BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 11:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Chlodnica sie zapowietrza? pompa -ok
PostNapisane: 4 marca 2009, 22:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
Witam,
od kilku dni mam problem z temperatura silnika, postaram sie opisac problem ze szczegolami:

odpalam auto, temperatura silnina naturalnie rosnie i zatrzymuje sie na srodku (czyli tak jak powinno byc) ale powietrze nawiewu w kabinie jest nadal zimne- dopiero jak "przygazuje" doklaniej przekrocze z 5000 obrotów to nagle czuje ze cos sie zalancza i doslownie w sekunde mam cieplutkie powietrze. co sie stanie jak nie "przygazuje" a wiec troszke sie utrzyma temperatura w normie ale po pewnym czasie w oczach temperatura skacze na czerwone pole i szybko musze zgazic silnik (co jest chyba zrozumiale)...
do czego doszedlem:

pompa w chlodnicy jest ok,
uklad odpowietrzylem (odkrecajac przy wlewie ta mala plastikowa zakretke) nie ukrywajac byl zapowietrzony i to bardzo...dolalem oczywiscie plynu bo zrobilo sie go bardzo malo, po tym "zabiegu" 2 dni bylo ok- tz. nie musielem gazowac aby niec ogrzewanie w kabinie i nie przegrzewal sie silnik. po tych kilku dniach znowu powietrze zimne i wszystko wraca do poczatku...znowu uklad zapowietrzony i znowu dolewam plyn - oczywiscie na zdrowy rozum kazdy mi powie ze plyn z chlodnicy ucieka, ale czy to normalne ze sie tak zapowietrza? ktoredy w tych modelach moze uciekac? rano nic nie widac aby byly jakies "wycieki" ahhh dodam ze korek od wlewu plynu wymienilem (wiem ze on ma zawory i moze wypuszczac za duzo plynu aby wyrownac cisnienia) ktos mial podobny problem?

a to jest moj przecinak
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 22:12 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Irlandia
Skoro nie wycieka Ci na zewnatrz,to moze leje sie do srodka?Sprawdz dywaniki z przodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Irlandia
Skoro nie wycieka Ci na zewnatrz,to moze leje sie do srodka?Sprawdz dywaniki z przodu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
slyszalem o tej mozliwosci ale dywaniki sa ok :|
nie paruje mi tez szyba jak odpalam ani jak jade, podejzewam Visco, ale nie wiem czy to cos ma wspolnego z zapowietrzaniem sie ukladu. stad pytanie do ekspertów :) pozdrawiam i dzieki za wskazowki (wiecej takich)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 00:04 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
Visco nie ma tu nic wspólnego z Twoim problemem. Musisz wykluczyć na początek wyciek płynu na zewnątrz. Jest to najbardziej optymistyczny wariant i najmniej kosztowny. Niekiedy wyciek jest minimalny ale wystarczający do tego aby nastąpiły takie objawy, o których piszesz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 00:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Irlandia
A skad wiesz,ze pompa dziala ok?Pozatym mozesz sprawdzic weze i opaski.Z tego co piszesz nie ma sladow wycieku pod autem.Byc moze plyn ucieka Ci tylko w czasie jazdy,gdy jest pod wiekszym cisnieniem i na dodatek moze wyciekac np.na chlodnice,co moze spowodowac natychmiastowe jego odparowanie.Mialem taki przypadek,co prawda nie w bmw a w ciezarowce,a wyciek odkrylem tylko dzieki sladom po zaciekach na kurzu na silniku ;) No i mozesz jeszcze sprawdzic stan oleju,czy nie masz ponad stan,czego Ci jednak nie zycze-uszczelka pod glowica :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 00:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Irlandia
Ni i mozesz sprobowac przeplukac chlodnice,moze byc niezle zasyfiona :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 00:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
Krokodyl napisał(a):
Ni i mozesz sprobowac przeplukac chlodnice,moze byc niezle zasyfiona :hyhy:

syf nie ma nic wspólnego z zapowietrzaniem się układu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 00:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
Są tylko dwie opcje: albo płyn ucieka gdzieś na zewnątrz samochodu (lub nagrzewnicą lub w jej okolicach do środka samochodu) albo - czego nie życzę - jest problem z uszczelką pod głowicą lub samą głowicą :/ :/ :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 00:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Irlandia
lukdream napisał(a):
Krokodyl napisał(a):
Ni i mozesz sprobowac przeplukac chlodnice,moze byc niezle zasyfiona :hyhy:

syf nie ma nic wspólnego z zapowietrzaniem się układu.

Czysto teoretycznie moze,poniewaz przyblokowany brudem w ktoryms miejscu uklad plus np.niedokrecona opaska lub nieszczelnosc plus cisnienie cieczy chlodzacej=wyciek a wyciek to powietrze w ukladzie chlodzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 01:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 28
Lokalizacja: Irlandia
Pizdys,jak juz wszystko posprawdzasz i nie bedzie zadnych efektow,to sprobuj specjalny plyn do sprawdzania nieszczelnosci ukladu chlodzenia.Polecil mi go kiedys kumpel mechanik,nie pamietam nazwy bo to bylo z 7 lat temu :kwasny: Plyn ma kolor zarowiasto-zolty,zalewasz nim uklad zamiast normalnego i obserwujesz chlodnice i weze.Znacznie lepiej widac wycieki.Zapytaj w jakims lepszym sklepie motoryzacyjnym.Nie jest tani,ale dobry i mozesz go zostawic w ukladzie,ma wlasciwosci normalnego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 12:30 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
dodam moze jeszcze:
zaobserwowealem ze chyba powietrze wewnatrz kabiny jest bardzo gorace (choc temp silnika ok) jeden waz ten z lewej strony jest goracy (ten przy wlewie)i w dodatku czuc ze pod duzym cisnieniem a ten prawy, hmmm mam wrazenie ze ani cieply ani zimny...

rano mialem wlane do pelna plynu, a teraz jak jest nagrzany plynu jest bardzo malo, dopiero jak probuje odkrecic wlew plynu to widze jak jego poziom sie szybko podnosi (cisnienie spada) a prawy waz robi sie juz bardziej cieply...wycieków nie zaobserwowalem - tyle co sam wlewajac nachlapie :/ kurcze rece opadaja, nie wiem za co sie brac.

bardzo prawdopodobne ze plyn ucieka jak jade.

ahhh dotykajac chlodnicy (jej aluminiowej obudowy u gory) to wyczówam ze jest bardzo goraca z lewej strony (przy wlewie) a z prawej strony nawet nie ciepla.

ide obadac czy nie wycieka na dywaniki ale po zdjeciu tych plastikowo-zamszowych obic na srodku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Gdansk
jak uklad sie zapowietrza i nigdzie nie widac wycieku to moim zdaniem uszczelka pod glowica.w takich przypadkach rzadko skutkuje tylko wymiana uszczelki trzeba tez planowac glowice


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 15:47 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
niestety albo i stety wewnatrz sucho :(

zaobserwowalem ze visco sie zalaczylo jak odpalilem a temp mial prawie na niebieskim, czyli chyba sie nie powinno zalaczyc? pojezdzilem troche aby rozgrzac silnik i zobaczyc czy to Visco w ogole sie wlaczy jak silnik jest cieply - no i cos niechce sie zalaczyc, caly czas tak kreci ze reka moge je zatrzymac :/

edit: stan oleju w normie (z tym nie mam na szczescie problemu) nie przelalem jeszcze ani razu (bo slyszalem ze to moze powodowac problemy).

mam nadzieje ze to nie uszczelka/czy glowica, jutro jestem umowiony z mechnikiem, jest dobry i licze na niego (ale nie ukrywam ze jede do niego z tym problemem juz 3 raz :( ). bede was informowal o moim przypadku.
wskazówki nadal mile widziane!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
Płyn ma to do siebie, że tak szybko nie odparowuje. A więc jeśli gdzieś by Ci uciekał nawet podczas jazdy to toretycznie powinno byc widać. Niestety coraz więcej przemawia za tym, że to uszczelka lub głowica :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 17:28 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
slyszalem od innego mechanika ze uszczelka pod glowica odpada bo mialbym olej w wodzie a umnie zero oleju.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 40
Lokalizacja: skepe
olejem w płynie sie niesugeruj to nie polonez i niezawsze tak jest.podejrzewam tak jak koledzy uszczela ale duzo wskazuje na głowice ja miałem pęknietą miedzy gniazdem zaworowym a kanalem od cieczy i olej do płynu nieposzedł.płyn strasznie szedł do góry.objawy to dosc intensywne dymienie na biało jak sie rozgrzeje a i sprawdz cisnienie na garach

_________________
utylizator - Pomog³em kliknij POMÓG£


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 19:18 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: CMG
nie musisz mieć oleju w płynie i na odwrót, płynu w oleju... Płyn może dostawać się do cylindra i jest tam spalany.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 19:47 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 788
Lokalizacja: Lublin
Uszczelka pod głowicą.

Słyszeliście o takiej teorii że czasami w przypadku wydmuchanej uszczelki pod głowicą w układzie chłodzenia robi się swojego rodzaju zapora. Tzn część lub całe ciśnienie któregoś z cylindrów blokuje właściwy obieg płynu. Najprościej tłumacząc to tak jakby pod jeden koniec jakiegoś wężyka puścić wodę pod ciśnieniem a pod drugi sprężone powietrze.

Dlatego górny wąż jest twardy i gorący a ten u dołu miękki i chłodny. Po prostu ciśnienie powietrza ogranicza właściwy obieg płynu. Dlatego kiedy otwierasz zbiorniczek to ci go wywala i dzieją się takie cyrki z zapowietrzaniem układu.
Tak że jak najszybciej na warsztat bo sobie więcej szkód narobisz.
Ps pewnie pompa wody już do wymiany jak tak jeżdzisz jakiś czas.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 20:04 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 37
Lokalizacja: wrocław/UK
Moje BMW: E34
Kod silnika: M50B20
oczywiscie wezme pod oko uszczelke pod glowica, dodam moze ze nie kopci ani jak jest cieply ani jak jest zimny... mysle ze juz jutro wszystko bedzie jasne i zrobione, kurcze jazda tym samochodem to jednak duza przyjemnosc- jezdzilem nowa astra, kilkoma merolami z tego samego przedzialu wiekowego - i wszysto to jakies takie "marne",
no ale co ja wam bede pisal jak tu pewnie sami maniacy :D to juz moje 4 BMW nastepne bedzie e38 a jak sie nie uda to e39 :) nic innego mi sie tak nie podoba :)

dobra nie podlizuje sie juz, i nie robie off-topów, jutro dam znac do czego mechanik doszedl i co zrobil ze dziala :]

EDIT (07.03.2009):
niestety podejzenie pada na ta nieszczesna uszczelke pod glowica albo sama glowice ;( teraz przy odpowietrzaniu w plynie widac bylo drobna piane!!! mechanik nie zrobil mi tego bo w/g niego to duzo roboty i nie ma tyle czasu. moze w nast. weekend. jest ktos z wroclawia lub okolic kto umial by to zrobic? albo czy znacie jakis fachowców we wroclawiu ktorzy wiedza jak to zrobic?

520i 24v e34/1996r z gazem sekwencyjnym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL