BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525ix informacje
PostNapisane: 1 marca 2009, 19:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
Witam,
wiem ze post juz sie pojawial ale temat czteronapedowej wersji e34 jest jakby owiany tajemnica :zdziwko:
Czy ktos z forumowiczow ma moze jakiekoliwek informacje lub tez namiaty na takowe jak dzialaja napedy w 525ix.To zysta ciekawosc i chec posiadana wiedzy :hyhy: na ten temat.Jak sie rozklada sila napedu i czy wychodzila wersja ze szpera z tylu.Bo slyszalem ze z ylu jest ponoc szpera wiskotyczna ale u mnie jej nie ma :(
Pozdrawiam.


Ostatnio edytowano 2 marca 2009, 09:07 przez zagor71, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: 525ix
PostNapisane: 2 marca 2009, 19:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
Witam,żadnej tajemnicy nie ma,po prostu tych modeli jest bardzo mało.Nie wiem do końca o co z tą "szperą"chodzi chyba o blokowanie mostu?U mnie chyba nie ma ,jest system który zapobiega utraty przyczepności kół(nie "zapiszczysz"na aswalcie)ale za to bezpieczniej i żadne podjazdy zimą mi nie straszne.Napęd rozkłada się następująco:przód-33,tył-67%.Masz pytania pisz,trochę już poznałem ten model,pozdrawiam

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 20:17 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
W e34ix w tylnym dyferencjale jest szpera załączana przez pompę hydrauliczną http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=20 rzeczywiście tych aut jest mało dlatego nasza wiedza w tym temacie taka uboga.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 marca 2009, 22:25 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
Dziekuje bardzo schemat oraz info ze pompa jak najardziej przydatny.Mialem info ze jak sie zagrzeje olej w tylym dyfrze to zalacza sie 100% spery na tył.Byle w gorach w tym roku bo jestem maniakiem nart i nie bylo gorki pod ktora bym nie podjechal.Taksowkarze ze szklarskiej pukali sie w glowe hehe.U mnie jest ASC ktorego nie da sie wylaczyc u was tez tak jest?No i zmiana tarch hamulcowych,grubsze.Ponoc od 540i i M5 sa te same.Do wymiany mam wahacze z przodu,juz sie boje... :padam:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 21:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
Witam u mnie też ASC na stałe,nie wyłączysz(chyba żeby przekażnik wyjąć?).Tarcze takie same jak w innych,ale jak działa ta 'szpera'?może i ja mam...Wahacze przód tylko serwis(700szt.),ale pewnie masz do wymiany końcówki?Pasują od trójki,ale nie pamiętaj jakiej,pozdrawiam

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 marca 2009, 23:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
w ix nie ma ASC+T tylko elektroniczny system regulacji blokady międzyosiowego systemu osiowego, z tego co doczytałem to rozklad mocy w normalnym układzie 64/36

wg mnie super spisuje sie ten system w zimę, przednie zwieszenie tylko w serwisie za wachacz zapłacilem 800 PLN,

zagor71 napisał(a):
No i zmiana tarch hamulcowych,grubsze.Ponoc od 540i i M5 sa te same
tarcze kupowałem od kolegi Stones1 (cena była dobra)

do dyferencjałów wlałem Mobil'a VS600

no i felg troche szukałem normalne e34 ET20 ix ET54 moje felgi pochodza od M3

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
No w zimie jest super.Tarcze juz wymienione bo cienkie byly :hyhy: Na szczecie mam mechanika we wroclawiu ktory zalatwil tarcze bez problemu nawet w dobrej cenie.A wahacze znalazlem na niemieckim ebay nie pamietam ile ale niedrogo.Ale najlepsze jest to ze na brytyjskim znalazlem kompletne sprzeglo za 170funtow.Nie tak zle.

Co do tego systemu to fakt ze nie jest to asc bo kola sie slizgaja mimi iz lampka sie pali z wykrzyknikiem,w mojej tarej e36 to dzialao inaczej zupelnieodpychalopedal gazu.

Ja mam w dyfrach olej wymieniony ale nie pamietam juz jaki.Wymienilem zaraz po kupnieauta i spelnily sie moje podejrzenia ze nikt tego nie ruszal,Wylal sie krem a nie olej z tego.
Czyli felgi ET20m wejda do mnie?Bo znalazlem kilka fajnych sztuk wlasnie motorsport;

Ja juz probowalem znalezc przekaznik ale mam wloska wersje(komputer!!!)i nie kumamgdzie on moze byc.No wlasnie koncowki obejrze jak wroce do PL.Zapytam mechanika.
Dzieki.

Aaa fajny ten pensjonat "Topiło".Moze wpadne w zimie jak sa gorki,pojezdzic :hyhy:

Wlasnie czy takie by pasowaly do mojej?
http://allegro.pl/item557414070_alufelg ... ratis.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 19:28 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
@zagor71 wg mne te felgi nie będą pasowały bo mają ET20, musisz szukac czegoś w pobliżu ET54 moje są ET47, tył 17" 245/40 wszedł ledwo ledwo to juz max

zobacz mój temat

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=22087

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 6 marca 2009, 08:00 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 marca 2009, 23:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
Dzieki wielkie za parametry.Troche szkoda bo ladn :zalamany:
Poszukam jeszcze ale mam poprzednie opony 16 letnie 2 sztuki wiec mmusze tylko dokupic 2.Niestety ktos kupil 215 gdzie fabrycznie sa 225 wiec dokupie takie na tyl a na przod pojda te ciensze.

Cizko znalezc ladny wzor w Et50 np

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 08:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 820
Lokalizacja: okolice Torunia
Moje BMW: E39 540iA
Kod silnika: M62TUB44
w sobotę powinienem być u znajomego który sprowadza buńki z UK, mogę zobaczyć (zrobić fotki) co ma dostępnego od serii 3 bo te powinny pawsować

@zagor71 nie udało mi się podjechać w miniony weekend sorry (walczyłem z uruchomieniem dis'a po 4 tygodniach sukces no i dogaduje się w końcu z moją buńką), postaeram się podjechać w tą sobotę

_________________
nasza buńka

E34 Obrazek

E53 Obrazek


Ostatnio edytowano 9 marca 2009, 20:14 przez krilan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 09:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
Dzieki ,bede czekal na info. :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 12:27 
Topiło, Witaj kolego posiadam takie samo auto jak ty mam problem z tylnym zawieszeniem prawdopodobnie nivo nie działa jest tak sztywny tył że cały tył podskakuje .Mechanik który robiłmi zawieszenia mówił że jest przewud zapchany i to sie samo odepcha a ja tak jażdze jusz pół roku normalnie koszmar prosze o rade :spi: :super:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 marca 2009, 13:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
Widzeze jest nas wiecej,cyli nie taki rzadki okaz.Moja jest tez z tylu sztywna ale nie az na tyle by zwracalo to uwage,moze wystarczy wymiana olejudo nivo? :)

Najlepiej zapytaj kolegi Stonesa1


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 12:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
Oj dużo więcej, niż wszyscy sobie wyobrażamy :hyhy: . Dobrze byłoby gdyby temat IX-ów w dalszym ciągu się rozwijał, bo my posiadacze X-ów nie raz musimy poszukiwać informacji na temat naszych autek :zalamany: .


mihu12360 napisał(a):
Topiło, Witaj kolego posiadam takie samo auto jak ty mam problem z tylnym zawieszeniem prawdopodobnie nivo nie działa jest tak sztywny tył że cały tył podskakuje .Mechanik który robiłmi zawieszenia mówił że jest przewud zapchany i to sie samo odepcha a ja tak jażdze jusz pół roku normalnie koszmar prosze o rade :spi: :super:


u mnie jest ten sam problem, najprawdopobniej przyczyną takiego stanu rzeczy jest zabrudzony, popsuty lub nie podpiety czujnik wysokości zawieszenia. Autko mam maksymalnie w górze i jest strasznie twarde. Niestety musiałem tak przejeździć całą zimę, ale nareszcie robi sie troszkę cieplej i będe mógł zajrzeć pod moje BMW, bo niestety jeszcze mam czujnik światła wstecznego do obejrzenia. :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 marca 2009, 14:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
Dokładnie proponuje kontynuowac temat,jak na razie jest nas siedmiu to juz niezle.
Ja chyba tez sprawdze swoje nivo choc nie mam zastrzezen.

No z ingormacjami jest ciezko dosyc a czesci tez niestandardowe.Do tego ciezko znalezc mechanika zorientowanego dorze w temacie. :hyhy:

Moze kiedys jakis zlot w zimie? :D By poszalec. :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 12
Lokalizacja: Sosnowiec
chętnie na jakiś zlocik X-ów bym podjechał. Ale teraz to już bedzie trzeba czekać do następnej zimy :(.

A tak wracając do przygód z tej zimy to mogę Wam tylko powiedzieć że przechulałem całą zimę na letnich..... :wstyd: . Wniosek??

Napisze tylko tyle:
-ruszyć? nie ma problemu
-skręcać? też nie ma problemu
-ale spróbój zatrzymać ponad 1,5t na śniegu, nie da rady... efekt skrzywiona felga :kwasny:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 marca 2009, 11:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: WrocÂław
To ja pozdrawiam serdecznie bo ja tez skrzywilem lekko felge :wstyd: ale na zimowkach :wstyd: :wstyd: :hyhy:

Mozna zrobic zlot w lecie,nie ma problemu,najlepiej jak bedzie padac deszcz :]

U mnie w dowodzie jest 1750kg plus ja 100kg o paliwo 80kg i bagaze jak zawsz to bez mala dwie tony(slownie) :hyhy: Tak przyznaje ciezkoto zatrzymac.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: ix
PostNapisane: 18 marca 2009, 11:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
Witam ,na temat Nivo,to nie posiadam dużej wiedzy,u mnie pociekło i wymieniłem na normalne amorki.Wiem że jest regulacja(po to jest Nivo)w tylnym moście,śruba-ustawiacie sobie wysokość tylnego zawieszenia i jeśli jest obciążony to nie ma prawa zejśc poziom auta poniżej.Ale pamiętajcie o oponach-muszą mieć CZTERY taki sam rozmiar,bo inaczej czujnik,komputer,będzie wariował i możecie jechać np.40/godz. tylko(chodzi o system zapobiegający "kręceniu"w miejscu).Pozdrawiam

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Przeguby ix
PostNapisane: 18 marca 2009, 11:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 45
Lokalizacja: Puszcza BiaÂłowieska
A jeszcze prośba,jak ktoś rozwiąże problem przegubów(oczywiście przód)to dajcie znać.Ja na razie znalazłem firmę z Torunia,która na podstawie starych robi nowe przeguby.Powiedzieli mi 500zł.za sztukę z gwarancją,w serwisie komplet około 5000zł,także cena o key,moim zdaniem.Pozdrawiam X-menów!haha

_________________
Pensjonat TopiÂło


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 marca 2009, 12:17 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 747
Moje BMW: E36
zagor71 napisał(a):
Dzieki wielkie za parametry.Troche szkoda bo ladn :zalamany:
Poszukam jeszcze ale mam poprzednie opony 16 letnie 2 sztuki wiec mmusze tylko dokupic 2.Niestety ktos kupil 215 gdzie fabrycznie sa 225 wiec dokupie takie na tyl a na przod pojda te ciensze.

Cizko znalezc ladny wzor w Et50 np

pozdrawiam



Wiesz co, może się nie znam ale wydaje mi się że rozmiar opon w czteronapędówkach powinien być taki sam z przodu jak i z tyłu, w innym przypadku możesz coś zmielić w układzie przeniesienia napędu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL