BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 25 czerwca 2025, 17:44

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] zmiana silnika help
PostNapisane: 8 marca 2009, 14:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Witam

Jak w temacie chciałbym zmienić silnik w moim BMW, obecnie posiadam e36 318i m43 115KM

na jaki silnik mogę go zmienić ?? interesuje mnie jakiś 2,0 lub 2,5 diesel lub benzyna

z góry dzięki za odpowiedzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 16:22 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
3tygodnie temu borykałem się z ty samym problemem.Miałem 1.8 m43 a teraz 2.0 m52.Wiele osób bedzi Ci radzić że jak już zmieniasz to 2.5 lub 2.8.Ok,popieram takie przekładki ale wiąże to się z większymi kosztami.W zmianie na 2.0 pozostaje ci ta sama skrzynia,przy 2.5 też by została.Przy 2.0 zostaje ci ten sam most-w 2.5musiałbyś go zmienić.Wydech również z 2.5 różni sie diametralnie od 2.0.Miedzy 1.8 a 2.0 też są różnice ale 1.8 i 2.0 mają taki sam wydech końcowy a 2.5 już inny.Wydech początkowy można przerobić z 1.8 na 2.0-dobry magik migomat tu jest niezbędny.


Ostatnio edytowano 8 marca 2009, 16:27 przez piotr86, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 16:23 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
Ale jak pięniądze nie grają roli to polecam 2.8 - diesle odradzam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 17:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Nowy SÂącz
a silnik diesla 2,0 bez żadnych przeróbek wydechu, mostu, itp. da się przełożyć ?
Jeszcze jedno pytanie gdzie najlepiej kupić silnik 2,0 w miarę niedrogo?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 19:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
w e36 diesla 2.0 nie było a jeśli mówisz o silniku z e46 to raczej sobie odpóść. Diesel z e36 to 1.7 i 2.5 z czego ten 1y to porażka-ani to oszczędne,ani to przyspiesza. 2.5 to już coś ale koszta zakupu silnika i osprzętu do niego nie bedą niskie.Jak masz zamiar kupować silnik to najlepiej żeby on był z automatu.Teraz jest dość duży wybór jeśli chodzi o silniki-sporo anglików.Wydechu z benzyny nie zrobisz na diesla!most też ma inne przełożenia.Najtaniej wychodzi przekładka na 2.0 i 1.8 is ale to już twój wybór


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 20:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Nowy SÂącz
Myślę że 2.0 benzyna to ciekawa propozycja a osprzęt z 2.0muszę też mieć ? i co wchodzi w skład tego "osprzętu" co sprzedają na allegro np. http://moto.allegro.pl/item571841818_bm ... anosa.html


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 marca 2009, 21:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 39
Posty: 192
Lokalizacja: WT
Moje BMW: e39 touring
Kod silnika: m57d30
akurat w tej aukcji sprzedawca napisał co "dorzuca" tzn W skład kompletu wchodzą:

-silnik
-alternator
-rozrusznik
-kolektor dolotowy
-listwa wtryskowa
-plastiki
-kolektor wydechowy
-itd.

nie napisał o komputerze i wiązce ale pewnie mieści sie to w opisie "itd.

z tym że ten silnik co podałeś link aukcji to 92' m50 bez vanosa,ja bym wolał z vanosem ale to twój wybór.Ja zmieniłem na m52 ale opinie na temat wyboru między m50 a m52 są różne.

Na twoim miejscu szukałbym silnika z konca produkcji e36.Im mniej ma lat tym większe prawdopodobieństwo że bedzie miał mniejszy przebieg i mniej podjechany bedzie a po 95 to same m52.

Jeśli masz imobilizer to bedzie trzeba i jego przełożyć.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL