w e46??????? :zly:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 08:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 24
Lokalizacja: slubice
witam,u mnie jest to samo,miedzy 100km/h,a 120km/h,tez slysze dziwne wycie,ale bardziej jest to swist.bylem z tym w serwisie,i gosciu po jezdzie probnej stwierdzil,ze to dochodzi od strony pasazera w okolicach turbiny,i postawil na turbo,ale na 100proc. nie byl pewny.tez pilotuje ten temat jakis czas,i raz czytalem na forum,ze to jakies nieszczelnosci w dolocie,albo jakies nie zaslepione dziury w kolektorze.mam zamiar powymieniac u siebie wszystkie przewody podcisnienia,i srawdzic reszte rurek i przewodow,moze pomoze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 14:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Lokalizacja: pomorskie
jaco698 napisał(a):
na podnośniku rozpędzić można się max do 60km/h bo DSC trzyma!
sprawdzali przy tej prędkości stretoskopem to i tu i tu cisza.

skąd takie informacje? wyłącz DSC i będziesz mógł rozpędzać ile chcesz.

jaco698 napisał(a):
Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to sprawdzić?

Na podnośniku wg mnie tego nie sprawdzisz, z tego co zauważyłem to wycie najczęściej występuje tylko pod obciążeniem.

jaco698 napisał(a):
Ja jestem w 80% pewien że to jednak dyfer!
Czy komuś padł dyfer w e46??????? :zly:

Niestety tak, niektórym pomogła wymiana oleju, innym zawieszenia mostu, a jeszcze innym niestety wymiana mostu.

W 330d czasami postrzępi się łącznik elastyczny wału i też potrafi świszczeć :)

U mnie "coś" wyje w przedziale od 140-150. W warsztatach się śmieją. Jak to wyje przy 140? Na podnośniku cisza. Byłem już na dwóch jazdach z mechanikami. No i oczywiście w podanym przedziale prędkości wyje, szczególnie przy delikatnym dodawaniem, odpuszczaniem gazu. Po ostatnim teście stwierdzili, że do wymienić olej, wymienić zawieszenie mostu bo mam luz i może będzie dobrze.

Z tego co czytałem na zagranicznych forach to najczęściej kończyło się wymianą mostu.

W każdym razie na pewno będę zgłębiał temat bo mi to łiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii przy 140 nie daje spokoju :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 marca 2009, 18:13 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 186
Lokalizacja: Śląsk
Moje BMW: e46 320D
ja tez mam ten dziwny dzwiek wydobywajacy sie powyzej 120km/h :kwasny:
ja u mnie stawiam na most jeszcze sie dokładnie przyjze temu jak sie ciepło zrobi czy czasami jakies łozysko w kole nie chałasuje (jak bedzie sucho slalomow troszke porobie przy wyzszej predkosci)lub podpora wału


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 42 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL