BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 maja 2025, 10:54

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] nierówna praca silnika, kopci na biało
PostNapisane: 4 marca 2009, 12:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wieliczka
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam takie 2 problemy z moją E36.
Otuż po pierwsze i najważniejsze nie chce mi ona palić na wolnych obrotach. Trzęsie się cała buda, a z wydechu kopci białym dymem. Nie można dotknąć wtedy rury bo cała gorąca jest. Mam wrażenie, że nie pali na wszystkie gary. Sprawdzałem świece i były całe czarne, a ponadto pojawił się na nich olej. Szukałem juz po internecie inormacji dlaczego moze się tak dziać, ale nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem jak u mnie.

Prubowałem Betke podłączyć pod swojego kompa, ale mając Carsoft 6.5 złącze USB na COM, pokazuje mi na wszystkich modułach: Module does not respond czego może być to przyczyna?
Bardzo proszę o pomoc!


Ostatnio edytowano 4 marca 2009, 13:09 przez Adrianq, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 13:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37057
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a nie przegrzałes jej? wg mnie to uszczelka pod głowicą, może glowica pękła (lub nawet blok)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
Przyczyn może być wiele , sam się borykłem z podobnym problemem . uszczelkę już wymieniłem :cenzura: niepotrzebnie he he. sprawdz czy na tych świecach jest na pewno olej , czy może nieprzepalona mieszanka , jeszcze jedno masz tam gaz ???
zacznij od sprawdzania świec i kabli , cewek , fajek itp. ja zacząlem od uszczelki i 1500 zł mnie to kosztowało :wsciekly: pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 13:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wieliczka
oby to nie było to. Niby na wysokich obrotach prawie normalnie chodzi, ale na wolnych strasznie mi faluje. Uszczelka pod głowicą być moze, ale samochód zapowietrzałby się, a tego nie robi.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 13:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wieliczka
Yeti gaz jest w sekwencji


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 13:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
Chodzi mi tylko o to czy na gazie jest tak samo czy może chodzi inaczej??? jeżeli to samo to zaczynaj od świec . Powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 13:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wieliczka
W kazdym razie dzieki za pomoc. I żeczywiście na świecach nie ma oleju tylko niespalona mieszanka. Myślałem o tym, a napisałem olej :P No a na gazie chodzi tak samo. też cały się trzęsie.
PS. a jak sprawdzić czy cewki są sprawne?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 13:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
z cewkami jest problem ze sprawdzeniem !? słyszałem już o słuchaniu czy nie mają przeskoku iskry, o patrzeniu w nocy , czy widać przeskok iskry itd proponuję podmiankę ze sprawnego autka i wtedy zobaczysz , czy jest różnica :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wieliczka
świece, cewki i kable są ok...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 16:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
obstawiam niestety na głowicę lub uszczelkę... :/ :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 16:39 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 35
Posty: 1192
Lokalizacja: z CSW
Moje BMW: W poszukiwaniu :]
lukdream napisał(a):
obstawiam niestety na głowicę lub uszczelkę...

Podpisuję się pod tym,chociaż jak miałem e34 2.0 to miałem przepustnice chłodzoną cieczą,i tam mi leciał płyn do dolotu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 17:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wieliczka
niedawno miałem wymienianą uszczelkę pod głowicą w polonezie. obecne objawy nie są porównywalne. w polonezie silnik mi się zapowietrzał, wode miałem w oleju i reduktor gazu ciągle marzł. teraz olej jest czysty i na gazie pali tylko ta nierówna praca. Ostatnio jak odpalałem Becie to coś mi strzelało przy filtrze powietrza.
I jeszcze jedno pytanko. Przeszukałem neta i przykuł moją uwagę czujnik Halla. Jak myślicie na ile to możliwe, że on jest walnięty. w sumie może odpowiadać on za usmolone świece.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 19:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
Dokładnie nie ruszaj jeszcze głowicy !!! dobrze radzę sprawdzaj po kolei !!! ja ze swoją BARBARĄ przechodziłem też różne ceregiele he he :D A to , że dymi ??? przecież nie chodzi na wszystkie gary !!! spróbuj na moment odłączyć cewki 1,2,3, i pózniej 4,5,6, zobaczysz czy nie zgaśnie ??? a jak jest ciepła to też dymi ???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 19:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: Rotterdam
Moje BMW: F10
Kod silnika: N53B30
a i jeszcze jedno czy ci się zawory domykają ???? też robiłem ostatnio przypadek , że zawory na wydechu były pokrzywione i strzały oraz grzanie się wydechu było objawami między innymi . A przyczyną był przestawiony rozrząd :zdegustowany:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 marca 2009, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Lokalizacja: Wieliczka
Musiałem zaczerpnąć wiedzy od diagnostyka i co sie okazało wina stoii po stronie przepływomierza. Szczerze wypinałem wcześniej czujnik i rzeczywiście, jakby lepiej chodził samochód, ale jakos nie zwróciłem na to uwagi..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL