BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 14:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] falujace obroty pytanie do znawców M40
PostNapisane: 1 marca 2009, 16:29 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
witam

zakupiłem 318i sprowadzone z Niemiec, juz na początku auto cieżko odpalało i strasznie gubiło obroty, jednak byłem spokojny, ponieważ widziałem ze guma od przepływki jest w dwóch częściach

po wymiani gumy auto zapala, jednak dziwnie faluja obroty, wymienione zostały:
-kroczek
-komputer
-przepływka
-sonda

i bez efektu :( jest tak jak było zero zmiam

kto ma pomysła gdzie lezy przyczyna

oto film który ilustruje problem

http://www.youtube.com/watch?v=KUE6PDiXQ5w


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 17:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
A czy te zakupione części były nowe czy używane? Próbowałeś może odłączać przepływkę albo krokowca?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 20:00 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
El-Tomaso napisał(a):
A czy te zakupione części były nowe czy używane? Próbowałeś może odłączać przepływkę albo krokowca?


wszystko było przełożone (pożyczone) z identycznego auta, które na co dzień swietnie się spisuje

poza moja wyobraźnią jest kupowanie części na oślep!!

odłaczanie krokowca, przepływki i sondy nic pozytywnego nie daje


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 20:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
To może coś z czujnikiem położenia przepustnicy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 marca 2009, 20:29 
M40 ma jałowe obroty w okolicach 800, u Ciebie na starcie oscyluje w okolicach 1500, więc od razu na pewno nie jest to wina gumy przepływki, samej przepływki raczej też nie, gdyby to była wina tego, wówczas silnik zupełnie inaczej by się zachowywał, walczyłby sam ze sobą, aż obroty spadały by do zera i potem znów w górę.

Dziwi mnie to, że od razu tak wysokie obroty łapie, do tego pracuje w zasadzie równo, więc układ zapłonowy raczej należy wykluczyć, mi się wydaje, że to może być coś z przepustnicą, albo nie tyle z krokowcem, co z gumami od krokowca do kolektora, jeśli już.

Na Twoim miejscu rozebrałbym przepustnicę.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 20:06 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
temat ogarniety

takie były objawy nadmieernie podkręconej linki gazu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 20:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Cieszymy się razem z tobą.
Ps po nitce do kłębka: przepływomierz->krokowiec-> przepustnica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 252
Lokalizacja: piotrkĂłw tryb.
GŁADKI napisał(a):
akie były objawy nadmieernie podkręconej linki gazu

takie rzeczy to sie na pierwszy rzut daje :wstyd:

_________________
KUPIĘ LEWĄ LAMPE ANGEL EYES Z BIAŁYMI RINGAMI LUB PRAWA Z ŻÓŁTYMI RINGAMI. WAŻNE


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 23:49 
zdarza się, zdarza się, że linka się blokuje i zostaje i wtedy... jałowe obroty są na poziomie np. 4000 obr./min :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 14:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
czy mógłbyś dokładnie opisać co było nie tak z tą linką?

w którym miejscu sie blokowała?

bo ja mam dokładnie takie same problemy jak na twoim filmiku i walcze już z tym 2 miesiące,
z tym że u mnie nie dzieje sie tak cały czas tylko momentami! :zalamany:

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 19:32 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
linka działała prawidłowo

była podciągnieta o jakiś 1 cm, aby przepustnica była cały czas lekko uchylona, poprzedni właściciel nie zadbał o stan gumy miedzy przepustnicą a przepływomierzem, auto czasem potrafiło zgasnąc i mysle ze z takiej przyczyny linka była wykręcona

nie rozumiem tylko dlaczego obroty falowały

jeśli auto ma takie objawy jak na filnie, ale tylko czasami stawiałbym na problemy z osprzetem i trzeba by zacząć szukac przyczyny od wyczyszczenia kroczka, odłaczenia sondy podmiany przepływki, kompa, potem czujnik połozenia przepustnicy ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 19:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 63
Lokalizacja: knw
Cytuj:
jeśli auto ma takie objawy jak na filnie, ale tylko czasami stawiałbym na problemy z osprzetem i trzeba by zacząć szukac przyczyny od wyczyszczenia kroczka, odłaczenia sondy podmiany przepływki, kompa, potem czujnik połozenia przepustnicy


problem w tym że robiłem wszystko o czym napisałeś i żadnej poprawy! :kwasny:

_________________
"Szybkie Kobiety - PiĂŞkne Samochody"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 marca 2009, 23:46 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 684
Lokalizacja: Jarocin
Moje BMW: 318 & 330
Kod silnika: m40 & m54
Ty masz R6??

moze któraś cewka nie domaga ..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 02:45 
GŁADKI napisał(a):
nie rozumiem tylko dlaczego obroty falowały


Jeśli chodzi o falowanie obrotów, to z tego co rozumiem- wcześniej zaklejałeś, czy tam wymieniałeś rurę za przepływką do kolektora. Więc jest taka możliwość, że:

Rura uszkodzona była, komputer dostawał błędne informacje, na ich podstawie zwariował, nawet po naprawieniu usterki minie trochę czasu, zanim komputer zrozumie, że już okay i się zaadoptuje. Możliwe, że w połączeniu z tą poprzednią usterką i linką, to "falowanie" wyglądało właśnie w taki sposób.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 09:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Jeżeli to jest temat o falujących obrotach M40 to sie podpinam.

Mi faluje 1.6 ale tylko przy porannym rozruchu jak jest zimny i trwa to niespełna 15-25 sekund i oscyluje w granicach 800-1000.
Cóz to moze być?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 16:38 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1856
Lokalizacja: Włocławek
Ahaaa ....no to by wszystko wyjasniało :]

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 19:31 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 548
Lokalizacja: b-stok
Orso napisał(a):
Ahaaa ....no to by wszystko wyjasniało :]



Czyli co dokładnie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL